Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 13.04: codenaam bekend, focus ligt op phone, TV en tablet  (gelezen 1233 keer)


Re: Ubuntu 13.04: codenaam bekend, focus ligt op phone, TV en tablet
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/18, 11:51:10 »
De naam zegt niet zoveel, de focus wordt breder en zo komt UBUNTU nog meer in de belangstelling en wordt op den duur een goed OS voor iedere PC-gebruiker.
Ze kunnen niet achterblijven en daardoor wordt de focus net zoals bij windows verlegd.
Ik was vast ubuntu-gebruiker vanaf versie 17.10. Helaas draait 20.04LTS niet op mij n computer en ben ik overgestapt naar LINUX Mint 20.

Nummer 16824, Lid sinds 9 april 2011.

Re: Ubuntu 13.04: codenaam bekend, focus ligt op phone, TV en tablet
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/18, 12:00:19 »
Van mij mogen ze de namen wel laten vallen.

Focus leggen op GSM, TV en Tablet vind ik dan wel weer een heel goed idee, alles Ubuntu  :D

Re: Ubuntu 13.04: codenaam bekend, focus ligt op phone, TV en tablet
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/18, 12:27:49 »
Ik ben nog steeds niet zo kapot van de focus op mobiele apparaten, en veel minder op de desktop, maar dat terzijde.

Shuttleworth zegt in deze versie te willen kijken naar geheugengebruik, het aantal processen en de ruwe eindjes. Dat lijkt me wel een goed idee.
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Re: Ubuntu 13.04: codenaam bekend, focus ligt op phone, TV en tablet
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/18, 12:34:47 »
Ik hoop vurig op de telefoonversie; hopelijk kan ik het met een single core draaien ; anders tja dan toch maar een Galaxy III S eh ;)

De namen mogen ze voor mijn part gewoon weglaten, het versienummer is voor mij echt voldoende.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Ubuntu 13.04: codenaam bekend, focus ligt op phone, TV en tablet
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/18, 13:14:23 »
Tja, codenamen horen er gewoon bij. Andere distro's en OS'en (Windows daargelaten) doen het ook :)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu 13.04: codenaam bekend, focus ligt op phone, TV en tablet
« Reactie #6 Gepost op: 2012/10/18, 15:41:38 »
Ja ze horen erbij maar dit rijtje vind ik niet uitnodigend klinken.
Maar nou vind ik de naam keuze van de verschillende Ubuntu versies al niet echt uitnodigend als je bepaalde namen al kunt uitspreken.

Maar ze gaan zich bezig houden op de mobile platformen en de TV. Dat is wel nodig als je mee wilt komen met Windows, OS X en in zekere zin ook Android.
Mensen willen graag dat hun systemen makkelijk samen werken met elkaar zonder dat ze daar moeilijk voor moeten doen en dan is het wel fijn dat alles van het zelfde is.
Tevens licht de markt meer en meer bij de mobiele apparaten, niet dat de pc verdwijnt maar war nu iedereen een pc heeft zal er in de toekomst iedereen een tablet hebben of iets dergelijks.

Hopelijk doen ze zo iets als Windows 8 waardoor je op ieder platform een soort gelijke beleving hebt en je niet ieder systeem opnieuw moet leren.
Wel zou ik graag zien dat ze het mogelijk maken om Android apps op de tablet en telefoon te laten werken. Heb je gelijk een hele berg apps.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Ubuntu 13.04: codenaam bekend, focus ligt op phone, TV en tablet
« Reactie #7 Gepost op: 2012/10/18, 19:10:44 »
http://www.markshuttleworth.com/archives/1195

Wat vinden jullie?
Was te verwachten, de toekomstige Ubuntu als tegenhanger van de software op de Surface tablet van Microsoft. ik heb geen moeite met de strategie van Canonical

Re: Ubuntu 13.04: codenaam bekend, focus ligt op phone, TV en tablet
« Reactie #8 Gepost op: 2012/10/18, 20:27:57 »
Ja ze horen erbij maar dit rijtje vind ik niet uitnodigend klinken.
Maar nou vind ik de naam keuze van de verschillende Ubuntu versies al niet echt uitnodigend als je bepaalde namen al kunt uitspreken.

Hoe denk je dat mensen Mac OSX Snow Leopard uitspreken? In het Engels gaat het prima maar probeer maar eens een Nederlander "Leopard" op de manier zoals het in het Engels hoort uit te laten spreken ;) :P

Offline axelv

  • Lid
Re: Ubuntu 13.04: codenaam bekend, focus ligt op phone, TV en tablet
« Reactie #9 Gepost op: 2012/10/18, 22:51:45 »
Citaat
[...] codenaam bekend, focus ligt op phone, TV en tablet [...]

Raring Ringtail

Vond ik wel grappig :evil:

Re: Ubuntu 13.04: codenaam bekend, focus ligt op phone, TV en tablet
« Reactie #10 Gepost op: 2012/10/19, 22:32:40 »
Prima, ik vraag me alleen af of voor de tv-kaarten ook een betere ondersteuning komt. Nu is het nog steeds, zelf aan rommelen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.