Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ideen hardware server  (gelezen 479 keer)

Offline MKe

  • Lid
Ideen hardware server
« Gepost op: 2014/02/19, 11:12:54 »
Hoi,

Ik ben niet zo'n ster in hardware, dus ik dacht dat ik misschien hier wat inspiratie kan op doen van sommigen van jullie.
Ik ben van plan om een fileserver of iets dergelijks aan te schaffen. Ik wil het voornamelijk gebruiken als netwerk drive en zit te denken om ook owncloud te gaan gebruiken. Ook lijkt het me handig als extra backup. Verder misschien wat streamen naar de tv (mediatomb). Het moet geen grote stroomconsumptie hebben.

Heeft iemand al zoiets en goede ervaringen mee? Misschien wat ideeën waar ik naar kan kijken? NAS of zijn er andere oplossingen?

Alvast bedankt.

Re: Ideen hardware server
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/19, 12:07:47 »
Ik bouw regelmatig dit soort computers.
Je moet echter niet denken dat je ff goedkoop uit bent toz van kant en klaar spul.
Alhoewel je bij kant en klaar spul wat goedkoop is ook vrijwel altijd consumenten troep krijgt, en als je zelf bouwt je de kwaliteit in handen hebt.

Een bordje waar ik vrij veel mee gebouwt heb is de D945GSJET, deze verbruikt zelf zo rond de 8 tot 12 W.
Ik heb er 1 hier met 2 harddisken extra intel 4 dubbele netwerk kaart met processors erop 4 Gig geheugen en dan verbruikt hij 21 W.
Hier vind je een aanbieding van de D945GSJET

Ik werk heel graag met het merk NOAH voor het kastje, het is redelijk goedkoop, wel opletten dat je hem met voeding en zonder voeding kan kopen, en indien je een moederbord met bijbehorende voeding koopt hoef je niet nog eens een NOAH kastje te kopen met een voeding...

Ik ben nog een ander moederbord aan het testen en dat model verbruikt ook zeer weinig stroom, welk model dat is laat ik nog wel weten..
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D