Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird - "Kon e-mailspoolbestand niet lokaliseren"  (gelezen 1724 keer)

Thunderbird - "Kon e-mailspoolbestand niet lokaliseren"
« Gepost op: 2013/04/17, 17:07:07 »
Beste mensen,

Ik overweeg over te stappen van Evolution naar Thunderbird, omdat in Ubuntu 12.10 Evolution niet meer overweg kan met het aanwezige adressenbestand - dat wel aanwezig is in het nieuwe adressenboek.
Ik heb Thunderbird daarom maar eens opgestart en een van mijn e-mailadressen ingegeven om te kijken hoe het werkt.
Een ding is zeker: Thunderbird werkt wel samen met het adresboek (voor mij een must).
Maar nu krijg ik, als ik probeer mail op te halen in Thunderbird, de volgende mededeling: "Kon e-mailspoolbestand niet lokaliseren."
Ik ken deze mededeling niet.
Wie wel, en kan mij helpen Thunderbird vlot te trekken?
Bij voorbaat dank!
Nooit te oud om te leren...
Hoofdcomputer: iMac 21,5' (Intel i5 Quad 2,7 GHz, 4GB, 1TB) - Mac OSX Mavericks
Hobbycomputer: Fujitsu Scaleo P (Intel Q6600 Quad 2,4 GHz, 2 GB, 750 GB) - Linux Mint15 NL 64b, Samsung 2243NW monitor
Netboekje: Samsung NP-N110 (Intel Atom N270 1,6 GHz, 2 GB, 160GB) - Linux Mint15 NL 32b

Offline vanadium

  • Lid
Re: Thunderbird - "Kon e-mailspoolbestand niet lokaliseren"
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/17, 18:38:58 »
Wellicht zijn je email-server instellingen niet correct. Thunderbird probeert die te raden, maar dat is niet altijd correct. Controleer je serverinstellingen onder "Edit - Account settings".