Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virtualbox USB, herkent helemaal niks...  (gelezen 5678 keer)

byronsterk

  • Gast
Virtualbox USB, herkent helemaal niks...
« Gepost op: 2008/10/16, 18:30:52 »
Ik wil Skype draaien onder Virtualbox, en het programma doet het geweldig. Alles aan Skype werkt, geluid, microfoon. Echter, ik heb op ubuntu een Creative Webcam NX geïnstaleerd en ik zou die graag in mijn windows XP willen laten werken.

Ik heb in virtualbox de Guest Applications ofzo geinstaleerd. Ik heb in het Settings menu, onder USB, enable USB controller aangezet. Als ik echter een apparaat toe wil voegen, door rechts op het icoontje van ´Add filter from device´ te klikken, staat er ´no available devices´.

Veel meer dan dit weet ik niet van dit programma. Is er iemand die mij duidelijkheid kan verschaffen over het aansluiten van USB apparaten in VirtualBox? Iemand die een oplossing heeft voor mijn probleem? bij voorbaat dank!

Offline Ramana

  • Lid
Virtualbox USB, herkent helemaal niks...
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/16, 18:40:41 »
Zorg dat er op het moment dat je USB wilt toevoegen ook een USB-stick inzit.

Het is je wel gelukt om de USB controller aan te zetten? Of verschijnt de melding: Could not load the Host USB Proxy Service (VERR_FILE_NOT_FOUND)?

Als dat zo is moet je /etc/fstab aanpassen en deze regel toevoegen:

#usbfs
none /proc/bus/usb usbfs devgid=46,devmode=664 0 0

byronsterk

  • Gast
Virtualbox USB, herkent helemaal niks...
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/16, 18:47:33 »
Citaat
Zorg dat er op het moment dat je USB wilt toevoegen ook een USB-stick inzit.
Hm.. die zin begrijp ik niet helemaal. Het gaat om een webcam;)

Wat de USB controller betreft, ja, die staat aan. Windows herkende hem ook, en hij staat in Apparaatbeheer bij windows. De foutmelding die je beschrijft krijg ik niet.

Virtualbox USB, herkent helemaal niks...
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/16, 18:49:23 »
Waarom draai je Skype überhaupt in VirtualBox? Er is een linuxversie.

byronsterk

  • Gast
Virtualbox USB, herkent helemaal niks...
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/16, 18:52:08 »
Omdat de linuxversie berucht staat om zijn slechte video kwaliteiten. Een bug die iedereen heeft: zodra de webcam aan staat zoomt hij in 4x, onherstelbaar. En het beeld van de andere is niet te vergroten, en verkleint automatisch 4x.. om t maar grof te zeggen is de Linux versie zwaar klote.

Reden genoeg lijkt mij, bovendien woon ik in Hoorn, en mijn vriendin in Eindhoven. Skype is voor mij vrij noodzakelijk geworden.

Digibeetje

  • Gast
Virtualbox USB, herkent helemaal niks...
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/16, 19:01:11 »
Er zijn Webcams die wel werken.
Maar vele merken en types hebben problemen.
Via een tip van Osinga, probeer een Digitale Camera, en dat werkte beter.
Dus ondanks de proeven met laptop bij PC Wereld en MFL die helaas mislukte,
Elke ochtend hebben deze winkels wel tijd voor dit soort lastige klanten die niets willen terug brengen en daar testen!
Van Di tot Vr ochtend is het rustig genoeg om dit te proberen, maar de digitale camera werkte wel.
Ik heb er 3 en alle 3 goed werkend!
Een webcam is te goedkoop om zonder hulp onder Linux te draaien, op Duitse forum adviseren ze de duurdere webcam, dus pak een echte camera!

byronsterk

  • Gast
Virtualbox USB, herkent helemaal niks...
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/16, 19:04:56 »
Het probleem doet zich niet alleen maar voor met de webcam, maar hij herkent geen enkel USB apparaat.. desondanks zal ik het even met een echte camera proberen, als ik die tot mijn beschikking heb.

Digibeetje

  • Gast
Virtualbox USB, herkent helemaal niks...
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/16, 19:11:33 »
In Hoorn zitten genoeg goedkope winkels...
Bart Smit of Intertoys tot 21.00 uur open of kijk op marktplaats in jou regio!
Veel meer camera voor minder geld.
Eerst iets lenen van vrienden zou je ook kunnen om te voorkomen dat je met  niet werkende rotzooi bleef zitten!

Of zijn de USB poorten uitgeschakeld?
Te testen met printer of USB stick of muisje en als die werk is het goed.
Een goedkope webcam heeft soms geen signaal van Wie ben ik...
een normale Camera word vrijwel altijd herkend, en onder Gimp kun je leuke foto sturen naar Eindhoven!
Suc6

byronsterk

  • Gast
Virtualbox USB, herkent helemaal niks...
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/16, 19:24:42 »
Zojuist een andere webcam aangesloten, beter model. Herkent hij ook niet...

Virtualbox USB, herkent helemaal niks...
« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/16, 19:45:48 »
Om de usb in virtualbox aan de gang te krijgen moest ik de volgende lijn toevoegen aan /etc/fstab:
none     /proc/bus/usb     usbfs      devgid=122,devmode=666    0    0Maar of dat bij jou wil helpen weet ik niet. Je kan het allicht proberen. Volgens mij moet je dan na het toevoegen van deze lijn ook nog:
sudo mount -aHier staat de uitleg:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/14904

Het nummer 122 bij mij boven is voor jou waarschijnlijk anders.

byronsterk

  • Gast
Virtualbox USB, herkent helemaal niks...
« Reactie #10 Gepost op: 2008/10/16, 20:07:35 »
Als ik die regel toe wil voegen (ik heb hem simpelweg onderaan het bestand geplakt) en ik druk op Save, krijg ik het volgende:

Citaat
You do not have the permissions necessary to save the file. Please check that you typed the location correctly and try again.
en welk nummer zou het bij mij moeten zien, hoe kan ik dat controleren?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Virtualbox USB, herkent helemaal niks...
« Reactie #11 Gepost op: 2008/10/16, 20:20:54 »
Handleiding:
http://www.ubuntu-unleashed.com/2008/04/howto-install-virtualbox-in-hardy-heron.html

Vanaf het kopje: Setup VirtualBox USB Support

byronsterk

  • Gast
Virtualbox USB, herkent helemaal niks...
« Reactie #12 Gepost op: 2008/10/16, 22:34:13 »
Ah, geweldig Johan! Hij herkent nu alle USB apparaten. Echter, ik kan dan zon ´Filter´ aanmaken voor een USB apparaat, maar als ik dan windows opstart, zegt hij nog steeds: no usb device attached. En als ik dan in het menu naar USB devices ga, zie ik weer dat lijstje staan, maar kan ik geen enkel apparaat aanklikken! Hoe zit dit?

Ik heb wel al het gevoel ergens naar op weg te zijn, dat is mooi:)

Virtualbox USB, herkent helemaal niks...
« Reactie #13 Gepost op: 2008/10/17, 02:03:41 »
Welke VirtualBox gebruik je ???

Soms VirtualBox-ose
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Hanssun

  • Lid
Virtualbox USB, herkent helemaal niks...
« Reactie #14 Gepost op: 2008/10/17, 06:48:42 »
dit even inbrengen in het terminalvenster.
1]   sudo mount -t usbfs /sys/bus/usb /proc/bus/usb/

2]   gksudo gedit /etc/fstab

3]   Dan toevoegen:
#usbfs
 none /proc/bus/usb usbfs devgid=46,devmode=664 0 0
en dan opnieuw opstarten.

byronsterk

  • Gast
Virtualbox USB, herkent helemaal niks...
« Reactie #15 Gepost op: 2008/10/17, 16:17:07 »
Het werkt perfect!! De webcam doet t prima, en ik kan mijn vriendin goed zien:) Bedankt allen, mijn probleem is opgelost!

byronsterk

  • Gast
Virtualbox USB, herkent helemaal niks...
« Reactie #16 Gepost op: 2008/10/17, 17:22:26 »
Och daar zijn simpele doch effectieve oplossingen voor. Maakt het huis enkel schoon bij aankomst vriendin, drinkt enkel bier bij vertrek vriendin. Zorgt dat de webcam op een muur gericht is;)

Offline Faiz

  • Lid
Virtualbox USB, herkent helemaal niks...
« Reactie #17 Gepost op: 2008/11/09, 01:03:24 »
En ook hier een werkende USB in VirtualBox. Bij mij zat de fout in een verkeerde devmode. Ergens had ik een lijn gecopied waar de devmode 664 was i.p.v. "the number of the beast", 666 dus. Vanmorgen even wat golfballen weggeslagen, thuisgekomen et voila, foutje gevonden. Werkt als een tierelier!

Even voor de goede orde, betekent dit dat nu al mijn USB apparaten gewoon werken onder VirtualBox? (niet dat ik straks weer loop te klooien als ik mijn externe harddisk er aan wil hangen)
HP 6820S | 2,1Mhz | 3 GB | 500GB | Ubuntu 9.10 | Nokia E71 | Dlink DIR-635 | HP Ipaq 4150 | ~Mini Cooper 1.3i 40th Anniversary~