Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe forumregels per 1 maart  (gelezen 11428 keer)

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #50 Gepost op: 2010/02/24, 02:05:09 »
Thx. weer. Alle correcties zijn aangepast behalve de asterix. Omdat het een quote van een forumregel is en de tekst eronder een toevoeging aan die regel is lijkt het me duidelijker het zo te laten staan.

DarkEra

  • Gast
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #51 Gepost op: 2010/02/24, 02:13:22 »
Nope, niet alle correcties zijn doorgevoerd.... ;)

Citaat
Forumrichtlijnen, daar streven we met zijn alle naar om ons daar aan te houden zodat het een prettig forum is in het gebruik.

Het is "met zijn allen" en niet "met zijn alle"

:)

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #52 Gepost op: 2010/02/24, 02:28:11 »
Ook aangepast. :)

DarkEra

  • Gast
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #53 Gepost op: 2010/02/24, 04:19:21 »
Super. Dank je. :)

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #54 Gepost op: 2010/02/24, 12:09:47 »
Citaat
7. Het gebruik van meerdere accounts door één persoon is niet toegestaan.

Per IP zou beter zijn
Het gaat er om dat één persoon niet met meerdere identiteiten op het forum komt, dus dat stelt de regel. Niet meer en niet minder. Zoals je al aangeeft behandel je anders veel mensen als "schuldig" die met meer mensen gebruik maken van één ip-adres. Deze moeten zich vervolgens onschuldig bewijzen. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Citaat
Citaat
10. Respectloos bejegenen van moderatoren of community council leden betekent per direct een ban.
Hier ben ik het met mantass eens, ook het respectloos bejegenen van de forumleden moet een ban opleveren. En voor niemand een uitzondering maken, iedereen gelijk behandelen.
Er is een goede reden om wel onderscheid te maken en extra streng op te treden bij respectloos gedrag richting moderatoren en community council.

Al met al is de reden dat moderators en de community council extra beschermd moeten worden in vergelijking met andere ubuntu-nl leden dat de moderators en community council naar de aard van hun taak te maken krijgen met ontevreden ubuntu-nl leden. Ze zijn namelijk betrokken bij het nemen van maatregelen zoals het uitdelen van waarschuwingen e.d. die veel vervelende reacties kunnen oproepen. Tevens is het ook zo dat de uitvoering van hun taak belemmert word als ze respectloos worden bejegend. Daarom dienen de moderators en CC wat mij betreft extra bescherming te krijgen.

Dit wekt bij mij de indruk dat moderatoren en councils vogelvrij zijn verklaard en mogen doen wat ze willen. Een van de basisprincipes van een dictatuur: Je mag geen openlijke commentaar leveren aan het adres van het (dictatoriale) bewind. Doe je het wel, dan beland je in de bak, of je verdwijnt gewoon van de aardbodem.

Wat voor de een geldt, moet ook voor de ander gelden!!
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #55 Gepost op: 2010/02/24, 12:11:44 »
2: Het respectloos bejegenen van bedrijven of hun producten, organisaties, personen, of groepen is niet toeggestaan. *
Je mag dus ook niet de prefabrotzooi van IKEA afkraken. :rolleyes:

Je mag rustig kritiek leveren op producten van Ikea mits het niet respectloos gebeurd. Lees ook de toelichting bij de forumregels maar een door:

Citaat
Dit betekend niet dat er geen kritiek op bedrijven, hun producten of organisaties geleverd mag worden, maar kritiek dient of onderbouwd te worden, of er dient duidelijk bij de kritiek vermeld te worden dat dit een eigen mening betreft.

Je mag dus zeggen "Naar mijn mening maakt Ikea rotzooi." en niet "Ikea maakt rotzooi.". Je mag ook zeggen "Ik ben laatst door een ikea stoel gezakt, ik ga dus niet meer bij de Ikea kopen, dergelijke rotzooi hoef ik niet."

En als ik zeg: "Ikea maakt rotzooi want ik ben door hun stoel gezakt en ik weeg niet eens zo zwaar."?
Ik lever kritiek MAAR geef ook een argument.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #56 Gepost op: 2010/02/24, 12:31:50 »
Dit wekt bij mij de indruk dat moderatoren en councils vogelvrij zijn verklaard en mogen doen wat ze willen. Een van de basisprincipes van een dictatuur: Je mag geen openlijke commentaar leveren aan het adres van het (dictatoriale) bewind. Doe je het wel, dan beland je in de bak, of je verdwijnt gewoon van de aardbodem.

Wat voor de een geldt, moet ook voor de ander gelden!!

@ Nomko, je moet wel lezen wat je quote. Er staat namelijk nergens in de regels dat er geen kritiek op de moderatoren  of op de community council geleverd mag worden. Kritiek mag, respectloos bejegenen niet. Dat geld trouwens ook voor andere forumleden, die mogen volgens de forumregels ook niet respectloos bejegend worden. Waarom er voor de community council en de moderators strenger wordt opgetreden bij overtreding van forumregels heb ik hierboven uitgelegd. Wanneer je niet inhoudelijk ingaat op gegeven argumenten maar in plaats daarvan inzet op een escalerende discussie door een vergelijking te maken met dictatoriale bewinden die mensen van de aardbodem laten verdwijnen dan ben ik niet verder geneigd om je serieus te nemen.

Verder is het zo dat wanneer de moderators actie ondernemen en hier klachten over zijn de communityleden bij de community council hun beklag kunnen doen. Dat is duidelijk vermeld in de moderator handleiding: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Moderators/Handleiding#Overtredingforumrichtlijnen . Daarnaast staat in de standaardberichten (http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Moderators/Standaardberichten#Overtredingenforumregels) die de moderators volgens deze handleiding versturen ook duidelijk vermeld dat leden bij onenigheid over moderatorbesluiten hun klacht bij de community council kunnen neerleggen die vervolgens gaat uitzoeken of deze klacht gegrond is of niet. Hierbij kan de community council ondersteund worden door het community board waarin forumleden deelnemen zodat ze zich een goed oordeel kunnen vormen.

De community council zelf heeft geen rechten tot het geven van bans of andere machtsmiddelen, en zijn wat dat betreft dus net als gewone forumleden, met als verschil dat ze in de aard van hun taak wat extra bescherming tegen respectloze bejegeningen behoeven zoals eerder uitgelegd.

edit: Voor de volledigheid even een toevoeging. Kritiek leveren op de moderatoren mag in zoverre het gaat om beslissingen die het moderatorteam heeft genomen e.d. Op de persoon spelen mag volgens de niewe regels niet.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/24, 12:42:04 door Thomas de Graaff »

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #57 Gepost op: 2010/02/24, 12:38:54 »


Zoals ik al melde, het wekte bij mij de indruk, zal idd een kwestie van verkeerd interpreteren zijn geweest. Je uitleg is goed.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #58 Gepost op: 2010/02/24, 12:40:26 »
+1

Bovendien is onderstaande zinsbetekenis niet correct, want als iemand "vogelvrij" is, dan mag men die opjagen (het wilde westen indachtig).  :D

Citaat
Dit wekt bij mij de indruk dat moderatoren en councils vogelvrij zijn verklaard en mogen doen wat ze willen

Je bedoelde waarschijnliijk het volgende:

Citaat
Dit wekt bij mij de indruk dat moderatoren en councils onschendbaar zijn verklaard en mogen doen wat ze willen

Verder ben ik het volledig eens met Thomas de Graaff.  ;)
« Laatst bewerkt op: 2010/02/24, 12:42:07 door Progger »
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #59 Gepost op: 2010/02/24, 12:58:58 »
Dit wekt bij mij de indruk dat moderatoren en councils vogelvrij zijn verklaard en mogen doen wat ze willen.
Je hebt vogelvrij duidelijk verkeerd begrepen...
Ik hoop dat het geen Freudiaanse verspreking (vertyping :P) was
« Laatst bewerkt op: 2010/02/24, 13:00:37 door Wazzzaaa »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #60 Gepost op: 2010/02/24, 13:47:54 »
Nomko bedoelt "zo vrij als een vogel" denk ik. Zo heb ik zijn bedoeling opgevat in ieder geval. Dus in een betekenis zoals "zonder belemmeringen om te doen waar men zin in heeft". Maar dit is inderdaad niet de correcte betekenis van de uitdrukking "vogelvrij".

Offline timosha

  • Lid
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #61 Gepost op: 2010/02/24, 19:18:05 »
@Paul: Inderdaad. ABN wordt gesproken in België, in Nederland wordt Standaardnederlands gesproken.


De taal van de Nederlandse Taalunie (Nederland, Vlaanderen en Suriname) is het Nederlands. Dus niet het ABN, Standaardnederlands (whatever that is), Schoonvlaams of Steenkolenhollands.

Wat er daarover in Wikipedia staat is niet terzake dienend, terzake dienend is wat de Nederlandse Taalunie bepaalt.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/24, 19:20:07 door timosha »
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #62 Gepost op: 2010/02/24, 20:34:11 »
Ook niet onbelangrijk, wat betekent deze regel eigenlijk:

Citaat
Het plaatsen van of verwijzen naar licentie- of auteursrechtschendingen is niet toegestaan.

Ik kan me hier met de beste wil van de wereld niets bij voorstellen :) Ik mag dus niet verwijzen naar een pagina over auteursrechtenschendingen?

Beter lijkt me:

Citaat
Het plaatsen van of verwijzen naar websites die licenties of auteursrechten schenden is niet toegestaan.

En valt youtube.com hier ook onder? Daar wordt namelijk nog wel eens video's geupload die auteursrechten schenden... Hoe wil je dit controleren?
Wil je hier ook nog wat mee doen? Of op reageren?
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #63 Gepost op: 2010/02/24, 20:56:10 »
@Paul: Inderdaad. ABN wordt gesproken in België, in Nederland wordt Standaardnederlands gesproken.


De taal van de Nederlandse Taalunie (Nederland, Vlaanderen en Suriname) is het Nederlands. Dus niet het ABN, Standaardnederlands (whatever that is), Schoonvlaams of Steenkolenhollands.

Wat er daarover in Wikipedia staat is niet terzake dienend, terzake dienend is wat de Nederlandse Taalunie bepaalt.

Ik heb het niet van Wikipedia, daar haalde Paul het vandaan.

Er is wel degelijk verschil tussen Standaardnederlands en ABN, en die merk ik ook als ik in België ben. Geef mij dus maar liever het ABN.

Offline timosha

  • Lid
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #64 Gepost op: 2010/02/24, 21:09:47 »
Het ABN is het Nederlands dat in Vlaanderen en Brussel werd aangeleerd van 1950 tot ca. 1975. Het kenmerk van het ABN was een sterke, soms overdreven, vernederlandsing van franse woorden die in de Vlaamse dialecten parasiteerden.

Sinds de oprichting van de Nederlandse Taalunie bestaat het ABN niet meer. De varianten van het Nederlands in Nederland, Vlaanderen (niet Belgie want Belgie is geen lid van de Nederlandse Taalunie) en Suriname werden omgevormd tot "Nederlands".

Ik behoor namelijk tot de allereerste generatie die het ABN in Vlaanderen ingehamerd kreeg. En het woord "inhameren" mag U heel letterlijk nemen.

Dit gezegd zijnde kunnen wij terug naar de dagorde  ^-^
« Laatst bewerkt op: 2010/02/24, 21:11:23 door timosha »
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #65 Gepost op: 2010/02/24, 21:14:49 »
Laat ik ook ff mijn eindredactionele kwaliteiten inzetten om de tekst in goed Nederlands te krijgen:

Citaat
Forumregels en -richtlijnen
't Zijn forumrichtlijnen, maar omdat er anders twee keer 'forum' komt te staan (en dat staat lelijk) is een weglatingsstreepje op z'n plaats.

Citaat
Op dit forum wordt een onderscheid gemaakt tussen forumregels en forumrichtlijnen. Forumregels worden door de moderators streng gehandhaafd en zijn bindend. Forumrichtlijnen, daar streven we met zijn allen naar om ons daar aan te houden zodat het een prettig forum is in het gebruik.
Lijkt me nodig om een goed en evenwichtig beleid te voeren. Forumregels gelden voor iedereen in gelijke mate en iedereen heeft zich eraan te houden.

Forumregels
Deze forumregels worden door de moderatoren op dit forum streng en zakelijk gehandhaafd. Dit betekent dat een lid slechts tweemaal een waarschuwing krijgt bij het overschrijden van deze regels. Gaat hij voor de derde maal in de fout, dan volgt automatisch een (tijdelijke) ban.[/quote]
Enkele toevoegingen om h.e.e.a. duidelijker te maken.

Citaat
Bij iedere volgende overtreding zal de ban langer duren.
Zijn hier ook gradaties voor? Ik bedoel, hoelang duurt de eerste ban. Hoelang duurt de tweede ban. Hoelang duurt de derde ban? Etc.?

Citaat
Als een lid na afloop van een ban drie maanden lang geen forumregels overtreedt, krijgt het lid weer recht op twee waarschuwingen voordat een ban ingesteld wordt.
Leest iets makkelijker ;)

Citaat
Wijs overtreders van forumregels hier niet zelf op, maar meld een overtreding met de meldknop van het forum aan de moderators.
Komma ;)

Citaat
Het respectloos bejegenen van bedrijven of hun producten, organisaties, personen, of groepen is niet toegestaan. *
g'tje teveel.

Citaat
Op de persoon spelen is niet toegestaan. Richt je kritiek op de inhoud van een bericht en niet op de persoon die het geschreven heeft.
Komma overbodig.

Citaat
Reclame, personeelswerving en commerciële activiteiten zijn niet toegestaan. Het plaatsen hiervan kan per direct een ban opleveren. **
Nieuwe zin.

Kanttekeningen:
Citaat
* Overtredingen van deze forumregels worden oogluikend toegestaan in het moppentopic en de stamkroeg, mits het humor betreft.
Wat aan elkaar geschreven kan worden, mag ook aan elkaar geschreven worden ;)
Komma is ook wel op z'n plaats.

Citaat
** Uitzondering wordt gemaakt voor gepaste reclame op de forumonderdelen vraag en aanbod, en voor teamleden in het algemeen m.b.t. gepaste reclame voor de partners van ubuntu-nl.
Is me niet helemaal duidelijk. Wat is precies gepaste reclame? En waarom mogen teamleden wel reclame maken? Dit lijkt me in ieder geval beter: Een uitzondering wordt gemaakt voor reclame van partners van Ubuntu-nl. Dit geldt alleen voor de forumonderdelen vraag en aanbod.

Forumrichtlijnen
Citaat
Het volgen van deze richtlijnen zorgt voor een prettig functionerend forum. Onze dank voor het doorlezen ervan en het rekening houden met deze richtlijnen bij het posten op het forum.

Komma overbodig.

Citaat
Zie je een forumlid dat niet op de hoogte lijkt te zijn van deze richtlijnen, wijs deze hier dan vriendelijk op.
'Mede-' is een beetje overbodig. Gewoon forumlid volstaat prima. Over het woordje 'die' of 'dat'. Het laatste vind ik beter klinken, maar volgens mij maakt het niet echt veel uit wat je hier schrijft.

Citaat
Gebruik geen (gemaskeerde) scheldwoorden. Deze worden door de moderators verwijderd.
= Nieuwe zin.

Citaat
Vermeld in je vraag je Ubuntu-versie.
Koppelteken nodig.

Citaat
Voeg als je vraag is beantwoord het woord [OPGELOST] voor de titel van het topic. Dit doe je door bij het eerste bericht van het topic op 'verander' te klikken.
Stijlbreuk. Eerst heb je het over 'je' en daarna over 'u'. Beter is er gewoon 'je' van te maken. Vinden Nederlanders prettiger ;)
'verander' mag tussen aanhalingstekens. Is wat duidelijker.

Citaat
Breng je eigen topic alleen omhoog indien er binnen / na twee dagen geen reactie is geweest. Doe dit hooguit twee keer om vervuiling van het forum te voorkomen.
't Zijn richtlijnen, geen regels ;)
binnen / na --> duidelijker. Een van beide woorden volstaat.

Citaat
De beantwoorder van vragen:
Hou reacties zoveel mogelijk ontopic.
Niet per se fout, maar zo staat het wel iets beter.

Citaat
Geef een offtopic-reactie duidelijk aan door vermelding van [offtopic].
Offtopic heeft de Woordenlijst van de Nederlandse taal nog niet gehaald, maar een koppelteken is hier wel de juiste spelling.

Citaat
Verwijs ook naar oplossingen in andere draaden.
Allereerst is het 'draden' en ten tweede kun je hier beter 'topics' van maken, om stijlbreuk te voorkomen.

Citaat
Schade of schadeclaims van derden ten gevolge van licentie- of auteursrechtschendingen door een lid zullen volledig op dit lid verhaald worden.
Weglatingsstreepje.

Citaat
Bij het gebruik maken van dit forum is een werkzaam e-mailadres verplicht, zodat een lid indien nodig te benaderen is.
'is' teveel. Extra komma.

Citaat
Bij overtreding van forumregels of -richtlijnen mogen moderators berichten aanpassen, verplaatsen of verwijderen.
Wederom mist hier een weglatingsstreepje.

--------------

Verder zit het hele verhaal prima in elkaar! Niet schrikken dus van alle fouten en foutjes. Artikelen die ik terugkreeg van de eindredactie zaten soms bomvol rode pennenstreken... ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #66 Gepost op: 2010/02/24, 22:04:39 »
Het ABN is het Nederlands dat in Vlaanderen en Brussel werd aangeleerd van 1950 tot ca. 1975. Het kenmerk van het ABN was een sterke, soms overdreven, vernederlandsing van franse woorden die in de Vlaamse dialecten parasiteerden.

Sinds de oprichting van de Nederlandse Taalunie bestaat het ABN niet meer. De varianten van het Nederlands in Nederland, Vlaanderen (niet Belgie want Belgie is geen lid van de Nederlandse Taalunie) en Suriname werden omgevormd tot "Nederlands".

Ik behoor namelijk tot de allereerste generatie die het ABN in Vlaanderen ingehamerd kreeg. En het woord "inhameren" mag U heel letterlijk nemen.

Dit gezegd zijnde kunnen wij terug naar de dagorde  ^-^

Ik ga er tóch nog even op in. Volgende de website van de Nederlandse Taalunie is dit de NT:
"De Nederlandse Taalunie is een beleidsorganisatie waarin Nederland, Vlaanderen en Suriname samenwerken op het gebied van het Nederlands."

Een beleidsorganisatie. Het is dus alleen een beleidsorganisatie die werkt om de Nederlandse taal te verbeteren, maar dat heeft niks te maken met het feit dat er in België ABN wordt gesproken en in NL Standaardnederlands. Vraag maar aan stichtingen als OpenTaal en professoren in de Nederlandse Taal. Zij zullen je zeggen dat ABN en Standaardnederlands wel degelijk gesproken worden in resp. BE en NL.

Plus: "De Nederlandse Taalunie is na de ondertekening van het Taalunieverdrag in 1980, opgericht door de overheid van Nederland en van Vlaanderen (België) ten behoeve van een gemeenschappelijk beleid op het gebied van de taal."

Let hier ook weer op "gemeenschappelijk beleid".

DarkEra

  • Gast
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #67 Gepost op: 2010/02/24, 22:43:38 »
We kunnen eeuwig door blijven praten als Brugman over het ABN, Nederlandse taal en alles wat ermee samen hangt maar het is imho volstrekt zinloos. Veel kletsen zinloze discussies maar totaal geen output.

Gewoon naar de kern:

Wees gewoon beleefd, gebruik geen schutting taal, Chat/MSN taal.

Offline timosha

  • Lid
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #68 Gepost op: 2010/02/24, 22:57:50 »
Veel kletsen zinloze discussies maar totaal geen output.


Dat is toch de standaardcultuur op dit forum: heel erg in de breedte gaan, maar zelden in de diepte.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #69 Gepost op: 2010/02/24, 22:58:24 »
En topics als deze verbouwen in de lengte.

DarkEra

  • Gast
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #70 Gepost op: 2010/02/24, 23:36:27 »
Yup, ik merk het dat er weer een aantal behoorlijk mee bezig zijn de laatste tijd wat betreft topics verbouwen.

Sorry dat ik het moet zeggen maar het is jammer dat wij er nu ook weer mee bezig zijn. Ik had deze bekendmaking van de nieuwe forumregels liever op slot gezet.

Verder zal ik me nu stil houden over bepaalde onderwerpen. ;)

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #71 Gepost op: 2010/02/25, 00:25:25 »
Ik zal de taaltips binnenkort in de wiki aanpassen. Crashit thx.

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #72 Gepost op: 2010/02/25, 20:13:46 »
Yup, ik merk het dat er weer een aantal behoorlijk mee bezig zijn de laatste tijd wat betreft topics verbouwen.

Sorry dat ik het moet zeggen maar het is jammer dat wij er nu ook weer mee bezig zijn. Ik had deze bekendmaking van de nieuwe forumregels liever op slot gezet.

Verder zal ik me nu stil houden over bepaalde onderwerpen. ;)

We hebben het op slot zetten besproken, maar dan zijn er 3 nadelen:

-Mensen kunnen niet ingaan op de regels en verbeteringen doorgeven
-Mensen kunnen geen vragen stellen aangaande de forumregels
-Mensen kunnen niet reageren, dus gaan ze er maar een apart topic voor openen

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #73 Gepost op: 2010/02/25, 20:35:11 »
@ Crashit. Ik heb volgens mij alles aangepast. Met gepaste reclame in het forumonderdeel "vraag en aanbod" wordt bedoelt reclame die aansluit bij het doel waarvoor dit forumonderdeel is opgericht. Reclame buiten dit doel is daar niet gepast, bijvoorbeeld reclame voor een winkelaanbieding oid.

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #74 Gepost op: 2010/02/25, 20:49:18 »
Ah, in dat geval is dit meer op z'n plaats:

Advertenties of andere reclames zijn op het hele forum verboden, behalve in de onderdelen 'vraag' en 'aanbod'. Hier mogen alleen gebruikers hun waar aanbieden. Het is bedrijven en andere organisaties verboden om op het forum op wat voor manier dan ook advertenties of reclames te plaatsen.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."