Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Slechte reclame voor Ubuntu?  (gelezen 2820 keer)

Slechte reclame voor Ubuntu?
« Gepost op: 2012/03/16, 09:14:45 »
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Re: Slechte reclame voor Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/16, 09:24:32 »
Denk niet dat het veel kwaad kan. Het is toch wel duidelijk dat het een eenmansprojectje is, net zoals het wel vaker voorkomt dat mensen beweren dat ze namens Anonymous spreken. Alleen jammer dat dan weer verder dat beeld wordt bevestigd van Linux = hackerssyteem (en dan hackers met een negatieve connotatie).

Re: Slechte reclame voor Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/16, 09:27:54 »
Dit gaat nu over een obscure distro die in feite alleen maar goed is voor mensen die iets te verbergen hebben.

Gevaarlijk wordt het pas wanneer distro's van dat kaliber uitkomen die bijna niet te onderscheiden zijn van de autentieke distro's.

Een evolutie die wel te verwachten was. Wel zielig dat ze het op die manier moeten doen ;)

Persoonlijk denk ik niet dat het de reputatie van Linux schaadt, uiteindelijk heeft Windows ook van die obscure parallelen die je kan downloaden.

Een doorsnee Linuxgebruiker kent zijn/haar weg wel.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort


Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Slechte reclame voor Ubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/16, 10:13:48 »
Zou een "honeypot" kunnen zijn, zoals het artikel suggereert. ik zou het niet proberen. dat het op debian-ubuntu 11.10 gebaseerd zou zijn, heeft niet direct gevolgen voor Ubuntu imho. je kunt ubuntu ook ombouwen tot een bastille vol met rebeltools. feitelijk kun je dat met elk os doen trouwens.

Re: Slechte reclame voor Ubuntu?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/03/16, 10:15:22 »
leoquant
Ikzelf vindt dit jammer, zoals hierboven al aangegeven weten ervaren linux gebruikers wel beter, maar mensen die (nog) geen linux gebruiken/hebben, lezen dat ook en krijgen mogelijks zo een verkeerd beeld over Ubuntu en Linux in het algemeen, vandaar.  ;)
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Slechte reclame voor Ubuntu?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/03/16, 10:21:25 »
leoquant
Ikzelf vindt dit jammer, zoals hierboven al aangegeven weten ervaren linux gebruikers wel beter, maar mensen die (nog) geen linux gebruiken/hebben, lezen dat ook en krijgen mogelijks zo een verkeerd beeld over Ubuntu en Linux in het algemeen, vandaar.  ;)

yeah, laten we vasthouden aan het motto van Ubuntu: linux for human beings. :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Slechte reclame voor Ubuntu?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/03/16, 15:44:21 »
De enige Distro's die ik durf aan te bevelen, zijn de "echte" van Canonical.
Alleen dan heb je de (bijna) garantie, dat het werkt zoals beloofd is :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Slechte reclame voor Ubuntu?
« Reactie #8 Gepost op: 2012/03/16, 20:29:25 »
Eigenlijk best grappig, ik vermoed eigenlijk dat deze distro geen kwaad kan, maar volgens mij is BackTrack daar al goed genoeg voor, maar het zijn wel leuke wallpapers. :)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Slechte reclame voor Ubuntu?
« Reactie #9 Gepost op: 2012/03/16, 21:16:29 »
Ik geloof ook niet dat men dit aan Ubuntu zal koppelen.
Van de andere kant, Apple is ook regelmatig negatief in het nieuws en kijk eens hoe het daar mee gaat.

Re: Slechte reclame voor Ubuntu?
« Reactie #10 Gepost op: 2012/03/16, 21:26:12 »
Maar Apple is een stuk groter...

Offline MKe

  • Lid
Re: Slechte reclame voor Ubuntu?
« Reactie #11 Gepost op: 2012/03/17, 21:46:38 »
Hmmm, voor Apple bashen hebben we een eigen draadje: http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/wat-vinden-jullie-van-applemac-osx/

OT: Ik geloof niet dat dit wat uitmaakt. Het grote publiek hoord hier nooit iets over en de anderen weten wel beter dan Ubuntu en een afgeleide distro over een kam te scheren. En degene die dat niet kan of wil was toch al niet van plan om over te stappen.

Re: Slechte reclame voor Ubuntu?
« Reactie #12 Gepost op: 2012/03/17, 21:54:46 »
Bashen? Het ging erom dat Apple vaak negatief in het nieuws is maar ze toch positief bekend staan bij het grote publiek. Dat is geen bashen beste MKe.

Offline MKe

  • Lid
Re: Slechte reclame voor Ubuntu?
« Reactie #13 Gepost op: 2012/03/17, 21:57:59 »
Nee, maar we hebben al een draadje over Apple en dat is niet deze.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Slechte reclame voor Ubuntu?
« Reactie #14 Gepost op: 2012/03/18, 00:48:27 »
Slechte reclame kan goed uitpakken als je het goed aan pakt.
Zet er iets anders tegenover en je kunt het manipuleren.
Al is het bij dit lastig omdat dit los staan van Ubuntu zul je er geen gebruik van kunnen maken.

@MKe, Kijk naar de presentatie van de iPad 3 en zie wie er aan het bashen is.

Re: Slechte reclame voor Ubuntu?
« Reactie #15 Gepost op: 2012/03/18, 00:54:45 »
Kijk naar de vergelijking van Samsung en de reclame van Amazon Kindle Fire vs iPad en kijk wie er aan het bashen is. Niet om Apple's presentatie goed te praten, maar ze zijn dus heus niet de enige.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Slechte reclame voor Ubuntu?
« Reactie #16 Gepost op: 2012/03/18, 01:27:51 »
Kijk naar de vergelijking van Samsung en de reclame van Amazon Kindle Fire vs iPad en kijk wie er aan het bashen is. Niet om Apple's presentatie goed te praten, maar ze zijn dus heus niet de enige.

Ja dat doen al die bedrijven en ze varen er wel bij.
Apple en Samsung doen het goed en kijk eens wat die doen. De anderen zijn milder en je ziet gelijk dat die het moeilijker hebben.
Nu nog wachten tot Microsoft weer mee gaat doen.

Als een naam van een product of een merk veel gezien of gehoord word, dan zorgt dit voor herkenning en dat is sterker dan het verhaal er achter. Zeep reclames zijn zwaar irritant en met ziet ze liever niet maar het blijkt wel te werken want men koopt de producten wel.
Laat de naam Ubuntu overal verschijnen en je maakt reclame. Mag negatieve of slechte reclame zijn, als je er maar voor zorgt dat het heel veel te horen en te zien is. Het moet herkenbaar worden.

Re: Slechte reclame voor Ubuntu?
« Reactie #17 Gepost op: 2012/03/19, 17:04:43 »
Anonymous waarschuwt voor Anonymous.

Erg leuk hoe de media het fenoneem Anonymous oppakt. Anonymous is geen vereniging, club en zelfs al amper een collectief.
Anonymous is 'het internet', het is een benaming die veel mensen zichzelf geven die voor een gelijk doel geven. Er is hier veelal sprake van samenwerking, maar een club met leden of leiders is het niet.
De mensen achter dit 'OS' zijn net zo goed lid van Anonymous als ik of mijn buurman; helemaal niet.
Acties zoals deze (Het AnonymousOS) laat meer weer eens zien dat Anonymous eigenlijk helemaal niet bestaat.

Ik denk verder dat weinig mensen de link met Ubuntu zullen leggen, daar ben ik dus niet bang voor.
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Slechte reclame voor Ubuntu?
« Reactie #18 Gepost op: 2012/03/19, 18:28:58 »
Dat idee heb ik ook en als ze de link wel leggen dan weten ze dat het los van elkaar staat.