Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bureaublad en pictogrammen  (gelezen 1505 keer)

Offline Alexis

  • Lid
Bureaublad en pictogrammen
« Gepost op: 2014/05/02, 20:50:32 »
Na het installeren van enkele programma's stel ik vast dat de pictogrammen van die programma's de allemaal links van het scherm "geplakt" zijn. De onderste en laatse worden dan ook maar zichtbaan na het aanwijzen onderaan. Bestaat er soms een mogelijkheid om, zoals bij Windows, de pictogrammen over het bureaublad te spreiden?

Re: Bureaublad en pictogrammen
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/02, 22:11:22 »
Ja. Je kunt vanuit de Snelzoeker elk gewenst programma naar het bureaublad slepen.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Bureaublad en pictogrammen
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/03, 10:32:19 »
Kan inderdaad zoals Vistaus aangeeft.

De linker balk dient eigenlijk om die vijf - zes programma's op te zetten die je zeer vaak gebruikt: ze zijn steeds met één klik beschikbaar. Je kan minder gebruikte iconen van die linker balk verwijderen met rechtsklik - "Unlock from launcher". Minder snel gebruikte programma's kan je dan razendsnel launchen via de zoekfunctie maar ook op de manier die jij verkiest, nl. door de toepassingen te minimaliseren en een icoon van je desktop te kiezen.

Re: Bureaublad en pictogrammen
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/03, 11:50:05 »
De linker balk dient eigenlijk om die vijf - zes programma's op te zetten die je zeer vaak gebruikt:

9. Zie ook de Unity-sneltoetshulp (houdt de Super-toets ingedrukt).

Offline Alexis

  • Lid
Re: Bureaublad en pictogrammen
« Reactie #4 Gepost op: 2014/05/03, 17:38:05 »
Dank aan jullie allen voor de tips. Echter, als ik rechtsklik op een programma-icoon op de linker balk dan krijg ik het volgende: de naam van het programma en "uit starter verwijderen". "Unlock from Launcher" is er niet bij. Heb de proef gedaan en het programma UFRaw uit de starter verwijderd, het staat nu bij de "recente toepassingen" (snelzoeker) maar het lukt mij niet het terug in de linker balk te plaatsen. Hoe gaat dat in zijn werk? Van de "snelzoeker" naar het bureaublad slepen is geen probleem. Alvast bedank voor de hulp.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Bureaublad en pictogrammen
« Reactie #5 Gepost op: 2014/05/04, 18:56:05 »
"uit starter verwijderen". "Unlock from Launcher" is er niet bij.
Dat is hetzelfde. ;) Vanadium heeft een Engelstalige Ubuntu.

....... het programma UFRaw uit de starter verwijderd, .....
.......het lukt mij niet het terug in de linker balk te plaatsen. Hoe gaat dat in zijn werk? Van de "snelzoeker" naar het bureaublad slepen is geen probleem.

Je kunt het pictogram van het betreffende programma vanuit de 'snelzoeker' naar de Launcher (die balk aan de linkerkant) slepen, maar je kunt een programmapictogram ook in de Launcher krijgen door het programma te openen. Wil je het blijvend in de Launcher hebben, dan klik je met de rechtermuisknop op het pictogram in de Launcher en kiest 'In starter vastzetten'.