Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie Ubuntu op een Dell D600  (gelezen 1657 keer)

Glasbergenj

  • Gast
Installatie Ubuntu op een Dell D600
« Gepost op: 2009/01/30, 10:51:08 »
De installatie op een Dell D600 loopt iedere keer vast, zonder dat ik weet waarom. ik heb al verschillende versies van ubunto geprobeerd maar de installatie loopt op een bepaald punt vast. Ik krijg dan een zwart scherm met alleen een cursor of een streepje.
De parameter via F6 "vga=771" bij het starten van de installatie helpt niet.
De versie 6.06 installeert wel, maar dan heb ik geen werkende netwerkkaarten (Broadcom). Dit zou in latere versies zijn opgelost, maar die installatie loopt vast.
Wie kan mij helpen om een werkende ubuntu te lrijgen met netwerkverbinding?

Viendelijke groeten,
Jaap

Offline woteb

  • Lid
Re: Installatie Ubuntu op een Dell D600
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/30, 11:09:16 »
Kun je iets meer informatie geven over de hardware?
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Re: Installatie Ubuntu op een Dell D600
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/30, 13:33:09 »
Gebruik je 8.10?

Ik weet dat 8.04 heel goed draait op deze D600!
Met 8.10 had ik ook problemen en ben toen snel weer terug gegaan.

kirdaiht

  • Gast
Re: Installatie Ubuntu op een Dell D600
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/30, 21:07:21 »
ik vermoed een slechte cd. heb je hem zelf gebrand of via shipit besteld? in het eerste geval zou je de cd het beste eerst op fouten kunnen testen en eventueel een nieuwe branden. doe dit op een lage snelheid. in het tweede geval ligt het probleem ergens anders, dan raad ik de alternate installer aan, deze heb ik ook gebruikt toen mijn live cd niet naar behoren werkte.

Offline joop905

  • Lid
Re: Installatie Ubuntu op een Dell D600
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/31, 17:59:43 »
probeer het eens met de Alternatieve-installatie-CD (Alternate CD)
http://releases.ubuntu.com/intrepid/

Glasbergenj

  • Gast
Re: Installatie Ubuntu op een Dell D600
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/02, 12:19:04 »
Kun je iets meer informatie geven over de hardware?

Ja, er zit een 1,3 Ghz processor in en 512 Kb geheugen. Verder twee netwerkkaarten (Intel Wireles en Broadcom 5702). Verder een DVD-spelen en een videokaart ATI 1024x768.
 Ikmiddels heb ik alle Ubuntu versies vanaf versie 6.06 tot 8.10 geprobeerd en ook nog twee versies van Kubuntu.  Versie 6.06 is de enige versie die in staleert. De andere versies lopen allemaal vast. Meestal staat er dan alleen een cunsor links boven in het scherm, soms is er ook alleen een cursor, die dan nog wel even op de muis reageert, maar dan ook stopt.
Mijn vermoede wast dat het met de videokaart te meken kon hebben. Ik heb alle opties die ik kon vinden uitgeprobeerd, maar zonder resultaat.
Heb je een idee hoe ik dit oplos?

Met vriendelijke groeten,
Jaap

Glasbergenj

  • Gast
Re: Installatie Ubuntu op een Dell D600
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/02, 12:24:34 »
Gebruik je 8.10?

Ik weet dat 8.04 heel goed draait op deze D600!
Met 8.10 had ik ook problemen en ben toen snel weer terug gegaan.

Ik heb inmiddels alle versies vanaf 6.06 tot 8.10 geprobeerd, Ook de  Hardy versie.De installaties lopen allemaal vast (behalve 6.06). Zwart schrm met alleen een cursor of een krius. Vermoedelijk een conflict met de videokaart. Alle opties die ik hierover kon vinden heb ik geprobeerd, maar zonder resultaat.

Groetjes, Jaap

Glasbergenj

  • Gast
Re: Installatie Ubuntu op een Dell D600
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/02, 12:26:17 »
ik vermoed een slechte cd. heb je hem zelf gebrand of via shipit besteld? in het eerste geval zou je de cd het beste eerst op fouten kunnen testen en eventueel een nieuwe branden. doe dit op een lage snelheid. in het tweede geval ligt het probleem ergens anders, dan raad ik de alternate installer aan, deze heb ik ook gebruikt toen mijn live cd niet naar behoren werkte.

Inmiddels heb ik acht CD's liggen. Een paar daarvan heb ik getest, maar die waren goed.
Ik denk dat hjet iets met de ATI videokaart is.

Glasbergenj

  • Gast
Re: Installatie Ubuntu op een Dell D600
« Reactie #8 Gepost op: 2009/02/02, 12:30:22 »
ik vermoed een slechte cd. heb je hem zelf gebrand of via shipit besteld? in het eerste geval zou je de cd het beste eerst op fouten kunnen testen en eventueel een nieuwe branden. doe dit op een lage snelheid. in het tweede geval ligt het probleem ergens anders, dan raad ik de alternate installer aan, deze heb ik ook gebruikt toen mijn live cd niet naar behoren werkte.

Ik heb de 8.04 alternate versie gedownload. Ga ik vanavond proberen.

Glasbergenj

  • Gast
Re: Installatie Ubuntu op een Dell D600
« Reactie #9 Gepost op: 2009/02/02, 12:30:46 »
probeer het eens met de Alternatieve-installatie-CD (Alternate CD)
http://releases.ubuntu.com/intrepid/

Ik heb de 8.04 alternate versie gedownload. Ga ik vanavond proberen.

Glasbergenj

  • Gast
Re: Installatie Ubuntu op een Dell D600
« Reactie #10 Gepost op: 2009/02/05, 13:41:35 »
Allereerst mijn hartelijke dank voor alle adviezen.
De alternate 8.04 versie installeerde wel gewoon en draait nu, inclusief netwerk. :)
Enig nadeeltje is dat hij wat trager is dan de 6.06 versie.
Maar het werkt, en daar ben ik blij om.

Glasbergenj

  • Gast
Opgelost Installatie Ubuntu op een Dell D600
« Reactie #11 Gepost op: 2009/02/05, 13:50:02 »
Opgelost met ubuntu 8.04 alternate.
Alle drivers werken