Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 7.10 installeren m.b.v. Parallels  (gelezen 904 keer)

macfan

  • Gast
Ubuntu 7.10 installeren m.b.v. Parallels
« Gepost op: 2007/10/20, 14:00:11 »
Hallo ik ben nieuw hier en sinds een tijd een Mac gebruiker, maar ik wilde ook enige ervaring opdoen met een  ander OS en aangezien ik geen Windows wil hebben en er maar een OS gelijkwaardig is aan de Mac OSX wil ik Ubuntu op een Mac installeren.
Ik heb Parallels gekocht en Ubuntu gedownload, iso bestand aangevinkt enhij begon te installeren.
Maar dan krijg ik een foutmelding, zie foto.....


Hij is nog niet geinstaleerd, en de instal is in normale mosdus.

Wie weet wat er aan de hand is.

Offline rja

  • Lid
Ubuntu 7.10 installeren m.b.v. Parallels
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/20, 14:41:21 »
Citaat van: macfan
Hallo ik ben nieuw hier en sinds een tijd een Mac gebruiker, maar ik wilde ook enige ervaring opdoen met een  ander OS en aangezien ik geen Windows wil hebben en er maar een OS gelijkwaardig is aan de Mac OSX wil ik Ubuntu op een Mac installeren.
Ik heb Parallels gekocht en Ubuntu gedownload, iso bestand aangevinkt enhij begon te installeren.
Maar dan krijg ik een foutmelding, zie foto.....
http://img139.imageshack.us/img139/7158/albumpicphpqu6.png

Hij is nog niet geinstaleerd, en de instal is in normale mosdus.

Wie weet wat er aan de hand is.
Je grafische kaart werkt niet goed.

Na deze melding doe.

ctrl alt f1 - voor een console, met een $'

Dan : startx.

Als je goed is, staart nu Ubuntu met een Vesa driver, daarna kun je via de installatie, de juiste property drivers laden, voor Ati of nVidea.

2xdutch

  • Gast
Ubuntu 7.10 installeren m.b.v. Parallels
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/12, 10:01:24 »
Helaas, dat werkt bij mij ook niet. Na startx gaat het laden wel verder en er komt zelfs een starttune, maar het beeld blijft "ongesynchroniseerd".

Vond in een engels forum deze tip: I had trouble installing Ubuntu Linux 7.10 (Gutsy Gibbon) through Parallels running on the latest version of Leopard (10.5.1). About 35% into the installation, I kept getting an I/O error for the CD-ROM. Although I found some tips online regarding possible solutions, I was unable to get it to work. So I decided to try installing 7.04 (Feisty Fawn) first and then upgrading to 7.10 -- and it worked!

niet getest!

2xdutch

  • Gast
Ubuntu 7.10 installeren m.b.v. Parallels
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/12, 10:28:39 »