Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: screen "freeze" in Ubuntu - display problemen in "dash home"  (gelezen 514 keer)

screen "freeze" in Ubuntu - display problemen in "dash home"
« Gepost op: 2012/11/03, 20:21:41 »
Hallo

Ik heb screen freezes (ik kan de muis nog bewegen maar niets aanklikken), terwijl zowel Ubuntu als software nog loopt. Enige mogelijkheid om eruit te geraken schijnt de aan/uit knop te zijn.

Ik heb vastgesteld dat dit meestal gebeurt als één van de volgende programma's lopen
  • LibreOffice
  • Chrome


Ik ben Mozilla nog niet lang genoeg aan het gebruiken om uit te kunnen maken of het probleem zich hier ook stelt.
Bijkomende info
  • ik ben bij met system upgrades.
  • ik draai een -oudere- HP Pavilion dual core pentium met 3G RAM (die overigens een uiterst aanvaardbare performance geeft), en ik lees in de system monitor dat er nooit meer dan 50% van dat geheugen gebruikt wordt.

Een bijkomend, maar naar mijn opinie verbonden probleem is dat als ik op "dash home" klik, het hele "home" scherm flikkert, en uiterst traag de iconen zichtbaar maakt.

Iemand enig idee?

mvg


Re: screen "freeze" in Ubuntu - display problemen in "dash home"
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/04, 11:30:38 »
Ik vrees dat dit het probleem niet oplost (zoals ik net ondervonden heb). Het lijkt wel te performance wat te verbeteren.

Iemand andere suggesties? Upgrade naar Ubuntu 12.10? Upgrade LibreOffice?

Bedankt!!


Re: screen "freeze" in Ubuntu - display problemen in "dash home"
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/04, 11:58:20 »
Hallo - geen extensies meer in Google en de Java runtime uitgeschakeld... Ik houd jullie verder op de hoogte!

Re: screen "freeze" in Ubuntu - display problemen in "dash home"
« Reactie #5 Gepost op: 2012/11/04, 12:03:50 »
Overigens voor Pjotr: de "Dash Home" is ondertussen wel ok

Thx!