Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Adobe Acrobat reader  (gelezen 1173 keer)

Jones

  • Gast
Adobe Acrobat reader
« Gepost op: 2007/01/10, 18:18:44 »
AdobeReader_nld-7.0.9-1.i386.tar.gz

dit heb ik gedownload en staat op mn bureaoblad, nu hoe laat ik dit instaleren ??

Offline siegi

  • Lid
Adobe Acrobat reader
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/10, 18:39:48 »
Ik raad je af deze windows manier te gebruiken,  eerst iets downloaden van een site dan installeren etc. In linux neemt het pakketbeheersysteem al die taken van je over, hij gaat zelfs naar security updates zoeken etc.  

acroread staat in de multiverse repo. Dus kan je heel gemakkelijk instaleren via de package manager.
Als je de multiverse repo nog niet hebt toegevoegd...
https://wiki.ubuntu.com/NlAddingRepositoriesHowto

Je hebt vollegende pakketen nodig mozilla-acroread en acroread.

Jones

  • Gast
Adobe Acrobat reader
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/10, 19:27:42 »
tgoh ja bedankt, je moet maar weten hoe die dingen noemen hé die je zoekt :) thnx..

Offline Soul-Sing

  • Lid
Adobe Acrobat reader
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/10, 19:46:20 »
Citaat van: Jones
tgoh ja bedankt, je moet maar weten hoe die dingen noemen hé die je zoekt :) thnx..
synapticpakketbeheer heeft een zoekfunctie die vrij globaal zoekt. erg gemakkelijk.

Jones

  • Gast
Adobe Acrobat reader
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/10, 19:55:02 »
ja heb ik al ondervonden, voor jullie is dat logish dat als iets niet werkt je daar zoekt, in mijn koppie is het nog niet door gedrongen dat je dat ik, ik zit al direct op google vanalle shit te downloaden :D

Adobe Acrobat reader
« Reactie #5 Gepost op: 2007/01/10, 20:08:30 »
Ik snap nog niet hoe sommigen dan kunnen beweren dat software installeren op Ubuntu (of andere Linux varianten) niet gebruiksvriendelijk is. Gewoon zoeken in 1 centraal programma, al je software geupdate wanneer er updates beschikbaar zijn, enz.

Wat is er nu gebruiksvriendelijk aan de Windows manier? Handmatig (!) software zoeken op internet, ieder met een verschillend installatieprogramma, ieder met een eigen (vaak geen) update systeem en allemaal met een even slecht uninstall programma. Waar is de logica toch naartoe?
www.sinax.be
Open Source Integrators, consulting and custom development