Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alternatief voor outlook?  (gelezen 6970 keer)

Offline Brononi

  • Lid
Alternatief voor outlook?
« Gepost op: 2008/10/13, 10:43:09 »
Hey,

Kennen jullie een goed alternatief voor MS outlook?
ik lees veel over evolution, kmail... Maar wat is het beste/compleetste?

En dan bijkomend vraagje:
Ik heb een nokia N-serie gsm. Deze synchroniseer ik op het werk met outlook. Kan ik deze nu thuis synchroniseren met linux? Voornamelijk gebruik ik de synchronisatie voor Contacts, Agenda en Taken...

Thanks

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Alternatief voor outlook?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/13, 10:58:47 »
Evolution.

GSM: weet ik niet...

Alternatief voor outlook?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/13, 11:28:24 »
Ik ben heel tevreden met Thunderbird. Maar dat ook vanwege een add-on die ik nodig heb, anders gebruikte ik waarschijnlijk ook Evolution, staat standaard geinstalleerd.

Alternatief voor outlook?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/13, 11:41:57 »
Evolution met het evolution-exchange pakketje. Hiermee kun je praktisch alles wat je met Outlook ook kan. Synchroniseren met je GSM, ook geen idee helaas.

Alternatief voor outlook?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/13, 11:57:12 »
Ik ben erg gecharmeerd van Zimbra. De installer voor de client zich tegenwoordig in de repo's.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Alternatief voor outlook?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/13, 13:04:56 »
Bestaat er dan iets mooiers dan Thunderbird ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Alternatief voor outlook?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/13, 13:18:33 »
Citaat van: r0n.
Bestaat er dan iets mooiers dan Thunderbird ?
Nee, eigenlijk niet....  :-)

Maar Thunderbird is een vervanger voor Outlook Express. Niet voor Outlook...

Alternatief voor outlook?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/13, 15:04:59 »
Citaat van: r0n.
Bestaat er dan iets mooiers dan Thunderbird ?
Straks thunderbird 3 :P

Offline marco1800

  • Lid
Alternatief voor outlook?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/13, 15:46:35 »
Ik deel de mening van pjotr123. Evolution straalt een zakelijke expressie uit. Thunderbird minder, en is eerder een alternatief voor Outlook Express of voor Vista mail.
Onder evolution kan je heel makkelijk een back-up maken.(klik bestand, backup archief aanmaken en da's heel handig)!
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Alternatief voor outlook?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/13, 15:48:43 »
Citaat van: marco1800
Ik deel de mening van pjotr123. Evolution straalt een zakelijke expressie uit. Thunderbird minder, en is eerder een alternatief voor Outlook Express of voor Vista mail.
Onder evolution kan je heel makkelijk een back-up maken(klik bestand, backup archief aanmaken en da's heel handig)!
Zijn er dan geen genoeg skins voor Thunderbird? En straks met Thunderbird 3 die zal toch vast wel alles bieden en nog extra met addons.

Alternatief voor outlook?
« Reactie #10 Gepost op: 2008/10/13, 15:52:51 »
Evolution is helemaal compleet, met een agenda en al, die ook nog mooi integreert met de klokapplet rechtsboven. Thunderbird doet dat niet. Ik gebruik zelf Evolution en ik ben er zeer tevreden over.

Alternatief voor outlook?
« Reactie #11 Gepost op: 2008/10/13, 16:59:50 »
Citaat van: shinger
Zijn er dan geen genoeg skins voor Thunderbird? En straks met Thunderbird 3 die zal toch vast wel alles bieden en nog extra met addons.
We moeten eerst nog maar zien wanneer TB 3 gaat verschijnen. Echt vlot gaat het niet en er is al aangegeven dat de zwaardere features (die TB meer richting een complete PIM duwen) moeten wachten tot TB 4.

proatjeboksem

  • Gast
Alternatief voor outlook?
« Reactie #12 Gepost op: 2008/10/14, 16:06:06 »
wellicht kun je het een en ander proberen met gammu, die kunnen volgens mij met VCard gegevens uit Evolution omgaan.

http://www.gammu.org/wiki/index.php?title=Gammu:Main_Page

Offline siegi

  • Lid
Alternatief voor outlook?
« Reactie #13 Gepost op: 2008/10/14, 16:16:21 »
Evolution zou je normaal moeten kunnen synchroniseren met je gsm doormiddel van multisync.

Alternatief voor outlook?
« Reactie #14 Gepost op: 2008/10/15, 08:20:05 »
Citaat van: jstedehouder
Citaat van: shinger
Zijn er dan geen genoeg skins voor Thunderbird? En straks met Thunderbird 3 die zal toch vast wel alles bieden en nog extra met addons.
We moeten eerst nog maar zien wanneer TB 3 gaat verschijnen. Echt vlot gaat het niet en er is al aangegeven dat de zwaardere features (die TB meer richting een complete PIM duwen) moeten wachten tot TB 4.
Dat zou jammer zijn - ik wil helemaal geen complete PIM :(
Vanaf TB4 wordt het dan dus overstappen op een andere client?
Of zou ik eventuele overbodigheden er alsnog kunnen uitslopen?

Alternatief voor outlook?
« Reactie #15 Gepost op: 2008/10/15, 08:32:12 »
Citaat van: sisosteven
Dat zou jammer zijn - ik wil helemaal geen complete PIM :(
Vanaf TB4 wordt het dan dus overstappen op een andere client?
Of zou ik eventuele overbodigheden er alsnog kunnen uitslopen?
Het laatste woord is er ook nog niet over gezegd. Het zal een beetje van de gebruikers afhangen. Als het TB team merkt dat de Calendar extensie heel vaak wordt gedownload, dan is de kans reƫler dat het ingebouwd gaan worden.

Omgekeerd, als een substantieel deel van de gebruikers een 'lichte' versie wil dan is een 'fork' niet ondenkbaar.

Voor Firefox geldt iets soortgelijks. FF werd een lichte browser, maar ondertussen wordt de oudere Mozilla browser, met alle toeters en bellen, ook onderhouden.

Ciao

Jan

Alternatief voor outlook?
« Reactie #16 Gepost op: 2008/10/15, 10:56:08 »
@ jstedehouder,
helder verhaal en ook logisch voor open source - de gebruikers zullen het gaan bepalen.

Dank voor je uiteenzetting.

prlwgn

  • Gast
Alternatief voor outlook?
« Reactie #17 Gepost op: 2008/10/15, 16:19:04 »
Ik hou het op evolution, dit is een prima mailprogramma dat je werd gegeven terwijl je ubuntu installeerde. Het voldoet aan alle wensen die je hebt, ten minste bij mij.
In windows gebruik ik ipv outlook: Windows Mail. Ook perfect.
groet
pralwgn

Alternatief voor outlook?
« Reactie #18 Gepost op: 2008/10/15, 16:34:42 »
Citaat van: prlwgn
Ik hou het op evolution, dit is een prima mailprogramma dat je werd gegeven terwijl je ubuntu installeerde. Het voldoet aan alle wensen die je hebt, ten minste bij mij.
In windows gebruik ik ipv outlook: Windows Mail. Ook perfect.
groet
pralwgn
Ik heb op zich geen moeite met Evolution, maar het mooie van Linux is wel dat je een behoorlijke vrijheid hebt en niet tevreden hoeft te zijn met de standaarden.

Windows Mail is toch een opgepoetste versie van Outlook Express? Dan zou Thunderbird meer dan voldoen. Heb je gelijk een lichter programma. Maar, ieder zijn/haar keuze ;-)

Jan

prlwgn

  • Gast
Alternatief voor outlook?
« Reactie #19 Gepost op: 2008/10/15, 18:06:11 »
Van thunderbird heb ik een hele tijd genoten, opeens kon ik geen berichten meer versturen maar wel ontvangen.
Na een paar weken kon ik geen berichten meer ontvangen EN versturen, dus was verplicht om een einde aan thunderbird te maken. Er was totaal geen oplossing voor te vinden.
Met Evolution heb ik gelukkig dit nog niet gehad, alhoewel ik ieder keer gevraagd word om mijn wachtwoord in te vullen, maar door dit weg te klikken krijg ik nog steeds een goedwerkende evolution.
Ik hou het op opgepoetst in Windows en 'real life' in Ubuntu.
groetend.

Offline ivo

  • Lid
Alternatief voor outlook?
« Reactie #20 Gepost op: 2008/10/16, 22:50:55 »
Citaat van: jstedehouder
Ik ben erg gecharmeerd van Zimbra. De installer voor de client zich tegenwoordig in de repo's.
Ik heb die Zimbra Desktop geinstalleerd en ben er eigenlijk wel van gecharmeerd, op een ding na.
Hoe kan ik de contacts vanuit Thunderbird importeren in Zimbra?
De export van TB (b)lijkt niet compatible met de import van Zimbra.

Ik heb op internet gezocht, maar daar kom ik ook niet verder mee.
Ik vind een "zindus" TB-add-on, maar dat is voor server-sync.
Ik vind een "Dawn" tooltje maar dat is voor TB Windows.
Ik vind een php script dat aanpassingen behoeft maar ik ken geen php.

Benieuwd naar je reactie!
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Alternatief voor outlook?
« Reactie #21 Gepost op: 2008/10/17, 06:40:07 »
Eerlijk gezegd heb ik daar nog niks mee van doen gehad, omdat ik de contacts in Thunderbird geen tweede blik gun ;-)

Als ik het zo zie moet je vanuit TB de contacts exporteren als komma-gescheiden bestand (.CSV) en dat .CSV bestand gebruiken bij het importeren in Zimbra. Maar goed, je geeft aan dat het niet compatible lijkt te zijn. Wat is er aan de hand?

Heb je de Zindus add-on ook al geprobeerd? En wat waren de ervaring?

Groetjes

Jan

Offline ivo

  • Lid
Alternatief voor outlook?
« Reactie #22 Gepost op: 2008/10/17, 22:18:59 »
Citaat van: jstedehouder
Eerlijk gezegd heb ik daar nog niks mee van doen gehad, omdat ik de contacts in Thunderbird geen tweede blik gun ;-)

Als ik het zo zie moet je vanuit TB de contacts exporteren als komma-gescheiden bestand (.CSV) en dat .CSV bestand gebruiken bij het importeren in Zimbra. Maar goed, je geeft aan dat het niet compatible lijkt te zijn. Wat is er aan de hand?

Heb je de Zindus add-on ook al geprobeerd? En wat waren de ervaring?

Groetjes

Jan
TB exporteert in een ldif layout (volgens mij is dat LDAP).
Voor zover ik kan zien kan TB geen CSV exporteren.
Zindus vraagt naar welke server hij moet connecten, maar Zimbra Desktop is geen sever.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Alternatief voor outlook?
« Reactie #23 Gepost op: 2008/10/17, 22:40:48 »
Linkje over de export van contacts in Thunderbird:

http://email.about.com/od/mozillatips/qt/et082504.htm

Ciao

Jan

Offline ivo

  • Lid
Alternatief voor outlook?
« Reactie #24 Gepost op: 2008/10/18, 11:47:24 »
Citaat van: jstedehouder
Linkje over de export van contacts in Thunderbird:

http://email.about.com/od/mozillatips/qt/et082504.htm

Ciao

Jan
Aha, pas als je bij Tools -> export op de knop "browse for other folders" klikt, krijg je een extra knop om het format te keizen.
Hier staat CSV bij.

Dat linkje hielp dus wel een klein beetje, thanks!!
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.