Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ip-adres en locatie check  (gelezen 782 keer)

ip-adres en locatie check
« Gepost op: 2019/05/23, 22:29:18 »
Het barst van de websites voor een ip-adres + locatie check en nog veel meer. Ik gebruikte whoer.net maar die werkt bij mij plotseling niet meer en ik zie in NoScript nu ook yandex.ru vermeld staan. Reden voor mij om gedag te zeggen.

Kan iemand mij een soortgelijke website adviseren die veilig en betrouwbaar is? Bv een die door de linux-community vaak wordt gebruikt. Thx.
Een boek doet het altijd...

Re: ip-adres en locatie check
« Reactie #1 Gepost op: 2019/05/24, 12:48:14 »
Het barst van de websites voor een ip-adres + locatie check en nog veel meer. Ik gebruikte whoer.net maar die werkt bij mij plotseling niet meer en ik zie in NoScript nu ook yandex.ru vermeld staan. Reden voor mij om gedag te zeggen.

Kan iemand mij een soortgelijke website adviseren die veilig en betrouwbaar is? Bv een die door de linux-community vaak wordt gebruikt. Thx.

whoer.net werkt bij mij wel.

Ik bebruik (soms)  https://ipv6-test.com/
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Re: ip-adres en locatie check
« Reactie #2 Gepost op: 2019/05/24, 15:29:28 »
Het barst van de websites voor een ip-adres + locatie check en nog veel meer. Ik gebruikte whoer.net maar die werkt bij mij plotseling niet meer en ik zie in NoScript nu ook yandex.ru vermeld staan. Reden voor mij om gedag te zeggen.

Kan iemand mij een soortgelijke website adviseren die veilig en betrouwbaar is? Bv een die door de linux-community vaak wordt gebruikt. Thx.

Ik gebruik nooit websites daarvoor maar altijd de whois functie in Netwerkhulpmiddelen (gnome-nettool). Een erg handig programmatje ook voor ander soorten checks.

- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: ip-adres en locatie check
« Reactie #3 Gepost op: 2019/05/25, 10:33:59 »
Heb er geen kaas van gegeten maar 'mijn locatie' is elke keer als ik er naar kijk ergens anders, variërend van Stadskanaal, Musselkanaal of Scheemda maar nooit de locatie waar ik werkelijk zit.
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Re: ip-adres en locatie check
« Reactie #4 Gepost op: 2019/05/25, 14:02:33 »
Dat heeft mogelijk te maken met de verbindingen die gebruikt worden bij je provider. Of als je achter een proxy of vpn zit heeft dat ook nog invloed.
Even een 'Traceroute' doen in NWH, dan zie je precies hoe je verbinding loopt.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

nahjo

  • Gast
Re: ip-adres en locatie check
« Reactie #5 Gepost op: 2019/05/25, 17:51:29 »
Heb er geen kaas van gegeten maar 'mijn locatie' is elke keer als ik er naar kijk ergens anders, variërend van Stadskanaal, Musselkanaal of Scheemda maar nooit de locatie waar ik werkelijk zit.
Je krijgt een IP adres toegewezen van je provider en als iemand met een bijna gelijkend IP adres xxx.xxx.xxx.1 tot 255 aan Google en consorten gaat vermelden wat de locatie is dan trekken zij (Google en consorten) de conclusie dat jij dan ook wel in de buurt zal zitten.
Zie trouwens steeds meer websites vragen om je locatie (o.a. buienradar dvhn rtvnoord) om je beter van dienst te kunnen zijn  :evil:
Zitten wij gelukkig (Noord Oost Friesland) in een heel grote wijk  =D




Re: ip-adres en locatie check
« Reactie #6 Gepost op: 2019/05/25, 19:13:37 »
als iemand met een bijna gelijkend IP adres xxx.xxx.xxx.1 tot 255 aan Google en consorten gaat vermelden wat de locatie is dan trekken zij (Google en consorten) de conclusie dat jij dan ook wel in de buurt zal zitten.

Er zijn maar weinig mensen die dat aan google gaan vermelden. ;)

Dat soort informatie wordt geautomatiseerd verzameld zonder dat velen het zich realiseren. Je zou er van schrikken als je wist wat er allemaal al over je verzameld en gearchiveerd is.
Via de internetverbinding waar je gebruik van maakt (provider, maar ook wifi-hotspots). Om te beginnen heeft google destijds jaren terug met het maken van streetview de camerawagen ook meteen maar even laten inventariseren welke wifi-routers zich waar bevinden overal ter wereld. Zodra je het internet op gaat weten ze al waar je bent.
Je gps hoeft er niet eens voor aan te staan, maar dat is natuurlijk wel exacter.
Via apps.
Sterker nog, dat doet android zelf al, want android = google.
Als gps-data beschikbaar is maar geen dataverbinding sturen de betreffende apps dat wel alsnog op een later tijdstip.
Als je je telefoon niet eens gebruikt maar alleen maar in je broekzak hebt zitten.

Dat doet bijvoorbeeld itsme via app of scriptjes op de achtergrond zodra je daar op inlogt.  =D
Als je er lekker aan mee doet krijg je meteen lokkertjes van de betreffende winkelstraat waar je op dat moment in loopt. En het is technisch mogelijk om dat meteen aan je draagkracht te koppelen om te kijken of je gelokt moet worden naar die exclusieve zaak of die budgetwinkel.

Pas nog met een stem-app. Alle geluiden inclusief achtergrond opgevangen tijdens het stemmen zouden geanalyseerd en gearchiveerd worden. Ja duh, not hè.
Wie daar geen moeite mee heeft mag mij (beeld)bellen als hij problemen, financiele- of gezinszaken gaat bespreken hoor. Ik luister wel mee. :D Lachen, reality TV.
« Laatst bewerkt op: 2019/05/25, 19:26:14 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: ip-adres en locatie check
« Reactie #7 Gepost op: 2019/05/25, 23:08:39 »
Ik gebruik nooit websites daarvoor maar altijd de whois functie in Netwerkhulpmiddelen (gnome-nettool).

Da's een goeie. Zelf nog niet eens aan gedacht :rolleyes: Thx...
Een boek doet het altijd...