Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Webcam  (gelezen 1234 keer)

Webcam
« Gepost op: 2006/08/25, 15:52:13 »
Het is misschien dwaas van mij,maar kan er mij iemand zeggen hoe ik dit geinstalleerd krijg,is driver voor webcam,maar ik geraak niet verder dan het doosje met deze vermelding:spca2xx-20060501.tar.gz

Offline eendje

  • Lid
Webcam
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/25, 22:29:12 »
de tar.gz-file is een ingepakt bestand. In windows zouden we zeggen een zip-file. In Nautilus kun je dubbelklikken dan opent archief beheer (een soort winzip). Kilk op de knop Uitpakken en selecteer een directory. Klik daarna uitpakken. Alle bestanden worden nu uitgepakt.

maar... je hebt het niet nodig, want het is al ge
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Webcam
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/26, 11:10:14 »
Wel,eendje,wat u voorstelde had ik reeds allemaal gedaan,maar telkens ik het programma wilde gebruiken,had ik geen beeld en de volledige rechthoek bevroor,ik moest die telkens geforceerd afsluiten,ik heb een usb hub met 4 ingangenen daar was mijn webcam aangekoppeld,ik heb deze morgen,mijn webcam rechstreeks aan een usb ingang op de pc zelf aangekoppeld en zie ik heb beeld,het is nochthans zo,mijn Logitech quickcam zoom werkt niet,nochthans een dure,maar mijn Qtecwebcam van enkele euro's werkt wel,onbegrijpelijk nietwaar.Maar ik ben toch tevreden,nu moet ik nog aan de weet komen hoe ik mijn website kan bewerken op Ubuntu,en ik heb het bijna volledig onder de knie,bij wijze van spreken.In elk geval bedankt voor uw antwoord.

Saamelainen

  • Gast
Webcam
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/26, 11:40:00 »
Citaat van: emilius
,nu moet ik nog aan de weet komen hoe ik mijn website kan bewerken op Ubuntu,en ik heb het bijna volledig onder de knie,bij wijze van spreken.In elk geval bedankt voor uw antwoord.
Ik heb even op je site gekeken en in NVU kun je daar wel mee verder werken. Let wel op met GIF-formaten. Mijn eigen ervaring is dat Gifs een enkele keer te snel worden weergegeven en dat ziet er niet uit in Firefox. DE Engelse NVU zit in Synaptic en de NL-versie kun je hier downloaden:

http://www.mozilla-nl.org/producten/nvu/

Handig forum:
http://www.mozbrowser.nl/forum/viewforum.php?f=26

Webcam
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/26, 13:18:35 »
Bedankt,als ge me nu nog kunt zeggen hoe ik dit moet installeren: nvu-1.0-pc-linux 2.6.10-gnu-nl-NL.tar.bz22 dan ben ik een gelukkig man.

Saamelainen

  • Gast
Webcam
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/26, 13:28:47 »
Een tarbestand is een zipbestand. Dubbelklikken en uitpakken. Via het bestand nvu kun je het opstarten (ook dubbelklikken). Handig als je even een link maakt bij Toepassingen met de Menu-editor. :)

Webcam
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/26, 16:17:13 »
Bedankt,ik heb het pictogram op mijn bureaublad gezet.

Webcam
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/30, 16:35:57 »
Mijn webcam werkt,maar ik kan enkel foto's maken,geen filmpjes,kan ik wel in winxp,ik werk nu op ubuntu met camorama,is er om filmpjes te maken soms een andere driver nodig?