Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nederlandse standaarden organisatie  (gelezen 1159 keer)

Nederlandse standaarden organisatie
« Gepost op: 2009/01/27, 18:58:04 »
Gewoon maar een idee, maar zou het niet mogelijk zijn -- zodra Ubuntu NL rechtspersoonlijkheid heeft -- om lid te worden van de Nederlandse ISO groep? Ik weet niet hoeveel zoiets kost, maar het zou wel geweldig zijn als het zou kunnen.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Re: Nederlandse standaarden organisatie
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/27, 22:48:39 »
Dan moet je een iso certificaat behalen, valt echt niet mee om dit te doen.
linkje http://nl.wikipedia.org/wiki/ISO_9001
Of had je iets anders voor ogen?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Nederlandse standaarden organisatie
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/28, 17:01:33 »
Dat wordt lastig.
Nou ja, het was maar een ideetje.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Re: Nederlandse standaarden organisatie
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/28, 18:07:29 »
Het idee is wel uit te voeren, kost echter wel wat inspanning. En verder ligt het eraan wat of wat voor een rechtspersoon Ubuntu Nederlands wordt. Vereniging, Stichting noem maar op.
Uiteindelijk zal die rechtspersoon kunnen kiezen of  deze het ISO certificaat wilt hebben.
Dan pas kan er zoiets in werking gezet kunnen worden. Dus dat wordt nog even wachten hoe de vergadering over de rechtspersoon afloopt.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Nederlandse standaarden organisatie
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/28, 19:22:33 »
Gewoon maar een idee, maar zou het niet mogelijk zijn -- zodra Ubuntu NL rechtspersoonlijkheid heeft -- om lid te worden van de Nederlandse ISO groep? Ik weet niet hoeveel zoiets kost, maar het zou wel geweldig zijn als het zou kunnen.

Ik neem dat je hier de NEN bedoeld? Theoretisch is het altijd mogelijk om deel te nemen in normeringscommissies, want die staan open voor betrokkenen die het entreegeld kunnen betalen. Dat laatste kan vrij heftig zijn. Besef wel dat het technische commissies zijn en dat het keihard werken kan zijn. Zo moest de NEN commissie voor OOXML zich door ruim 6000 pagina's technische specificaties worstelen.

Re: Nederlandse standaarden organisatie
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/28, 19:30:30 »
Gewoon maar een idee, maar zou het niet mogelijk zijn -- zodra Ubuntu NL rechtspersoonlijkheid heeft -- om lid te worden van de Nederlandse ISO groep? Ik weet niet hoeveel zoiets kost, maar het zou wel geweldig zijn als het zou kunnen.

Ik neem dat je hier de NEN bedoeld? Theoretisch is het altijd mogelijk om deel te nemen in normeringscommissies, want die staan open voor betrokkenen die het entreegeld kunnen betalen. Dat laatste kan vrij heftig zijn. Besef wel dat het technische commissies zijn en dat het keihard werken kan zijn. Zo moest de NEN commissie voor OOXML zich door ruim 6000 pagina's technische specificaties worstelen.
Daar moet je bijna een bedrijf voor zijn, een soort Canonical Nederland. Ik denk dat zoiets erg moeilijk wordt. Tenzij we erg enthousiaste vrijwilligers hebben, natuurlijk.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Tom

  • Lid
Re: Nederlandse standaarden organisatie
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/28, 20:26:26 »
Dan word de balk wel erg hoog gelegd , als je zo iets wilt. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Nederlandse standaarden organisatie
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/28, 21:50:53 »
Ik ben ooit als elektromonteur bezig geweest, ik begon met de NEN1010, 1 deel grote: bladen A4 dikte ongeveer een pocketboek, later voor mijn werk als projectleider/technisch administrateur was deze "gegroeit tot 7 delen, A4 dikte stevig pocketformaat. En even ter vergelijk:nog even uit de tijd van mijn grootvader(was installateur) 1 November 1930, formaat schoolschriftje, dikte stevig schriftje. Ook voor mijn werk gedaan het proberen te behalen van de ISO 9002 certificering, ik zet er expres bij proberen, je wilt niet weten hoeveel werk dat is. Zoals Jan schreef door 6000 blz worstelen, en vergeet niet alle haken en ogen die er aanzitten.Maar ja, als er een hoop leden zich toch vervelen op een regenachtige zondagmiddag.  ;)

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.