Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hulp calibreren touchscreen  (gelezen 4201 keer)

Hulp calibreren touchscreen
« Gepost op: 2011/07/13, 21:41:46 »
Ik heb een oude laptop met een touchscreen. Het is een Fujitsu Siemens Lifebook B2562. Daarop heb ik twee weken geleden Lubuntu 11.04  geinstalleerd. Het touchscreen moet ik calibreren want aan de randen kan ik niet komen met de stylus. Nu heb ik vanuit Synaptic pakketbeheer een programmaatje geïnstalleerd om het touchscreen te calibreren, maar bij het opstarten daarvan kom ik in de terminal.

Ik ben net twee weken gelden begonnen met Lubuntu, dus ik heb er totaal geen verstand van. Hoe kan ik mijn scherm caliberen?
Ik heb onderstaand topic gevonden, maar ik weet niet wat ik nu precies moet doen. Moet ik zelf een bestandje maken? Zo ja, hoe en waar doe ik dan dan en hoe krijg ik dat in de juiste directory?

het topic:
http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/eee-pc-t91-(niet-de-mt)-touchscreen-kan-de-uiterste-randen-niet-berijken/msg689770/

Re: Hulp calibreren touchscreen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/14, 20:51:26 »
Ik ben een klein stapje verder. De map X11 heb ik gevonden, maar daar vind ik geen submap zoals in bovengenoemd topic. Ook het bestand waar de waarden in staan die je volgens die topic aan kan passen kan ik niet vinden. Wie weet waar ik het bestand kan vinden waar ik de waarden aan kan passen van mijn touchscreen?