Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Brochure "Hulp via Teamviewer"  (gelezen 29428 keer)

Offline Henkp

  • Lid
Re: Brochure "Hulp via Teamviewer"
« Reactie #50 Gepost op: 2015/02/04, 22:32:22 »
@testcees, je weet het weer leuk te vertellen, ik kan zoveel voor en nadelen op noemen, dat daar de avond te kort voor is.
En de nacht is voor het ongedierte.  =D =D En het ook zinloos is. Daar een ieder voor zichzelf moet uit maken wat hij/zij gemakkelijk en betrouwbaar vind.  =D

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Brochure "Hulp via Teamviewer"
« Reactie #51 Gepost op: 2015/02/05, 07:49:51 »
Met het nadeel dat je geen bestanden over kan zetten ten opzichte van Teamviewer.
En als je met een ander bezig bent om hulp te bieden, zit er ook niet de mogelijkheid in voor een chat gesprek of video gesprek, wat je wel een heleboel telefoon kosten kan besparen, en ook geen skype nodig heb.  =D =D
Daartoe zet ik een chat-sessie op via Pidgin. Zelf heb ik gmail als account, en de meesten hebben dat ook. Maar mocht het niet zo zijn, dan heb ik een "reserve" account, speciaal daarvoor. Echter, in de praktijk blijkt een telefoon toch vele malen sneller en handiger. Iets duurder, jawel, maar vele malen efficienter. Ook weet je zeker dat dat altijd werkt, want vaak heeft een desktop geen camera/microfoon.

Offline PKing

  • Lid
Re: Brochure "Hulp via Teamviewer"
« Reactie #52 Gepost op: 2015/02/05, 08:51:38 »
Als Jvecht het goed aan de gang krijgt, moet hij zelf maar eens bedenken of het in deze brochure als alternatief kan gelden.

Aangezien het bij mij niet lijkt te werken of ik snap het niet dat zou ook kunnen, blijf ik maar bij TV.
Dat werkt met alleen maar 2 nummers, en je kunt er bij chatten, skypen en wat je allemaal nog meer zou willen.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Brochure "Hulp via Teamviewer"
« Reactie #53 Gepost op: 2015/02/05, 08:53:23 »
Hoe dan ook, Gitso is een prima ding. Ik neem hem op in mijn brochure! Misschien moet ik die dan iets anders gaan noemen. Ik zie wel, eerst mijn tweede waterpolo video in elkaar zetten.

Bedankt voor het mooie overzicht, testcees! Eerlijk gezegd lag ik toen al op één oor. Dat was wel vroeg voor mijn doen, maar zoiets heb je soms :D . Ik heb heerlijk geslapen en vanmorgen lag er als verrassing een prachtig pak sneeuw. Dat is wel wat anders als je de weg op moet, maar ik vind het altijd een mooi gezicht.

Ja, de firewall van de router doet blijkbaar niks. Gelukkig maar, anders hadden wij ook niks aan Gitso. Enne, het is een keuze van de gebruiker zelf om hulp te aanvaarden. Voor een Steunpunt met een normale router set-up lijkt me het port forwarden en de firewall instellen wel goed doenbaar. We helpen elkaar toch ook in zo'n situatie waar nodig?

Markba, super jouw uitleg over hoe je dat praktisch aanpakt in de omgang met Gitso met een chatsessie via Pidgin en dergelijke! Ik heb gelukkig een telefoonabonnement met een vast tarief en de belkosten zijn daarmee behapbaar.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Brochure "Hulp via Teamviewer"
« Reactie #54 Gepost op: 2015/02/05, 09:01:03 »
Als Jvecht het goed aan de gang krijgt, moet hij zelf maar eens bedenken of het in deze brochure als alternatief kan gelden.

Aangezien het bij mij niet lijkt te werken of ik snap het niet dat zou ook kunnen, blijf ik maar bij TV.
Dat werkt met alleen maar 2 nummers, en je kunt er bij chatten, skypen en wat je allemaal nog meer zou willen.

Ik had gisteren ook een paar momenten dat ik Gitso niet verbonden kreeg. Er lag een keer de firewall dwars (ufw) en ik zat ook een keer op een ander netwerk. Ik gebruikte namelijk twee laptops op een draadloze verbinding en er hangen hier twéé draadloze netwerken. Jaja, hou op, schei uit. Ik hou de boel graag simpel, maar zoonlief game-et vol passie en dat geeft allerlei toestanden.

Op laptops staat bij mij altijd ufw aan als firewall. Je zal er maar een keer de deur mee uitgaan en ergens een brakke draadloze netwerkconnectie oppikken..

Maarre, Pking, Gitso komt in de brochure! Dat heb ik ook al bedacht.

Nou, ik ga een kop koffie halen ... .
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline PKing

  • Lid
Re: Brochure "Hulp via Teamviewer"
« Reactie #55 Gepost op: 2015/02/05, 09:11:52 »
Ik ga er vanavond nog een blik op werpen, al is het maar omdat ik eigenwijs genoeg ben om te willen dat het werkt.

Intern zou ik toch zonder portforwarding moeten kunnen?
Mijn PC heeft een vast IP adres...
Dus ik start Gitso op mijn PC en zeg gice support/start.
Dan start ik op de laptop gitso op met get support en het IP nummer van mijn PC?
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Brochure "Hulp via Teamviewer"
« Reactie #56 Gepost op: 2015/02/05, 09:44:57 »
Correct, Pking! Zo deed ik het ook.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021