Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hard disc probleem na gebruik Live CD  (gelezen 1020 keer)

Gast

  • Gast
Hard disc probleem na gebruik Live CD
« Gepost op: 2006/10/04, 15:34:41 »
Hoi

Om eens te zien hoe ubuntu eruit ziet heb ik even snel de cd gebrand en ervan geboot.
Probleem is dat ubuntu mijn ntfs partities wel ziet, maar als ik erdoor wil browsen geeft ie aan dat ze niet te mounten zijn.
Erger is nog, dat ik ook niet meer van die partities kan booten :(
Ik krijg steeds een disc read error.

Het betreft een WD van 80Gb, met 2 ntfs partities op.

Voor alle duidelijkheid, ik heb nog helemaal niet in de buurt geweest van die install knop of wat dan ook, het enige wat ik heb veranderd is de layout van toetsenbord.

Enige suggesties hoe ik toch terug aan m'n originele data kan?

thx

NLsandman

  • Gast
Hard disc probleem na gebruik Live CD
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/04, 15:59:38 »
Boot je wel weer vanaf de harde schijven cq heb je de boot volgorde in je bios wel weer terug gezet?

Gast

  • Gast
Hard disc probleem na gebruik Live CD
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/04, 16:40:57 »
Yups, heb ik gedaan
Dan nog, moest ik booten van de cd, dan is er een optie om toch verder te booten van je primaire partitie

Offline Dave

  • Lid
Hard disc probleem na gebruik Live CD
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/04, 19:04:02 »
lijkt me een samenloop.
met de xp cd kun je overigens de boot weer herstellen als dat het enige euvel zal zijn.
ook kun je een diskette downloaden daarvoor, kun je zelfs altijd mee op blijven starten indien gewenst.

NLsandman

  • Gast
Hard disc probleem na gebruik Live CD
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/05, 06:37:40 »
Dan moet je de cd van windows draaien vanaf boot, kies dan installeren en later kun je dan repareren kiezen.
je komt dan in de repair console en dan kun je chkdsk draaien zodat de ntfs partitie weer gerepareerd worden.
MBR probleem heb je niet want dan had je wel melding gekregen van kan de windows partitie niet vinden,

Hard disc probleem na gebruik Live CD
« Reactie #5 Gepost op: 2006/10/05, 10:27:30 »
Heb je de PC ook opnieuw geboot zonder de dektop/live-CD erin...:P

Offline hadez

  • Lid
Hard disc probleem na gebruik Live CD
« Reactie #6 Gepost op: 2006/10/05, 17:44:14 »
Wat bij mij laatst hartstikke goed hielp (ik had de hele head-sector om zeep geholpen :$ ) is de live-cd van gpedit. DIe moet je draaien, en in de konsole moet je testdisk typen. Dan krijg je een programmaatje dat je bestanden terugzoekt en de (kapotte) header vervangt/repareert