Ondersteuning > Installatie

Ubuntu 20.04 LTS word niet herkend door PowerShells in Windows 11

(1/3) > >>

Katz:
k ben enige tijd bezig geweest om Ubuntu onder Windows 11 werkend te krijgen. Hier ben ik aardig wat linken en handleidingen voor doorgegaan. Ik zie even door de bomen het bos niet meer.

Nu gebeurd het vreemde, de installatie vanuit de officiële"Ubuntu" daar kon ik hem eindelijk installeren (vanuit de store), zowel mijn eigen account als een root account. Het hele vervelende is dat zowel de en Powershell, normale versie, 7 daar lijkt hij heel Ubuntu niet te herkennen en dus ook niet wil opstarten. (hoort en is zeer wenselijk wel te werken op deze manier. >:(

Ik hoop dat jullie met een mogelijke oplossing kunnen komen, want ik kom er echt niet meer uit ???

Zie bijgevoegde screenshot:

ajjp:

--- Citaat ---k ben enige tijd bezig geweest om Ubuntu onder Windows 11 werkend te krijgen.
--- Einde van citaat ---
Het beste advies dat je hier kunt krijgen: installeer Ubuntu gewoon. Succes verzekerd.

Jenske:
Installeer gewoon Ubuntu en kies bij de opstart welk systeem je wil gebruiken: Windows of Linux.

Voor zover ik weet kan je enkel met virtual machines écht zowel een Windows als een Linux-sessie tegelijk hebben draaien, maar da's al behoorlijk technisch.

rico70:
Of ipv WSL Linux / Ubuntu in Virtualbox of VMware installeren in win11. Al zou ik dan liever win11 in VB draaien op linux

Katz:

--- Citaat van: rico70 op 2021/11/03, 11:52:44 ---Of ipv WSL Linux / Ubuntu in Virtualbox of VMware installeren in win11. Al zou ik dan liever win11 in VB draaien op linux

--- Einde van citaat ---

Deze constructie heb ik gister ook uitgeprobeerd, en die werkt.

Zo kunnen we al een beetje spelen en wennen met de basis vanuit een PowerShell of andere terminal.

Hebben jullie nog tips voor starters welke software / top 10 echt een must have zijn? Bestaat er ook een Ubuntu starters boek?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie