Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sponsoren gezocht  (gelezen 4310 keer)

Sponsoren gezocht
« Gepost op: 2012/03/20, 14:30:49 »
We zijn inmiddels begonnen met de organisatie van de Linux Themadag. Mijn taak is het om sponsoren te vinden. Nu kan ik enige hulp daarbij wel waarderen. :) Ik heb al een aardige lijst van parijen waar we in het verleden eerder mee hebben samengewerkt, maar het is altijd goed om verder te kijken.

Dus als iemand nog een bedrijf of organisatie weet die mogelijk zo'n Linux Themadag zou willen sponsoren, laat het weten.

Re: Sponsoren gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/21, 16:35:12 »
http://www.nl.capgemini.com/
Kan je wellicht proberen.
« Laatst bewerkt op: 2012/03/21, 16:39:56 door Luckiboy »

Re: Sponsoren gezocht
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/21, 16:45:55 »
Capgemini werkt niet eens met Linux, dus ik kan me niet voorstellen dat die sponsor willen zijn.

Re: Sponsoren gezocht
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/21, 16:48:12 »
Mijn vader werkt bij capgemini, hij werkt wel degelijk met linux
Maar hij is met webapplicaties bezig. Kijk, als je software gaat ontwikkelen is het een ander verhaal, dan ben je bijna genoodzaakt om windows te gebruiken :sad:

Re: Sponsoren gezocht
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/21, 16:48:58 »
Mijn oom werkt bij Capgemini en volgens hem werken ze alleen met Windows en een paar Macs en de servers zijn van HP en draaien op HP-UX.

Re: Sponsoren gezocht
« Reactie #5 Gepost op: 2012/03/21, 16:55:11 »
Mmm, misschien gebruikt mijn vader Linux alleen voor thuiswerk.

Re: Sponsoren gezocht
« Reactie #6 Gepost op: 2012/03/21, 17:02:41 »
We zijn inmiddels begonnen met de organisatie van de Linux Themadag. Mijn taak is het om sponsoren te vinden. Nu kan ik enige hulp daarbij wel waarderen. :) Ik heb al een aardige lijst van parijen waar we in het verleden eerder mee hebben samengewerkt, maar het is altijd goed om verder te kijken.

Dus als iemand nog een bedrijf of organisatie weet die mogelijk zo'n Linux Themadag zou willen sponsoren, laat het weten.
Thomas is dit vanuit Ubuntu nl, HCC of iets anders?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Sponsoren gezocht
« Reactie #7 Gepost op: 2012/03/21, 17:18:49 »
De beste internet provider van Nederland: Zeelandnet, draait op Linux en BSD .........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Sponsoren gezocht
« Reactie #8 Gepost op: 2012/03/21, 17:51:26 »
We zijn inmiddels begonnen met de organisatie van de Linux Themadag. Mijn taak is het om sponsoren te vinden. Nu kan ik enige hulp daarbij wel waarderen. :) Ik heb al een aardige lijst van parijen waar we in het verleden eerder mee hebben samengewerkt, maar het is altijd goed om verder te kijken.

Dus als iemand nog een bedrijf of organisatie weet die mogelijk zo'n Linux Themadag zou willen sponsoren, laat het weten.
Thomas is dit vanuit Ubuntu nl, HCC of iets anders?

De organisatie van de Linux Themadag is een samenwerking tussen de HCC en Ubuntu NL. Waarbij we zo grofweg de verdeling hebben aangehouden Ubuntu NL 1/3, HCC 2/3. Mochten er middelen overschieten is dat ook de verdeelsleutel daarvoor.

Re: Sponsoren gezocht
« Reactie #9 Gepost op: 2012/03/21, 18:53:06 »
Oke, duidelijk Thomas. Zijn jullie op zoek naar "grote" sponsors of is er ook een rekening voor de kleine (c.q.eenmalige) sponsors?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Sponsoren gezocht
« Reactie #10 Gepost op: 2012/03/21, 19:09:13 »
Zo'n releaseparty is een vrij dure aangelegenheid, dus we zijn op zoek naar de wat grotere sponsoren. Maar het 'aanbod' wordt gewaardeerd. ;)

Re: Sponsoren gezocht
« Reactie #11 Gepost op: 2012/03/21, 22:15:19 »
Jullie zouden het bij Solcon kunnen proberen. Ze gebruiken zelf ook Linux en Solcon steunt zo nu en dan ook dit soort dingen, ze zijn daar erg gastvrij in :)


Re: Sponsoren gezocht
« Reactie #13 Gepost op: 2012/03/22, 12:03:25 »
Thx. voor de tips. Ik zal ze op het lijstje bijzetten. :)

Re: Sponsoren gezocht
« Reactie #14 Gepost op: 2012/03/23, 07:05:59 »
Capgemini werkt niet eens met Linux, dus ik kan me niet voorstellen dat die sponsor willen zijn.

Capgemini is een van de weinige integrators die open source stimuleren en ondersteunen. Het bedrijf was meerdere jaren hoofdsponsor van Codeyard, een competitie waarin scholieren open source applicaties moesten bouwen. Leo Cardinaals, die toch al een tijdje een prachtig Ubuntublog schrijft, werkt bij Capgemini op het terrein van open source business intelligence. En, om het voor nu af te ronden, het bedrijf is lid van OSSLO, de organisatie van open source bedrijven in Nederland:

http://osslo.nl/ledenlijst

P.S. de ledenlijst van OSSLO biedt meerdere potentiële sponsoren ;-)

Re: Sponsoren gezocht
« Reactie #15 Gepost op: 2012/03/23, 10:30:36 »
Maar open source is geen Linux. Nogmaals: mijn oom werkt bij Capgemini, dus ik mag toch aannemen dat hij de waarheid spreekt. Desktop: Win en Mac, server: HP-UX
Neemt niet weg dat ze open source op de desktops kunnen gebruiken natuurlijk, daar kan je best gelijk in hebben.

Re: Sponsoren gezocht
« Reactie #16 Gepost op: 2012/03/23, 10:56:38 »
@Vistaus
Dat ze niet met linux werken, wil niet gelijk zeggen dat ze niet willen sponseren. Wellicht hebben ze wel belangstelling voor Linux, maar maken ze daar op de werkplek geen gebruik van omdat Windows een dominante positie in de softwaremarkt heeft.

Re: Sponsoren gezocht
« Reactie #17 Gepost op: 2012/03/23, 11:07:07 »
Ik heb niet gezegd dat ze dat niet willen, ik zei dat het ik het me niet kan voorstellen.

Re: Sponsoren gezocht
« Reactie #18 Gepost op: 2012/03/23, 11:56:22 »
http://osslo.nl/ledenlijst

P.S. de ledenlijst van OSSLO biedt meerdere potentiële sponsoren ;-)

Thx. voor de tip. :)

Re: Sponsoren gezocht
« Reactie #19 Gepost op: 2012/03/26, 07:48:09 »
Ik heb niet gezegd dat ze dat niet willen, ik zei dat het ik het me niet kan voorstellen.

Klopt, je zei: "Capgemini werkt niet eens met Linux, dus ik kan me niet voorstellen dat die sponsor willen zijn."

Ik neem aan dat het laatste voldoende is weerlegd met de voorbeelden van actieve sponsoring van open source door Capgemini. Het is prima om snel met sterke uitspraken te komen, maar soms (of liever, vaak) is een beetje navragen en zoeken beter. Dan hoeft er geen discussiepunt van gemaakt worden  ;) .