Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Amarok 2 geen geluid met NVIdia kaart  (gelezen 2534 keer)

Offline toxbar

  • Lid
    • Zeilen met de Nova Cura
(Opgelost) Amarok 2 geen geluid met NVIdia kaart
« Gepost op: 2009/05/14, 13:25:24 »
Goede dag heb een klein probleem met het geluid in Amarok 2

Ben net over gestapt van 8.10 naar 9.04 beetje uit nieuws gierigheid en voor als nog lijkt alles te werken.
Alleen Amarok 2 geeft een fout melding en speelt vervolgens geen MP3 en geeft geen geluid ???
Fout melding:
phonon KDE's multi muziekbibliotheek
HDA NVIdia ALC1200 analoog werkt niet
wordt terug gevallen op default

VLC of totem en SM player werken wel gewoon en onder 8.10 wertkt Amarok 1.4 ook gewoon.
Heb het multi media pakket van pjoter nog even door geloppen en kon geen missende dingen ontdekken.
Heb zelf alleen muziek in MP3 formaat kan dus helaas niet ff snel ander formaat proberen

Heeft iemand een suggestie wat er aan de hand kan zijn.
 
Of is dit een hardware topic?
« Laatst bewerkt op: 2009/05/19, 01:02:28 door toxbar »

Offline Leo_S

  • Lid
Re: Amarok 2 geen geluid met NVIdia kaart
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/16, 20:59:51 »
Om het nog gekker te maken. Ik heb nu ook 9.04 en Amarok doet het alleen maar door het usb-telefoontje, dat ik gebruik voor Skype. Maar de rhythmbosmusicplayer doet het wel over de boxen van mijn stereo-installatie, die wordt gevoed door mini-jack vanuit computer.

Offline toxbar

  • Lid
    • Zeilen met de Nova Cura
Re: Amarok 2 geen geluid met NVIdia kaart
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/18, 14:11:45 »
Is Er iemand die iets meer weet over dit conflict?
Of is er iemand die iets tegen gekomen is op internet?

Kan helaas niks vinden maar gebruik misschien wel verkeerde zoek termen

Re: Amarok 2 geen geluid met NVIdia kaart
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/18, 14:33:52 »
Probeer eens of upgraden naar Amarok 2.1 bèta helpt.

Voeg deze bron toe aan je softwarebronnen:

deb http://ppa.launchpad.net/kubuntu-experimental/ppa/ubuntu jaunty main

Ververs de pakketlijsten en installeer de beschikbare updates. Na het updaten zou je Amarok 2.1 bèta moeten hebben. Je kan dit controleren door Amarok te openen, te kiezen voor Help en vervolgens op Info over Amarok drukken.

Als er iets staat wat lijkt op:

Amarok 2.0.90

Dan heb je nu de 2.1 bèta :)

Re: Amarok 2 geen geluid met NVIdia kaart
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/18, 17:15:31 »
Staat je geluidsapparaat in Multimedia ingesteld op PulseAudio?

Offline toxbar

  • Lid
    • Zeilen met de Nova Cura
Re: Amarok 2 geen geluid met NVIdia kaart
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/19, 01:00:02 »
Hoi Vistaus
Ik heb de update geprobeert naar amarok 2.09.0 dat ging wel maar geen resultaat
Heb dit ook nogmaals geprobeert na een schone installatie kreeg in amarok 2.01.0 geen fout melding meer maar speler wou geen nummers spelen.
Vond wel deze oplossing http://amarok.kde.org/wiki/MP3_on_Kubuntu misschien bruikbaar voor andere.
Ik heb op een site van Dick Akkerhuis gevonden hoe terug naar amarok 1.4.10 http://www.akker-huis.nl/amarok-1.4-installeren-ubuntu-9.04-jaunty.php
En nu draai ik weer lekker mp3 in amarok  1.4 in ubuntu 9.04 (met dank aan dick, wie je ook bent!) O0

Hoi Cumulus007 waar om vroeg je?
Citaat
Staat je geluidsapparaat in Multimedia ingesteld op PulseAudio?
???
alles staat op autodetect zou het op pulse moeten staan soms of juist niet heb met de test functie wel steeds geluid
En andere spelers zoals vlc of audacios werken wel gewoon maar ik wou weer graag met amarok werken daar het wat mij betreft de best layout voor je muziek collectie heeft.
Vandaar de zoek actie.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/19, 01:01:51 door toxbar »

Offline frooz

  • Lid
Re: Amarok 2 geen geluid met NVIdia kaart
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/19, 23:47:26 »
Ik heb op een site van Dick Akkerhuis gevonden hoe terug naar amarok 1.4.10 http://www.akker-huis.nl/amarok-1.4-installeren-ubuntu-9.04-jaunty.php
En nu draai ik weer lekker mp3 in amarok  1.4 in ubuntu 9.04 (met dank aan dick, wie je ook bent!) O0

Helemaal briljant Toxbar.
Ik had hetzelfde probleem met Amarok en net als jij vind ik Amarok bijzonder plezierig in de omgang, dus ook ik ben blij ;o)

Bedankt voor de gevonden oplossing

grtzz
frooz

Offline Cugel

  • Lid
Re: Amarok 2 geen geluid met NVIdia kaart
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/03, 12:36:49 »
Ik had hetzelfde probleem met Amarok en net als jij vind ik Amarok bijzonder plezierig in de omgang, dus ook ik ben blij ;o)

Bedankt voor de gevonden oplossing
Maar dat is op zich geen echte oplossing van het probleem. Kun je niet eens proberen pulseaudio eraf te halen en alles op ALSA te zetten? Ik ben geen fan van Amarok 2 maar zo'n probleem moet toch op te lossen zijn zonder terug te moeten stappen op 1.4

Re: (Opgelost) Amarok 2 geen geluid met NVIdia kaart
« Reactie #8 Gepost op: 2009/06/03, 13:00:26 »
Ik heb het over KDE Systeeminstellingen -> Multimedia. Installeer systemsettings eens.