Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe kan ik mijn USB stick ontkoppelen  (gelezen 1987 keer)

Re: (Opgelost) Hoe kan ik mijn USB stick ontkoppelen
« Reactie #25 Gepost op: 2020/06/04, 16:36:09 »
Wat een vreemde verschillen toch !!
Bij 'schijven' staat 'autorisatie.......'niet aangevinkt en heb wel de mogelijkheden voor uitwerpen / ontkoppelen.
Of zie ik nu weer iets over het hoofd?
Jorisc zal speciale computer hebben of maakt ons iets wijs? ;)
Wat ajjp meld zou misschien kunnen, maar lijkt me  toch sterk dat Ubuntu bij installatie willekeurig instellingen doet?
Mvg
c'est dur la vie d'artiste

JorisC

  • Gast
Re: (Opgelost) Hoe kan ik mijn USB stick ontkoppelen
« Reactie #26 Gepost op: 2020/06/04, 17:51:21 »
Citaat van: rive gauche
Jorisc zal speciale computer hebben of maakt ons iets wijs?

Nee , ik denk dat het iets te maken heeft met het type USB poort of USB stick (2.0) zoals in dit topic  het probleem zich ook maar alleen voordoet bij  een USB 3.0 poort .
Jij hebt ook Elemenantary OS geïnstalleerd staan . Wat valt daar te lezen als er een USB stick  aangesloten en aangekoppeld is om te ontkoppelen ? Ben benieuwd want dan heb ik inderdaad een speciale computer .
« Laatst bewerkt op: 2020/06/04, 17:56:20 door JorisC »

Re: (Opgelost) Hoe kan ik mijn USB stick ontkoppelen
« Reactie #27 Gepost op: 2020/06/04, 19:04:33 »
Citaat van: rive gauche
Jorisc zal speciale computer hebben of maakt ons iets wijs?

Nee , ik denk dat het iets te maken heeft met het type USB poort of USB stick (2.0) zoals in dit topic  het probleem zich ook maar alleen voordoet bij  een USB 3.0 poort .
Jij hebt ook Elemenantary OS geïnstalleerd staan . Wat valt daar te lezen als er een USB stick  aangesloten en aangekoppeld is om te ontkoppelen ? Ben benieuwd want dan heb ik inderdaad een speciale computer .
In Elementtary USB 2.0 in USBpoort 3.0 is het iets anders moet ik rechtsklik doen en ja is ook ontkoppelen .
Bij schijven is instelling zo als voorbeeld van Ubuntu!.
c'est dur la vie d'artiste

Re: (Opgelost) Hoe kan ik mijn USB stick ontkoppelen
« Reactie #28 Gepost op: 2020/06/04, 19:21:01 »
Het wordt hoe langer hoe spannender: ik hebben alleen maar USB 3 poorten.
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Re: (Opgelost) Hoe kan ik mijn USB stick ontkoppelen
« Reactie #29 Gepost op: 2020/06/04, 19:41:16 »
Denk ineens aan iets ..snap vraag van Elementary OS ook niet echt,want ja dat is Ubuntu 18?
Mvg
c'est dur la vie d'artiste

Re: (Opgelost) Hoe kan ik mijn USB stick ontkoppelen
« Reactie #30 Gepost op: 2020/06/04, 21:58:42 »
Zou het ook niet kunnen dat we allemaal op de verkeerde trein zijn gestapt?
Want Harry07 stelt hier vraag https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=107923.msg1048532#msg1048532
Maar meld wel niet wat voor Ubuntu ..in onderschrift staat Xbuntu 18.04(nu misschien 20.04? )
Dan geraakt jorisc/s......in debat met andere leden en opent dan maar dit topic ..en ineens gaat het over Ubuntu 20.04?
Dit vond ik vreemd, ben natuurlijk geen Xbuntu kenner ;)
Mvg
c'est dur la vie d'artiste

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: (Opgelost) Hoe kan ik mijn USB stick ontkoppelen
« Reactie #31 Gepost op: 2020/06/05, 08:12:18 »
Als je feitelijk kijkt, gaat het in het topic van Harry om een heel ander probleem.  Harry ontkoppelt netjes, maar het systeem koppelt automatisch weer aan. Omdat een aantal mensen de vraag niet goed hebben gelezen en er alleen nog op elkaar wordt gereageerd en niet meer gekeken wat de vraag was, gaat de discussie op een gegeven moment heel ergens anders over. Over het verschil van uitwerpen en ontkoppelen bijvoorbeeld. Dat is jammer. Ik heb niet het idee dat Harry nu echt een oplossing heeft gekregen voor zijn probleem.  :'(

Maar het goede nieuws is dat een aantal anderen wel aandacht hebben gekregen en in hun ego gestreeld zijn. Dat is ook wel weer fijn, anders hadden ze uit verveling misschien wel een bushalte gedemonteerd op een wijze die remonteren lastig maakt. :evil: :police:

Maar toch moet ik nog steeds denken hoe dat met dat uitwerpen moet. Zou die koekoek met zijn snavel of met zijn pootje de stick er uit moeten trekken? En hoe bouw je dat in in een laptop? Misschien toch eens een eigen topic over openen. Vast levert mij dat voldoende aandacht op.  ;) ;) =D =D
« Laatst bewerkt op: 2020/06/05, 09:00:44 door poj »
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

JorisC

  • Gast
Re: (Opgelost) Hoe kan ik mijn USB stick ontkoppelen
« Reactie #32 Gepost op: 2020/06/05, 10:56:46 »
Voor alle duidelijkheid .
Uitwerpen betekent .  Ik ben van mijn USB stick bestanden aan het overzetten naar mijn dataschijf , of omgekeerd .
Als men de USB stick fysiek met de hand uit de computer trekt loopt men het risico dat de bestanden verloren raken of dat de stick beschadigt raakt en gaat men voor de stick te verwijderen eerst uit het systeem werpen en niet uit de computer ! . Het systeem waarschuwt dan , de overdracht is volledig uitgevoerd , je kan nu  de stick veilig uit de computer verwijderen.
En zoals ik het altijd doe in Ubuntu kies ik onmiddelijk voor uitwerpen. Ontkoppelen betekent niet uit de computer trekken, want ik heb de indruk dat sommigen dit wel denken . Ontkoppelen betekent , ik ga de stick  in de USB poort laten zitten , maar buiten gebruik stellen . Ik kan niet meer naar de USB stick lezen of niet meer naar schrijven .Wil ik terug naar de USB stick schrijven koppel ik de stick terug aan het systeem aan ( MOUNTEN) .
En lees nu dat ander topic dat de stick automatisch terug aangekoppeld word wat betekent dat de bestandsoverdracht nog niet volledig uitgevoerd is en het systeem de stick dus niet veilig zal uitwerpen .
Bij mij gaat het om nog  een oude desktop met maar alleen zes USB 2.0 poorten .
En wat heb ik nu ook vastgesteld ? Als ik mijn USB  externe HD aansluit , krijg ik niet eens de optie uitwerpen te zien en denk ik dat alles te maken heeft met het type USB poort .