Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem instellen op internet telenet.be ???  (gelezen 1337 keer)

mer2007

  • Gast
probleem instellen op internet telenet.be ???
« Gepost op: 2007/02/09, 11:52:55 »
Ik heb even een tweede harde schijf geinstaleerd die ik apart kan booten door men bios boot priority aan te passen . Dit omdat ik ubuntu wil uitproberen heb dan ubuntu op deze schijf gezet
en dat verliep zonder problemen , deze start nu goed op en alle componenten lijken me aanwezig

Maar nu komt het ik raak dus niet op het net      geen verbinding met de server    is de boodschap als je adres op firefox ingeeft dus ik moet nog wat instellingen doen om verbinding te krijgen maar welke juist? ik raak er niet uit enweet niet wat ik waar moet instellen

ik heb kabel,  ben bij telenet.be  en krijg om de zoveel tijd een ander ip adress toegewezen dus geen vast ip adress . hum wat kan ik nog zeggen telenet gaat dus over tv kabel dus geen telefoon kabel

dus als me iemand stap voor stap kan uitleggen wat ik nu juist moet instellen en vooral ook waar
zou dat heel fijn zijn om op het net te raaken met ubuntu

dank u

mer2007

  • Gast
probleem instellen op internet telenet.be ???
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/10, 12:23:08 »
ok dus het gaat als volgt een asus m2n mx moederbord heeft een interne netwerkkaart en voor deze is dus geen driver te vinden die in linux werkt het eigenaardige is dat dit wel leek of alles in orde was maar dat was het niet toch
dacht ik dat daar het probleem zat en heb dan een netwerkkaart uit een 7 jaar oude pc gehaald en in men pc geplaatst en ubuntu ff terug geinstaleerd e voila netwerk online.
dus als je met een asus moederbord zit en je krijgt geen internet verbinding niet langer zoeken is de interne netwerkkaart.