Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelossst] Welke videokaart heb ik?  (gelezen 5950 keer)

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Welke videokaart heb ik?
« Reactie #25 Gepost op: 2009/06/11, 19:02:50 »
Gewoon een kaartje uit de 9xxx-serie? 40 euro. Ik heb zelf een 9400 GT, werkt prima. Nvidia is heus niet zo duur hoor.
Voor Windows games als GTA 4 véél te weinig, alles onder de x6xx is gericht op multimedia en dus niet geschikt voor hedendaagse Windowsgames. Dan is (in windows) zijn huidige HD3850 een stuk beter dan een kaart als de 9400.

Misschien een GTS250 of 9800GT? De eerste is naar ik meen net iets rapper dan de tweede, weet dat echter niet zeker doordat Nvidia qua naamgeving van systeem is veranderd. Ik kan dus niet meer accuraat hun "plek in de familie" bepalen. Een 9600GT raad ik trouwens af want dan zul je in Windows een performanceverlies krijgen ten opzichte van je huidige kaart. Je zult dus iets boven de 100 euro uitkomen.
http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?M=USL&G=166&item05=Actief&item06=PCI%20Express%20x16

Om je vraag over de geheugenbus te beantwoorden: een bus van 256 mb geeft een hogere geheugen-bandbreedte en maakt bij games wel wat uit. (is zeg maar het bruggetje tussen de chip die het rekenwerk uitvoert en de geheugenchips).
Is het trouwens geen beter idee om in Ubuntu de desktopeffecten uit laten totdat de drivers misschien zijn verbeterd? Want je staat op het punt om dik honderd euro uit te geven voor slechts een minimale performancewinst in Windows, en slechts de erbij gekomen mogelijkheid van een goed lopende 3d desktop in Ubuntu. Ik zou wel even erover nadenken, of je dat die circa 120 euro wel waard vind.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/11, 19:05:59 door Peter »

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Welke videokaart heb ik?
« Reactie #26 Gepost op: 2009/06/11, 19:04:59 »
Ik gebruik nooit die ellendig desktop effects, in tegendeel. Ik vind ze irritant.

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Welke videokaart heb ik?
« Reactie #27 Gepost op: 2009/06/11, 19:07:53 »
Ik gebruik nooit die ellendig desktop effects, in tegendeel. Ik vind ze irritant.
Dan zou ik niet switchen van kaart, tenzij je het geld wilt uitgeven dat een beest van een kaart (Radeon HD4870/Geforce GTX260 en sneller) kost.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Welke videokaart heb ik?
« Reactie #28 Gepost op: 2009/06/11, 19:28:18 »
[schaammodus]Ik was vergeten, dat mijn games nog een stapje hoger konden; Max.-Ultra[/schaammodus] Nu is mijn beeld perfect! Ik dank jullie alsnog!