Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vraag over forum topics en duur  (gelezen 2326 keer)

Vraag over forum topics en duur
« Gepost op: 2016/01/14, 09:47:49 »
Alweer een pc van linux voorzien, waar dan nog wat handelingen overheen moeten zoals Pjotr's '10 eerste te doen..', programma's installeren (o.a. batch, en instellen), en nog wat meer handelingen.
Meestal loop ik toch wel tegen dezelfde zaken aan. Tegen vragen welke ik hier al eerder stelde en antwoord op kreeg, en ik nu dus makkelijk even terug kan zoeken. Het valt me trouwens op dat de bedrevenheid ervoor benodigd groeit en alles steeds makkelijker gaat.

Maar in hoeverre blijft dit staan op het forum? Hoe lang? Blijven die topics eindeloos staan of worden ze met enige regelmatig (selectief?) opgeruimd?
Want als ze opgeruimd worden ga ik ze maar eens samenpakken in een eigen database-je.
« Laatst bewerkt op: 2016/01/14, 09:49:32 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Vraag over forum topics en duur
« Reactie #1 Gepost op: 2016/01/14, 10:29:12 »
Hoi Rabbit,

Ik zou die database zeker maken. Volgens mij wordt er hier niks gewist, maar wie ben ik. Het zakt natuurlijk wel steeds verder naar beneden.

Ja, maak die database maar. Nou je dat zo naar voren brengt, erg goed idee! Ga ik ook doen.

groet,

Just

GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Vraag over forum topics en duur
« Reactie #2 Gepost op: 2016/01/14, 10:58:13 »
Er wordt inderdaad niks gewist. Maar het is altijd handig om een eigen verzameling handleidingen te hebben.

Zo is mijn webstek ook begonnen: aanvankelijk primair voor eigen gebruik.  =D

Re: Vraag over forum topics en duur
« Reactie #3 Gepost op: 2016/01/14, 11:10:42 »
De repeterende handelingen heb ik hier ook al verwerkt. Maar er zijn toch ook minder repeterende handelingen die ook nog weleens terug komen, zoals bijvoorbeeld bij (her-)installeren. Ik loop er steeds vaker tegenaan en dan is het toch wel handig om terug te kijken in plaats van hier weer een 'ow ja' vraag te gaan stellen die er al staat.
Maar om nu alles te gaan databasen heeft ook weer geen zin want het zijn voor ieder toch weer specifieke zaken die terug komen.

En Pjotr, een uitgebreide online database? Daar hebben we jouwe toch voor!  ;) ^-^

Dan blijf ik toch maar doen wat ik al deed, en misschien wat meer.
Ik vroeg het me gewoon af.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Vraag over forum topics en duur
« Reactie #4 Gepost op: 2016/01/14, 17:19:30 »
We verwijderen in principe niks, maar het kan wel lastiger worden om topics van 10 jaar terug weer te vinden.
Daarom is het voor jezelf ook makkelijk om ergens je notities te bewaren. Dan kan je later makkelijker terugzoeken hoe je iets gedaan hebt.