Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PC schakelt vanzelf uit  (gelezen 1832 keer)

Offline ronney

  • Lid
PC schakelt vanzelf uit
« Gepost op: 2009/05/25, 19:32:09 »
Hallo

Tijdens het verplaatsen van een bestand van 6.5 Gb gebeurt het altijd dat de pc vanzelf tijdens dat proces uitschakelt. Zomaar ineens. Waar kan dat aan liggen?

Offline L.P.

  • Lid
Re: PC schakelt vanzelf uit
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/25, 19:35:09 »
Kijk eens of je processor niet te heet word als hij veel rekenkracht gebruikt en je processor gaat dan net een graadje over zijn nek dan gaat ie ook uit
Als dit het probleem is kan een nieuwe fan of gewoon je kast stofvrij maken helpen

Offline icehawk

  • Lid
Re: PC schakelt vanzelf uit
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/25, 23:21:50 »
Kijk eens of je processor niet te heet word als hij veel rekenkracht gebruikt en je processor gaat dan net een graadje over zijn nek dan gaat ie ook uit
Als dit het probleem is kan een nieuwe fan of gewoon je kast stofvrij maken helpen

Klopt, dat maak ik regelmatig mee van collega's van mijn werk :) Ook in de weekeinden klus ik zo nu en dan bij met pc's voor de mensen thuis. En ook daar kijk ik vaak als eerste naar of de kast een schoomaakbeurt nodig heeft. Stof houdt de warmte vast, en de luchtstroom wordt geblokkeerd. Geen fan die daar tegenop kan!
Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Offline L.P.

  • Lid
Re: PC schakelt vanzelf uit
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/25, 23:49:12 »
Soms schrik ik wel wat er in ligt dan kun je er bijna een trui van breien

Re: PC schakelt vanzelf uit
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/26, 08:08:29 »
Je gebruikt toch niet toevallig Ext4 als bestandssysteem?

Re: PC schakelt vanzelf uit
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/27, 14:28:01 »
Probeer elke kwartaal even de stofzuiger in te doen en groendig even schoonmaken.