Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: srt op dvd branden  (gelezen 1581 keer)

Offline flipperrr

  • Lid
srt op dvd branden
« Gepost op: 2009/03/14, 00:16:38 »
hallo ik wil graag een dvd branden met ondertiteling (srt)
dvd is al iso dus ready to burn ...,maar kan je dat srt file-tje gewoon meebranden ?

bvd
« Laatst bewerkt op: 2009/03/14, 00:23:19 door flipperrr »

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: srt op dvd branden
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/14, 01:40:36 »
Ik vermoed dat je een ISO als beeldbestand brandt om vervolgens op je dvd-speler af te spelen?
Het gestandaardiseerde dvd-formaat werkt met een speciale vorm van ondertiteling (eigenlijk geen tekstuele ondertitels, maar wel een soort van afbeeldingen)
Je kan het niet zomaar aan een dvd toevoegen, tenzij je speciale dvd re-authoring software of iets dergelijks hebt (ik ken er zelf geen programma's voor)
Om aan een ISO bestanden toe te voegen moet je trouwens het ISO-bestand uitpakken, de file toevoegen, en dat op dvd branden (of terug naar ISO omzetten en als beeldbestand branden)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Re: srt op dvd branden
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/14, 11:33:23 »
Op windows gaat dit met DivXtoDvD, maar ik denk dat er wel Linux varianten zijn, kijk misschien hier eens:Klik

Re: srt op dvd branden
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/14, 11:37:01 »
Op windows gaat dit met DivXtoDvD, maar ik denk dat er wel Linux varianten zijn, kijk misschien hier eens:Klik

Hangt er toch van af denk ik. Als die iso een dvd image is, dan zal het niet gaan. Is het een simpele avi, dan kunt ge die avi en srt gewoon als data cd branden normaal.