Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ip changer  (gelezen 1968 keer)

JoeyHimself

  • Gast
ip changer
« Gepost op: 2009/05/09, 15:45:47 »
ik heb gehoort dat er voor ubuntu een ip changer is die elke 2 minuten je ip kan veranderen.
Waar kan ik die vinden?
Lijkt me veiliger tegen hackers;)

Re: ip changer
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/09, 15:48:43 »
Eeh, je wilt je externe IP-adres veranderen? Dat is onmogelijk.. Je interne IP-adres is wel te veranderen, maar waar dat in godsnaam nuttig voor is?

Re: ip changer
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/09, 16:44:26 »
Je extern IP kan je toch alleen veranderen als je provider je een dynamisch IP toewijst (ik dacht niet dat dit in Nederland echt veel gedaan werd? In België wel.)

Re: ip changer
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/09, 16:53:50 »
Je extern IP kan je toch alleen veranderen als je provider je een dynamisch IP toewijst (ik dacht niet dat dit in Nederland echt veel gedaan werd? In België wel.)
Maar dan nog, je wijzigt je IP niet zelf, dat doet de ISP voor je. Bij goedkope abbo's wordt je IP weleens veranderd, als je bijv. je router reset.

Offline rja

  • Lid
Re: ip changer
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/09, 16:54:03 »
Ook al heb je een dynamische ip adres bij je provider, dan veranderd dat ip adres niet vaak, omdat die een redelijk lange lease tijd - zolang die geldig is - heeft meestal een paar dagen , zodat je in de praktijk gewoon het dezelfde ip adres hebt, als je bijna elke dag online bent.


Re: ip changer
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/09, 17:06:12 »
Je extern IP kan je toch alleen veranderen als je provider je een dynamisch IP toewijst (ik dacht niet dat dit in Nederland echt veel gedaan werd? In België wel.)
Maar dan nog, je wijzigt je IP niet zelf, dat doet de ISP voor je. Bij goedkope abbo's wordt je IP weleens veranderd, als je bijv. je router reset.

Klopt, maar als ik bijvoorbeeld mijn modem voor een uurtje uit trek, krijg ik een nieuw IP, (Ik gebruik het Belgische Telenet, wat toch meer dan 40 euro in de maand kost, dus echt goedkoop zou ik dit toch ook niet durven noemen.)

Re: ip changer
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/09, 17:31:56 »
Hier ook in Nederland Carhartguy. Ons internetabbo is 59,95 in de maand, en ook daar precies hetzelfde als bij jou.

Offline siegi

  • Lid
Re: ip changer
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/09, 17:40:14 »
Volgens mij is er gewoon verwarring tussen het wijzigen van het ip adres en het aanpassen van het mac adres.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: ip changer
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/09, 18:31:08 »
Volgens mij is er gewoon verwarring tussen het wijzigen van het ip adres en het aanpassen van het mac adres.


Het ip adres waarmee je met de buitenwereld communiceert is toch makkelijk aan te passen? TOR&Vidalia (Jondo) bijvoorbeeld kan dat.
Mooi dat het kan, maar inderdaad wat moet je ermee?