Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Oplossing voor Forced mounted check bij opstart Ubuntu  (gelezen 710 keer)

Offline Thom

  • Lid
Oplossing voor Forced mounted check bij opstart Ubuntu
« Gepost op: 2007/12/21, 13:01:31 »
Leuk om vast te stellen dat ik via wat googlen een oplossing van iemand uit Ghana vond voor een melding na een herstart "hda1 has been mounted 35 times without being checked, check forced.

http://odzangba.wordpress.com/2007/11/26/skip-forced-disk-check-at-boot-on-ubuntu/#comments
HP Compaq AMD66 Althlon 2, 2 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 12.04 + Windows 7
Onbekende P4, 1,0 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 11.04 + Window XP3
HP PC Pentium 4, 512Mb geheugen, Dual boot Ubuntu 11,04 + Windows XP3

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Oplossing voor Forced mounted check bij opstart Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/21, 13:19:01 »
Dit staat ook op die site:
Citaat
So all I had to do was to change the “one

Offline Tecumseh

  • Lid
    • http://tecumseh.homeip.net
Oplossing voor Forced mounted check bij opstart Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/21, 13:54:33 »
Eigenlijk zou ik een oplossing hiervoor zien die je de optie geeft om de check tijdens opstarten tijdelijk uit te stellen. Het checken moet zowiezo blijven gebeuren maar het moment dat de check gebeurt is volgens Murphy's law altijd als je er net even geen tijd voor hebt. Gisteren ook weer, ik moest binnen 5 minuten weg maar moest nog even een routeplanning hebben. Vervolgens werden mijn beide partitie's gechecked...

Graag had ik dan de optie om de check over te slaan tot het volgende bootmoment.

cvcaelen

  • Gast
Oplossing voor Forced mounted check bij opstart Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/21, 14:08:32 »
Citaat
Graag had ik dan de optie om de check over te slaan tot het volgende bootmoment.
en waarom niet bij 't afsluiten?
Zou me logisch lijken want als je afsluit heb je je PC niet meer nodig (behalve dan bij een herstart na nieuwe kernel of zoiets)

Zou dat mogelijk zijn , een check bij afsluiten?

Christiaan