Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: WIFI netwerk verbinden?  (gelezen 1519 keer)

Offline MKe

  • Lid
WIFI netwerk verbinden?
« Gepost op: 2011/01/30, 13:25:39 »
Hoi,

We hebben een tijdje Linux-mint geprobeerd op de laptop en toen besloten over te stappen (vanwege allerlei redenen) naar Ubuntu 10.04. Een probleem: Ik zie geen wifi-netwerken. Onder Mint-helena werd er keurig een lijstje gegeven van gevonden netwerken en hoefde ik alleen ons netwerk te selecteren en te verbinden. Nu met Ubuntu zie ik geen lijstje en het lukt me dus ook niet om verbinding te maken. Nogmaals, de netwerk-wifi adaptor deed het prima onder Mint-Helena. Iemand een idee?


Offline MKe

  • Lid
Re: WIFI netwerk verbinden?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/30, 14:09:25 »
Hoi Pjotr,

Die had ik idd al gevolgd. Die tip van de backports doet het bij mij niet. Ik krijg de volgende melding:
Citaat
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
De status informatie wordt gelezen... Klaar
Sommige pakketten konden niet geïnstalleerd worden. Dit kan betekenen dat u
een onmogelijke situatie gevraagd hebt of dat u de 'unstable'-distributie
gebruikt en sommige benodigde pakketten nog vastzitten in 'incoming'.
De volgende informatie helpt u mogelijk verder:

De volgende pakketten hebben niet-voldane vereisten:
  linux-backports-modules-wireless-lucid-generic: Vereisten: linux-backports-modules-compat-wireless-2.6.34-2.6.32-28-generic maar het is niet installeerbaar
E: Niet-werkende pakketten:

Offline MKe

  • Lid
Re: WIFI netwerk verbinden?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/30, 14:51:40 »
Omdat de laptop vanavond weer moet draaien en ik geen oplossing zo snel vind ga ik Mint weer installeren. Om de een of andere manier werkt de wifi op deze distro out-of-the box en op Ubuntu voor geen meter. Aangezien de internet verbinding toch belangrijker is dan de kleinere problemen onder Mint is dit nu de beste oplossing. Ubuntu proberen we leter nog wel eens weer.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/30, 14:58:01 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/