Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installeren drivers usr8045  (gelezen 1098 keer)

Petj

  • Gast
Installeren drivers usr8045
« Gepost op: 2007/12/24, 11:28:01 »
Gisteren Xubuntu geïnstalleerd op een oudere pc met een wireless US Robotics pcmia card.

Veel documentatie reeds gevonden over hoe je dit kunt installeren uiteindelijk bij Ndiswrapper uitgekomen. Die vereist uiteindelijk de windows driver in een .zip formaat. Spijtig genoeg wordt deze enkel als een .exe aangeboden op de Ndiswrapper website en weet ik dus niet hoe ik in godsnaam verder moet op dit punt.
Ook even erbij vertellen dat de gewone netwerk kaart van mijn laptop kapot is gegaan met de jaren dus werken via een UTP kabel is niet mogelijk.

Toch gisteren nog tot een andere conclusie gekomen en dat is dat mijn xubuntu 7.10 mijn netwerkkaart enigzins erkent. NL wanneer ik rechtsboven op netwerkzoeken klikt dan krijg ik meteen een lijst van al de draadloze netwerken in de buurt (inclusief de mijne), maar zodra ik de mijne wil nemen en mijn paswoord invul dan doet ie weer niets.
Maar wil dit eigenlijk misschien niet zeggen dat Xubuntu er al een soort van herkenning op heeft toegepast én hoe moet die dan verder?

dit is blijkbaar een vrij serieus probleempje, maar een antwoord zou al een kerstgeschenk zijn :)

mvg

Geert

JimZ

  • Gast
Installeren drivers usr8045
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/25, 01:34:46 »
Kerstgeschenkje voor Petj  ;) .

Tja, één ding is duidelijk: het ding wordt zeker herkend door het systeem. Als je inderdaad wifi netwerken te zien krijgt dan doet 'ie het gewoon dus gefeliciteerd!

Wat er dan daarna misgaat is voorlopig koffiedik kijken maar probeer eens om (tijdelijk) de encryptie in je router/accesspoint uit te schakelen en zie wat dat oplevert. En kijk dan ook eens of je de router kunt pingen of niet.

Verder kun je nog kijken wat een "sudo ifconfig" in de terminal oplevert, krijg je wel een ip-nummer toegewezen? Deelt je router ip-nummers uit via DHCP of niet. Zo ja, staat op je laptop DHCP dan wel ingeschakeld en zo niet heb je die usr8045 dan wel handmatig een ip-nummer gegeven?

Enfin, kijk maar eens en dan horen we het wel.

Fijne kerst,
Jim

Quatroking

  • Gast
Installeren drivers usr8045
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/25, 01:46:31 »
voordat ik mijn WiFi aan de praat kreeg, moest ik toch nog even het wachtwoord van m'n modem veranderen. Om de 1 of andere reden werkte hij eerst niet goed.