Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos internet valt weg na een tijdje  (gelezen 1514 keer)

monnick

  • Gast
Draadloos internet valt weg na een tijdje
« Gepost op: 2008/06/01, 20:48:09 »
Ik gebruik sinds een tijdje Ubuntu Hardy Heron met Ndiswrapper om internet te krijgen. Ik verkrijg mijn internet via een Dell Truemobile 1300 wireless USB-adapter die niet standaard door Ubuntu ondersteund wordt, vandaar dat ik ndiswrapper moet gebruiken. De driver die ik gebruik is die ik ook onder Windows gebruikte, deze driver heb ik van de cd van de adapter geplukt.

Het probleem is nu dat internet soms uitvalt. Dit gebeurd eigenlijk alleen als ik de PC niet gebruik maar wanneer deze bijvoorbeeld iets aan het downloaden is (bijv. via torrents). Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn internet uitviel tijdens dat ik op de PC zit te werken. Of het probleem zich ook voordoet wanneer de PC niet gebruikt wordt en wanneer ik niets download heb ik niet getest, dat weet ik dus niet.

Wanneer het internet is uitgevallen kan ik het niet zo makkelijk herstellen, of dat wil zeggen, niet met 1 druk op de knop. Om weer internet te krijgen moet ik via Systeem -> Beheer -> Ndiswrapper de driver die ik gebruik verwijderen en daarna weer opnieuw selecteren. Dan selecteer ik weer mijn draadloze netwerk en dan heb ik weer internet.

Opzich is dat herstellen niet zo'n probleem, maar wat wel een probleem is, is dat ik nu nooit meer kan downloaden. Want het internet valt volgens mij al vrij snel weg als ik de computer verlaat. Wanneer ik - ook via torrents - aan het downloaden ben wanneer ik zit te computeren is het ook nog nooit uitgevallen.

Weet iemand hoe dit vervelende probleem komt en hoe ik het kan verhelpen? :)

Alvast bedankt!

Offline petervs

  • Lid
Draadloos internet valt weg na een tijdje
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/01, 21:22:34 »
Inderdaad vervelend. Wat je kan doen is een andere windows driver gaan gebruiken, daar kan 'n groot verschil in zitten. Als je dat doet moet je deze wel verwijderen, anders gaat deze in de weg zitten.
Ubuntu MATE 16.04

monnick

  • Gast
Draadloos internet valt weg na een tijdje
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/01, 21:41:59 »
Zijn er (goede) alternatieven dan? Ik heb deze die ik nu gebruik van de Truemobile CD die meegeleverd werd, het lijkt me dat dat toch wel de beste is. Of zit ik er naast?

Offline petervs

  • Lid
Draadloos internet valt weg na een tijdje
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/01, 21:43:35 »
Dat zou je denken, maar dat blijkt lang niet altijd de beste te zijn.

edit:Ik weet natuurlijk niet om wat voor driver het gaat, maar als het even kan zou ik 'n andere proberen.
Ubuntu MATE 16.04

monnick

  • Gast
Draadloos internet valt weg na een tijdje
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/01, 22:34:06 »
Ik heb me wat verder verdiept in andere drivers, maar in de documentatie van ndiswrapper worden mijn huidige drivers aangeraden. Wel zag ik dat er 3 dagen geleden een nieuwe versie van ndiswrapper (1.53) gereleased is, die heb ik even geinstalleerd. Wellicht helpt het iets, maar vrees van niet.....

Iemand nog andere tips? :)

Offline petervs

  • Lid
Draadloos internet valt weg na een tijdje
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/02, 08:04:37 »
Met sommige kaarten  kan Networkmanager niet goed overweg, je zou wicd kunnen proberen:
http://wicd.sourceforge.net/
Ubuntu MATE 16.04