Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: firefox  (gelezen 542 keer)

Offline miel

  • Lid
firefox
« Gepost op: 2016/11/10, 18:56:08 »
Als ik Firefox start wordt automatisch nog een versie van aFirefox opgestart die een beveiligde verbinding met Wikipedia opent.  Dat is niet de bedoeling.
Ik kan niet ontdekken waarom Firefox dit doet. Niet te vinden in instellingen, add ons of extensions.
Kan  iemand uitleggen waardoor dit komt?
 

Re: firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2016/11/10, 20:20:42 »
@ miel,

Open de synapticpakketbeheer ( indien nog niet geïnstalleerd, eerst installeren via UbuntuSoftware)
 -> Herladen -> Systeem Bijwerken -> Toepassen en zoek dan op firefox ...kijk dan of firefox correct geïnstalleerd is (groen blokje voor de naam = geïnstalleerd) en of er eventueel nog iets anders bij staat dat er niet moet bij staan --eventueel verwijderen door te markeren om te verwijderen)
Zie ook schermafdruk van synapticpakketbeheer...
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Re: firefox
« Reactie #2 Gepost op: 2016/11/10, 22:56:27 »
Als ik Firefox start wordt automatisch nog een versie van aFirefox opgestart die een beveiligde verbinding met Wikipedia opent.  Dat is niet de bedoeling.
Bij Instellingen heb je denk ik aangevinkt dat Firefox de volgende keer met dezelfde tabs moet starten als dewelke open zijn op het moment van afsluiten. Dit is echt slecht Nederlands. Als je een tweede FF-venster open hebt met bijvoorbeeld Wikipedia daarin, zal de volgende keer Firefox starten met 1x een versie met de tabs die je open had staan Plus 1x een nieuwe versie/nieuw venster met Wikipedia daarin. Schat ik.

Op te heffen door eerst de Firefox met WPedia te sluiten, dan je gewone FF te sluiten, dan de laatste herstarten en hup, weg is Wikipedia!


Offline miel

  • Lid
Re: firefox
« Reactie #3 Gepost op: 2016/11/11, 11:30:35 »
In synaptic wordt een  modules vermeld die betrekking heeft op wikipedia. 
libwww-wikipedia-perl is een module die voorziet in een automatisch interface met wikipedia. 
Deze module is  niet geinstalleerd.

Ik heb ook al het probleem op te lossen door FF geheel te verwijderen en opnieuw te installeeren.
Ook dat helpt niet.
Bij instellingen onder voorkeur heb ik opstarten met de laatste tabs en zo niet ingeschakeld. Dus daarin zit het ook niet.
Het is geen echt probleem maar het is irritant en wat mij ergert is dat ik de oorzaak niet kan vinden.
Ik blijf zoeken en proberen. Als het opgelost is laat ik het weten. Intussen is elke tip of advies welkom.
dank voor mee-denken, een groet, Miel





Re: firefox
« Reactie #4 Gepost op: 2016/11/11, 12:07:53 »
Maak in je bestandsbeheerder de "Verborgen bestanden" zichtbaar (ctrl+h)
Verwijder in je "home" map onder jouw account de volgende map ".mozilla"
Mappen met een "punt" ervoor betekent "verborgen" map.
Zet daarna de zichtbaarheid van de verborgen bestanden weer uit (ctrl+h)

Offline miel

  • Lid
Re: firefox
« Reactie #5 Gepost op: 2016/11/11, 12:25:36 »
Gedaan Anton, werkt. Hartelijk bedankt, ook anderen die hun tips gaven. Een groet, Miel