Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Router met 8 uitgangen en wireless.  (gelezen 4456 keer)

Dwarrel

  • Gast
Router met 8 uitgangen en wireless.
« Gepost op: 2008/10/10, 19:17:44 »
In mijn studentenhuis gebruiken we nu een router met 4 uitgangen en een hub. Dit geeft ons regelmatig connectie probleem en daarom willen we graag gewoon 1 router nemen met 8 uitgangen en wireless voor de laptops. Nu heb ik alleen van linksys een router gevonden met 8 uitgangen maar zonder wireless. Weet iemand een goede router die 8 uitgangen heeft + wireless? Het liefst met een prijs onder de 100 euro.

alvast bedankt.

Offline siegi

  • Lid
Router met 8 uitgangen en wireless.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/10, 19:27:50 »
De meeste consumenten routers hebben enkel 4 poortjes.
Normaal zou een router er weinig problemen mee moeten hebben als je er een extra switch achter hangt. Tenzij je natuurlijk onderling enorm veel data shared.
Een hub kan de verbinding wel wat vertragen door botsingen.  
Sommige routers kan je ook instellen als switch.

internet - router - PC1
                        - PC2
                        - PC3
                        - SWITCH -PC4
                                       -PC5
                                       -PC6
                                       -PC7
En anders zou ik bv een vaste router met 8 poorten kopen zonder wireless, En vervolgens het wireless toestelletje er achter zetten dat je enkel laat werken als acces point.  

IK verplaats dit topic ook even naar server en netwerk.

Dwarrel

  • Gast
Router met 8 uitgangen en wireless.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/10, 20:24:35 »
Het verdelen van connecties geeft geen problemen? Aangezien we het nu op de manier hebben dat waar jij de switch router zet bij ons een hub zit, hierdoor (denk ik) word die ene port te veel belast waardoor de router er regelmatig uit knalt. (zou dat die botsingen kunnen zijn waar je het over hebt?)

Router met 8 uitgangen en wireless.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/10, 20:46:15 »
Volgens mij hoeft het geen probleem te zijn. Het probleem is waarschijnlijk ontstaan omdat een hub een niet intelligent apparaat is. Een switch is dit wel. Met andere woorden... de hub stuurde binnenkomende pakketten door naar alle andere computers/apparaten waardoor die botsingen veel voorkomen. Een switch zal binnenkomende pakketten alleen doorsturen naar de computer/apparaat waar het voor bestemd is.

Ik heb dit vroeger ook eens gehad. Eerst veel problemen met een hub achter een router. Toen deze hub vervangen werd door een switch was het probleem verholpen.

Router met 8 uitgangen en wireless.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/11, 19:36:42 »
Klopt .

Je kan met switchen eindeloos uitbreiden tot de grens van de router.
In principe ligt die grens bij een goede router op 254 gebruikers.
Of je nu daarvoor 1 poort belast van de router maakt niet uit.

Mocht je router nu veelvuldig eruit klappen heeft dit met de kwaliteit te maken van het apparaat.
Niet alle routers kunnen veel verbindingen aan, en hebben een te klein geheugen.
Wanneer dit geheugen volloopt, bijv. na 3 Gig data verkeer zit het vol met logs en kapt de router ermee totdat je een powerdown hebt gedaan.

Soms helpt het om de router te vertellen waar hij de logs naar toe kan sturen, zodat hij het geheugen kan legen.
Dit mag een willekeurig IP adres zijn op je netwerk want hij verwacht geen ontvangst bevestiging.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline rja

  • Lid
Router met 8 uitgangen en wireless.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/12, 01:11:35 »
Citaat van: Gandyman
Soms helpt het om de router te vertellen waar hij de logs naar toe kan sturen, zodat hij het geheugen kan legen.
Dit mag een willekeurig IP adres zijn op je netwerk want hij verwacht geen ontvangst bevestiging.
Moet je wel managed switch hebben.

Dat zijn veel goedkope switchen niet, die zijn unmaneged, kun je niks zien als je problemen hebt.

Als je logt, kun je dit net zo goed opslaan, moet je wel je log server open zetten voor verkeer buiten af - die zitten meestal dicht - , bijvoorbeeld op een Linux server.

Router met 8 uitgangen en wireless.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/12, 11:11:12 »
Hubs worden bijna niet meer gebruikt. Het zijn in feite domme apparaatjes die veel storing (botsingen) kunnen veroorzaken.
Een goede switch is een betere oplossing. Deze heeft een stukje intelligentie, waardoor er beter met datapakketjes wordt omgegaan.
Een manageble switch is prijzig en worden eigenlijk alleen in professionele netwerken toegepast.
Volgens mij is een goede switch de oplossing!

Offline rja

  • Lid
Router met 8 uitgangen en wireless.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/12, 21:11:25 »
Citaat van: Maarten123
Een manageble switch is prijzig en worden eigenlijk alleen in professionele netwerken toegepast.
Volgens mij is een goede switch de oplossing!
Jammer dat hij 8 poorten nodig heeft.

Anders had hij zo´n router kunnen kopen, waar je een linux firmware op kunt zetten,zoals mijn Linksys, kom je dicht bij een managed  switch.