Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: softreset failed  (gelezen 1007 keer)

Offline Andydc

  • Lid
softreset failed
« Gepost op: 2010/10/11, 14:40:09 »
hallo,

geregeld valt ubuntu uit en krijg ik een zwart scherm met daarop de tekst: sata: softreset failed (device not ready).
kan iemand mij helpen dit ongedaan te maken want het is behoorlijk vervelend als je systeem sporadis eens crasht.
 
alvast bedankt,


andy

Offline Mikkel

  • Lid
Re: softreset failed
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/11, 19:49:50 »
Je bent niet de enige volgens Google, dus misschien kun je via een van die Google-hits een antwoord op het probleem vinden?

Offline pldijkema

  • Lid
Re: softreset failed
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/22, 21:24:52 »
Je bent niet de enige volgens Google, dus misschien kun je via een van die Google-hits een antwoord op het probleem vinden?

Mag ik hier nog op reageren? Ik ben beginnend Ubuntugebruiker, ben er helemaal weg van, maar dit is een ellendig probleem, en het verder zoeken op Google heeft mij helaas niets opgeleverd. Elke keer als de slaapstand wordt ingeschakeld, en je start opnieuw op zie je een zwart scherm met kleine letters: [1118, 590017] ata3: softreset failed (device not ready). Vervolgens rest je alleen nog de pc opnieuw op te starten, want de pc reageert nergens meer op. Ik heb de nieuwste versie van Ubuntu. Please help!
« Laatst bewerkt op: 2011/02/22, 21:36:26 door pldijkema »

Re: softreset failed
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/22, 22:18:19 »
Heb ik met mijn netbook als ik hem in de slaapstand zet,alleen heb ik dan een zwart scherm en een niet reagerende computer en d.m.v. een harde reset krijg ik hem weer opgestart,maar desbetreffende meldingen zoals hierboven krijg ik niet.Ik zet hem voorlopig maar niet in de slaapstand,heeft toch weinig nut als ik hem toch opnieuw op moet starten.
Kubuntu 20.04

Re: softreset failed
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/23, 10:09:26 »
Sata en ata3 zijn harde schijf of cd/dvd-rom poorten.
Via google kom ik al gouw op de internationale Ubuntu forum.
Het lijkt een communicatieprobleem met de (S)ata controller, maar idd nog geen oplossingen.

Betreft überhaupt geen reactie vanuit slaapstand:
Bij mijn desktop het zelfde als dellkubuntu.
Lijkt er op dat het signaal voor wakker worden niet door komt.
Maar niet erg. Laat mijn desktop gewoon niet in slaapstand gaan. ;)

Met mijn laptop geen last en gebruik de slaapstand ook nar hartenlust tijdens overstappen met de trein e.d.

Een voorlopige oplossing lijkt het om de automatische slaapstand uit te zetten.
Het kan nuttig zijn een bugreport in te dienen. Dan kunnen de makers er verder mee.
Hoewel hoe een bugreport eigenlijk werkt weet ik niet zomaar. Heb het zelf nog niet genoeg nodig gehad.

Re: softreset failed
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/23, 10:23:30 »
Je bent niet de enige volgens Google, dus misschien kun je via een van die Google-hits een antwoord op het probleem vinden?

Mag ik hier nog op reageren? Ik ben beginnend Ubuntugebruiker, ben er helemaal weg van, maar dit is een ellendig probleem, en het verder zoeken op Google heeft mij helaas niets opgeleverd. Elke keer als de slaapstand wordt ingeschakeld, en je start opnieuw op zie je een zwart scherm met kleine letters: [1118, 590017] ata3: softreset failed (device not ready). Vervolgens rest je alleen nog de pc opnieuw op te starten, want de pc reageert nergens meer op. Ik heb de nieuwste versie van Ubuntu. Please help!

Als de slaapstand niet werkt niet gebruiken. Bij niet alle computers werkt de slaapstand, dus dat is dan pech voor sommige mensen. Bij mijn vorige systeem (10.04 32 bit) werkte het wel, maar die had ook een ander moederboard dus het zou heel goed kunnen dat het een aansluiting op je hardware is ;)
en bij Windows 7 werkt het ook niet wat hij eerst wel deed, dus het is ook niet alleen Linux die er last van heeft :P maar bij Ubuntu vind ik het dan niet erg, Ubuntu is binnen 1 minuut opnieuw opgestart, zoveel geduld heb ik wel :)

Hoewel hoe een bugreport eigenlijk werkt weet ik niet zomaar. Heb het zelf nog niet genoeg nodig gehad.

ik weet niet of het echt nodig is, ik weet zeker dat er al heel veel bekend is op Launchpad
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit