Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen "installeer naast bestaande besturingssystemen" optie  (gelezen 756 keer)

Offline Fre

  • Lid
Geen "installeer naast bestaande besturingssystemen" optie
« Gepost op: 2011/04/09, 16:00:22 »
Sorry voor de 2e topic in korte tijd, maar deze is dringend. Ik wil unbuntu voor iemand op z'n laptop installeren, dus heb ik een live-USB gemaakt. Hij wil graag ook windows 7 behouden, maar bij het installeren komt er geen optie "installeer naast bestaande besturingssystemen". Dit was bij mijzelf wel het geval. Weet iemand hoe dat komt, en hoe je wel naast windows kan installeren dan?

En niet vergeten, het gaat hier om een toekomstige ubuntu user  XD  !

Offline koos4401

  • Lid
Re: Geen "installeer naast bestaande besturingssystemen" optie
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/09, 16:58:42 »
Zal wel een kwestie zijn van 4 primaire partities reeds aanwezig op de HDD. Gebruik daarvoor (en voor mogelijke oplossingen) de zoekfunctie van dit forum.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Geen "installeer naast bestaande besturingssystemen" optie
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/09, 17:05:30 »
.......bij het installeren komt er geen optie "installeer naast bestaande besturingssystemen".

Waarschijnlijk (ben er vrijwel zeker van ;) ) mist die optie omdat er al vier primaire partities op die laptop staan. Dat is het maximum aan primaire partities. Zo uit m'n hoofd zijn dat een boot-partitie, eentje waarop Windows geïnstalleerd staat, een partitie met allerhande tooltjes van de fabrikant en een recovery-partitie om Windows opnieuw te kunnen installeren.

De oplossing is (dacht ik) om een back-up te maken van de recovery- of tooltjes-partitie (op bijvoorbeeld een externe harde schijf), en er daarna een extended partitie van te maken. Op die extended partitie kun je net zoveel logische partities maken als je wilt. En dus ook Ubuntu installeren.
Je bent niet de eerste die tegen dit 'probleem' aanloopt, dus zoek even op het forum hoe alles precies in z'n werk gaat.


Edit: Koos4401 had wat minder tekst. =D
« Laatst bewerkt op: 2011/04/09, 17:08:23 door Mikkel »

Offline Fre

  • Lid
Re: Geen "installeer naast bestaande besturingssystemen" optie
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/10, 15:31:33 »
Ja, ik had beter even gezocht  :|. Maar ik zal hem niet kunnen overtuigen om dat allemaal te moeten doen.

Offline maesjesa

  • Lid
Re: Geen "installeer naast bestaande besturingssystemen" optie
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/10, 17:45:26 »
Ik kom dit ook vaker voor bij een installatie van een dualboot.
Ik laat windows dan altijd zijn eigen C schijf op fouten controleren en herstellen.
In Windows: Systeem-rechtermuisknop op localeschijf-eigenschappen-tab extra-nu controleren.