Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VMWare Fusion & Ubuntu  (gelezen 1584 keer)

Kryptonate

  • Gast
VMWare Fusion & Ubuntu
« Gepost op: 2007/12/04, 09:44:24 »
Ik heb een Macbook Pro met Ubuntu (7.10) als virtual machine via VMWare Fusion. Alles werkt zonder problemen, behalve dan dat ik langs geen kanten een werkende internetverbinding krijg. Zowel niet via ethernet als wireless. Ik heb de VMWare Tools geinstalleerd na de installatie, maar zonder succes. Iemand een idee?

wossel

  • Gast
VMWare Fusion & Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/04, 10:54:15 »
Kijk een onder ifconfig als je daar onder eth0 of 1 het adress, netmask en gateway ziet staan en als de gateway overeenstemd met je router. Het zou ook kunnen dat je je ip statisch hebt geconfigureerd, probeer het dan eens met dhcp.
Verder hoe is je virituele netwerkkaart geconfigureerd, bridged of nat.
Meestal werk ik draadloos via VM-Ware en heb de kaart bridged staan, maar heb in het verleden ook eens problemen gehad en heb hem toen op nat gezet en het probleem was opgelost.

Kryptonate

  • Gast
VMWare Fusion & Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/04, 11:29:36 »
In VMWare staat hij op NAT. Bridged werkt ook niet. Net gezien dat er geen netwerkkaart is volgens hem. Hij vindt enkel een Loopback connection.

Ik heb ook /usr/bin/vmware-tools.config.pl geprobeerd en dan zegt hij wel dat alles in orde is, maar uiteindelijk is er geen enkel verschil.

wossel

  • Gast
VMWare Fusion & Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/04, 11:57:59 »
Het zou kunnen dat je netwerkkaart niet goed werkt onder vm-ware, ik heb het zojuist ook weer gehad.
Hij vindt mijn eth0 niet,gisteren deed ie het wel. Dit moet ergens een instelling onder vm-ware zijn.
Als ik type ifconfig et0 up geeft hij ook , not such of a device.
Het ligt echt niet aan de vm-ware tools, daar moet je het niet gaan zoeken.

wossel

  • Gast
VMWare Fusion & Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/04, 12:08:07 »
heb zojuist mijn eerste installatie terug opgestart en daar vind ie hem wel, zojuist had ik een clone opgestart. Maar de instellingen zijn dar toch hetzelfde als bij de originele configuratie. Kijk eens bij de edit , virtual network setting, misschien dat daar iets niet goed staat.
Heb de mijne op vm0.

wossel

  • Gast
VMWare Fusion & Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/04, 12:11:51 »
Als jij ook via vm0 werkt probeer dan een onder edit , virtual network setting , het tabblad host virtual network mapping , en dan hier onder vm0 je draadloze of bekabelde netwerkkaart te kiezen. Is misschien dit het proberen waard.

Kryptonate

  • Gast
VMWare Fusion & Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/10, 20:50:59 »
Sorry, heb een paar dagen geen tijd om ermee bezig te zijn. Daarmee dat ik nu pas reageer :).

Edit bij welk programma bedoel je? Want bij VMWare vind ik daarbij geen Virtual Network Setting.