Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Level One WNC-0200 Wireless probleem  (gelezen 762 keer)

Fonsjos

  • Gast
Level One WNC-0200 Wireless probleem
« Gepost op: 2008/08/13, 20:18:30 »
Hallo iedereen,

ik was eens aan verandering toe en heb daarom gisteren voor de eerste maal ubuntu (8.04) geïnstalleerd op een vrij oude pc die ik hier nog had staan: AMD 1900+, onboard VGA, 784mb RAM,... Na enkele problemen met het opstarten die ik via dit forum heb kunnen oplossen kon ik in het systeem en wou ik op internet. Ik kan vanop mijn bureau enkel draadloos op internet, dus probeerde ik meteen dit. Het probleem hiermee is dat als ik de WEP code ingeef, het systeem lijkt te verbinden maar dan pltos verdwijnt het netwerkicoontje en wordt het systeem enorm traag. Precies of ik een enorm zwaar proces aan het uitvoeren ben. Ook heb ik op dat moment geen internettoegang.

Ik heb vervolgens alle updates gedownload via een wired netwerk, maar het probleem blijft. Mijn netwerkkaart is deze: Level One WNC-0200 22Mbps Wireless PCI Adapter. Ubuntu herkent deze als Texas Instruments ACX 100 22Mbps Wireless. Klopt dit?

In de hardware manager staat overigens niets.

Alvast bedankt voor de info!

Fons

Level One WNC-0200 Wireless probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/13, 22:39:01 »
Ook niet als je in de terminal lshw uitvoert? Of in de de terminal sudo lshw -html > hardware.html dit genereert een html file met hardware info in je home/Fonsjos map (even als voorbeeld) Met dank aan Arvid Van Essche

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.