Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen bootmenu na installatie Ubuntu naast WinXP  (gelezen 734 keer)

Offline Jopie

  • Lid
Geen bootmenu na installatie Ubuntu naast WinXP
« Gepost op: 2008/04/07, 14:30:41 »
Hallo allemaal,

Ik heb nu 3 keer (K)Ubuntu 7.10 geïnstalleerd op een pc waar al WinXP opstaat. Alles gaat (voor zover ik kan zien) goed, ik krijg geen foutmeldingen, maar na voltooiing van de installatie krijg ik geen bootmenu. M'n pc start gewoon automatisch op in XP.

Beide OS-en staan op een aparte HD. Windows op een SATA-schijf en Ubuntu op een IDE-schijf (slave op IDE2). Die schijf heb ik bij installatie opgedeeld in een root (/), een home en een swap.
Er zit nog een andere HD in (master op IDE2), maar daar zit op het moment geen stroomkabeltje in, omdat ik geen vrije kabel meer had om beide IDE-schijven aan te sluiten. Wellicht dat dit het probleem is, maar ik heb onder Windows in ieder geval nooit problemen gehad indien er alleen een slave-HD in zat.

Ik heb al zitten zoeken op het forum, maar mijn specifieke probleem ben ik nog niet tegengekomen. Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen. Alvast bedankt in ieder geval.

EDIT: was versienummer vergeten.

dedafmonteur

  • Gast
Geen bootmenu na installatie Ubuntu naast WinXP
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/07, 14:44:19 »
doe hetzelfde als ik doe.

ga in je bios en kies de 1e schijf die je wil booten.
probleem opgelost en werkt goed :)

Offline Jopie

  • Lid
Geen bootmenu na installatie Ubuntu naast WinXP
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/07, 14:55:16 »
Ik zal het eens proberen.

Offline Jopie

  • Lid
Geen bootmenu na installatie Ubuntu naast WinXP
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/07, 15:02:09 »
Dank je, nu krijg ik inderdaad een bootmenu te zien.

dedafmonteur

  • Gast
Geen bootmenu na installatie Ubuntu naast WinXP
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/07, 17:21:53 »
geen probleem, ik ben ook een beginner maar je leert snel emt linux.

koop dit blad anders: linux starter
zit ubuntu live cd bij en alle tips die je maar kan bedenken voor 9 euro (met cd)