Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Adobe update geinstalleerd, Skype eruit  (gelezen 880 keer)

Offline Anna

  • Lid
Adobe update geinstalleerd, Skype eruit
« Gepost op: 2014/08/13, 12:28:34 »
Zojuist een Adobe Flash Update geinstalleerd. Sindsdien kan ik geen Skype verbinding meer tot stand brengen. Wachtwoord gewijzigd, geen  succes. Heeft iemand hier ervaring mee?

Anna

Re: Adobe update geinstalleerd, Skype eruit
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/13, 13:09:26 »
Dat is dan een samenloop van omstandigheden want Skype gebruikt geen Adobe Flash dus Flash kan Skype niet in de war brengen... Heb je wel de nieuwste versie van Skype (4.3)? Want alle versies ouder dan 4.3 werken niet meer en iedereen wordt dus geadviseerd te upgraden naar 4.3

Offline Anna

  • Lid
Re: Adobe update geinstalleerd, Skype eruit
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/13, 13:19:40 »
Dat is dan een samenloop van omstandigheden want Skype gebruikt geen Adobe Flash dus Flash kan Skype niet in de war brengen... Heb je wel de nieuwste versie van Skype (4.3)? Want alle versies ouder dan 4.3 werken niet meer en iedereen wordt dus geadviseerd te upgraden naar 4.3
Waarschijnlijk heb ik de naam niet goed gelezen maar het was een update met in ieder geval de woorden Flash player en toen heb ik routinematig op installeren gedrukt. Kan ik ergens zien in Ubuntu wat ik heb binnengehaald aan updates?

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Adobe update geinstalleerd, Skype eruit
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/13, 13:19:54 »
De update van vanmorgen veroorzaakt diverse problemen zo lijkt het.  Hier ook na de update een probleempje wat ik voorheen niet had. (systeem wil niet herstarten afsluiten)
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Offline Anna

  • Lid
Re: Adobe update geinstalleerd, Skype eruit
« Reactie #4 Gepost op: 2014/08/13, 13:23:07 »
De update van vanmorgen veroorzaakt diverse problemen zo lijkt het.  Hier ook na de update een probleempje wat ik voorheen niet had. (systeem wil niet herstarten afsluiten)
Wat is de naam van de update?

Anna

Re: Adobe update geinstalleerd, Skype eruit
« Reactie #5 Gepost op: 2014/08/13, 13:33:32 »
@Anna: Maar je hebt nog steeds mijn vraag aangaande de Skype-versie die je gebruikt niet beantwoord...

Offline Anna

  • Lid
Re: Adobe update geinstalleerd, Skype eruit
« Reactie #6 Gepost op: 2014/08/13, 13:47:21 »
@Anna: Maar je hebt nog steeds mijn vraag aangaande de Skype-versie die je gebruikt niet beantwoord...

Ik kom niet in het Skype menu, dus kan ik niet zien welke versie ik heb. In mijn account op de website kan ik het niet vinden.
Ik heb wel vanmorgen een Update voor Ubuntu 12.04 Multiarch gedownload ook daar staat de versie niet bij.
« Laatst bewerkt op: 2014/08/13, 13:53:16 door Anna »

Re: Adobe update geinstalleerd, Skype eruit
« Reactie #7 Gepost op: 2014/08/13, 13:49:35 »
En als je het Softwarecentrum opent en daar zoekt op Skype, welke versie rapporteert ie daar dan?

Offline Anna

  • Lid
Re: Adobe update geinstalleerd, Skype eruit
« Reactie #8 Gepost op: 2014/08/13, 14:03:52 »
Sorry Vistaus, Ik heb het gevonden versie 4.2, maar de download van vanmorgen was 4.3

Re: Adobe update geinstalleerd, Skype eruit
« Reactie #9 Gepost op: 2014/08/13, 14:08:32 »
Ja, 4.2 werkt dus niet meer en je moet dus 4.3 gebruiken. Probeer Skype eens te verwijderen en weer te installeren?

Offline Anna

  • Lid
Re: Adobe update geinstalleerd, Skype eruit
« Reactie #10 Gepost op: 2014/08/13, 14:30:47 »
Ja, 4.2 werkt dus niet meer en je moet dus 4.3 gebruiken. Probeer Skype eens te verwijderen en weer te installeren?

Skype 4.3 opnieuw gedownload en uitgepakt via software centrum, dit had ik nog niet gedaan.
Bij installeren stond: andere gebruikers kozen ook voor:  ADOBE FLASH, dit is dus wel Ubuntu software.

Anna

Offline Anna

  • Lid
Re: Adobe update geinstalleerd, Skype eruit
« Reactie #11 Gepost op: 2014/08/14, 10:07:10 »
Citaat
Bij installeren stond: andere gebruikers kozen ook voor:  ADOBE FLASH, dit is dus wel Ubuntu software.
Dit wil niet zeggen dat je Adobe Flsh nodig hebt voor Skype. Het is gewoon wat anderen ook geinstalleerd hebben. Het heeft verder niets met elkaar te maken.
Waarom men dat er oko elke keer bijzet, is mij een raadsel. Het zal mij worst zijn wat anderen installeren.  ;)

Wanneer je de bovenstaande reacties van de leden en van mij (vanaf het begin) goed leest zie  je waarom over Adobe gesproken  wordt. Niemand beweert dat het nodig is voor Skype.

Anna
« Laatst bewerkt op: 2014/08/14, 10:10:53 door Anna »

Offline Anna

  • Lid
Re: Adobe update geinstalleerd, Skype eruit
« Reactie #12 Gepost op: 2014/08/14, 10:08:21 »
Ja, 4.2 werkt dus niet meer en je moet dus 4.3 gebruiken. Probeer Skype eens te verwijderen en weer te installeren?
Alles werkt weer. Ik heb Skype 4.3. Bedankt.

Anna