Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem deskjet 2050 All-in-one J510 series  (gelezen 16256 keer)

Offline sjarel

  • Lid
Re: probleem deskjet 2050 All-in-one J510 series
« Reactie #25 Gepost op: 2011/12/04, 22:50:31 »
Mss kan ik iemand helpen.Installeer hplip toolbox bij Synaptic of Ubuntu Software.Die staat dan bij Dash(L boven)-meer toepassingen-geinstalleerde....resultaten weergeven,scrollen dan tot het blauw hp icoontje.Aanklikken daar (herstarten weet ik niet meer.)Normaal gaat dat boven in de taakbalk staan.Alle printers deleten.Gebruik van dat blauw hp icoon de device manager maar om je printer te installeren.Nog wat gefriemel daar.Automatisch gaat de printer in systeeminstellingen(printers) staan.Als je een testpagina kan afdrukken is het ok.Een inktniveau heb ik nu ook,fax en scan staat ook bij Dash.
Xubuntu 12.04 Lts

Offline andreas

  • Lid
Re: probleem deskjet 2050 All-in-one J510 series
« Reactie #26 Gepost op: 2011/12/05, 12:04:39 »
Beste collega's,

Dank voor alle moeite die jullie gedaan hebben om mijn probleem op te lossen, vooral dan Mikkel, die heel wat energie gestopt heeft in dit probleem.
Tot mijn spijt moet ik zeggen dat mijn probleem niet opgelost is, na alles geprobeerd te hebben wat jullie mij geadviseerd hebben.
Ik ga nu persoonlijk iemand contacteren die mij misschien kan helpen.
Ik heb alles tot in de puntjes herhaalde malen uitgevoerd zoals jullie mij dit geadviseerd hebben, doch vruchteloos en onbegrijpelijk....
Ik heb nu de keuze, ofwel krijg ik het probleem toch opgelost door contact met een persoon ter plekke, of ik stap af van Ubuntu, wat voor mij erg pijnlijk zou zijn, of ik koop een nieuwe printer.....
Kan iemand mij voor deze laatste optie zeggen, wat voor printer zeker geen probleem geeft voor mijn ubuntu versie 10.04
Nog eens hartelijk dank aan iedereen....
Andreas.

Re: probleem deskjet 2050 All-in-one J510 series
« Reactie #27 Gepost op: 2011/12/05, 22:06:29 »
Een echte aanrader als voor u in Ubuntu alles nog nieuw is, is de site van Pjotr (dat is zijn naam op dit forum): http://sites.google.com/site/computertip/
En voor alle HP-printers kunt u daar nalezen wat u moet doen: http://sites.google.com/site/computertip/hpprinters

Leest u eerst eens rustig een tijdje voordat u begint met installeren
Alle begin is moeilijk en dat geldt voor vrijwel iedereen.
SUCCES ermee.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline andreas

  • Lid
Re: probleem deskjet 2050 All-in-one J510 series
« Reactie #28 Gepost op: 2011/12/06, 10:29:33 »
Ik heb alles geprobeerd wat mij werd aangeraden, doch zonder resultaat.
Met dank aan allen die gepoogd hebben mij te helpen bij de oplossing van mijn probleem, en dan vooral Mikkel, die heel veel energie heeft gestoken in het probleem. Het mocht echter niet baten.....onbegrijpelijk!!!!
Ik ben nu zinnens een persoon uit de omgeving te benaderen die mij misschien kan helpen.
Ik sta nu voor de keuze: misschien kan die persoon mij helpen, in geval dit niet zou kunnen, resten mij twee oplossingen:
ofwel Ubuntu vaarwel zeggen, wat mij erg pijnlijk zou zijn, of een nieuwe printer aanschaffen die wel compatibel is.
Kan iemand mij zeggen met welk type printer ik wel uit de voeten zou kunnen en probleemloos installeren ????

Offline Mikkel

  • Lid
Re: probleem deskjet 2050 All-in-one J510 series
« Reactie #29 Gepost op: 2011/12/06, 13:38:19 »
Die printer werkt (hier) probleemloos in Ubuntu, dus ik zou zeker geen nieuwe printer kopen, andreas. En al helemaal Ubuntu niet vaarwel zeggen, natuurlijk. :D  Dan maar beter iemand vragen om hulp aan huis. Al op de Steunpuntenkaart gekeken of er iemand in uw buurt woont?


Edit: wat me nog te binnen schiet....... Na de eerste keer dat ik een lege cartridge verving, weigerde de printer dienst. Ja, hij printte een testpagina zonder dat ik daar opdracht toe had gegeven, maar verder niets. Heb die cartridge er een paar keer uitgehaald en opnieuw ingezet, maar het enige dat ie printte was telkens die testpagina. Het powerlichtje bleef maar knipperen ten teken dat er toch iets niet in orde was.

Uiteindelijk heb ik de tekst en het plaatje die op zo'n testpagina staan maar eens goed bekeken en wat bleek......... die testpagina diende op de glasplaat van de scanner gelegd te worden, daarna moest er op een knop gedrukt worden en na even wachten was het apparaat klaar om gebruikt te worden. Waarschijnlijk had ik dat een half jaar geleden ook gedaan, maar was dat totaal vergeten. En sja, had ik die testpagina nou meteen goed gelezen........ =D  Maar ja, 't is m'n eerste all-in-one. Het oude apparaat printte alleen maar en de testpagina's daarvan waren louter bedoeld om te controleren of alle tekens goed geprint werden.

Zou het kunnen dat u die geprinte testpagina nog niet heeft gescand?


Edit 2: hmmm...... durf het bijna niet te vragen, maar denkend aan apparaten die niet werken omdat de stekker niet in het stopcontact zit....... Er zit toch wel een cartridge in de printer...?  :rolleyes:
« Laatst bewerkt op: 2011/12/06, 15:14:36 door Mikkel »

Offline sjarel

  • Lid
Re: probleem deskjet 2050 All-in-one J510 series
« Reactie #30 Gepost op: 2011/12/06, 20:27:50 »
Mijn geknutsel gelijkt op een beetje op die tip.Heb je de HPLIP  toolbox,dat blauw hp icoon boven in de taakbalk.?Ik zorgde telkens dat de printer aan het kopieren(geen standby)was.Bij die device manager verschijnt telkens de parallelle poort ipv de universal serial bus (usb) + evtl hub.Normaal verschijnt bij device manager zelfs de serienr van de printer.Op de verschillende lijnen is er 1 ingevuld.Laatst op die lijn staat een klein icoon.Daarop klikken geeft dan alles van HP apparaten(als hp-ppd geinstalleerd is)Kies daar je apparaat.
Xubuntu 12.04 Lts

Offline Mikkel

  • Lid
Re: probleem deskjet 2050 All-in-one J510 series
« Reactie #31 Gepost op: 2011/12/07, 09:02:58 »
Mijn geknutsel gelijkt op een beetje op die tip.

Het is niet echt een tip die ik gaf, die testpagina op de glasplaat van het apparaat leggen enz...... Het is bij deze all-in-one (en bij misschien wel alle all-in-ones...?) dé manier om het apparaat in gebruik te nemen. Dit moet dus bij het plaatsen van een nieuwe cartridge en misschien óók wel (maar dat is hier alweer een half jaar geleden, dus dat weet ik niet meer) bij de ingebruikname van deze HP.
Na die druk op een knop komt er een 'hoop kabaal'  =D uit het binnenste van het apparaat en daarna is het klaar voor gebruik.
'Kabaal' bij het printen is trouwens het enige minpuntje aan deze HP, dat deed m'n vorige printer toch een stuk geruislozer.

Offline andreas

  • Lid
Re: probleem deskjet 2050 All-in-one J510 series
« Reactie #32 Gepost op: 2011/12/07, 10:54:19 »
A miracle happened,

Na alles geprobeerd te hebben, na contact genomen te hebben van een collega die normaal Windows behandeld, doch die ook wel wat van Linux kent, bleef het probleem een mysterie.
Wat ik ten einde raad gedaan heb:
Ik heb de nieuwe versie van Ubuntu 11.10 geinstalleerd.
Na de installatie vond hij onmiddellijk de juiste printer.
Ik heb verder niets moeten doen, en tot mijn grote verbazing werkte de printer perfekt.
Verbazing en vreugde, na (bijna) wanhoop....
Dus einde goed, al goed, nogmaals bedankt aan iedereen voor de hulp; andreas werkt dus vanaf nu met Ubuntu 11.10 versie.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: probleem deskjet 2050 All-in-one J510 series
« Reactie #33 Gepost op: 2011/12/07, 11:28:19 »
A miracle happened, ...

Zo zie je maar weer: de wonderen zijn de wereld nog niet uit. En de aanhouder wint. =D =D =D
Gefeliciteerd! :)

Offline sjarel

  • Lid
Re: probleem deskjet 2050 All-in-one J510 series
« Reactie #34 Gepost op: 2011/12/07, 13:37:42 »
Goed zo.Ik had ook al 2 X 4hr een upgrade gedaan om het telkens te proberen.Alles van google of van dit forum geprobeerd.Hoeveel onnodige progs erop staan weet ik niet.Met dat blauw hp-icoon (HPlip-toolbox)geraak ik verder.Een update zal de boel wel in orde houden denk ik .
Xubuntu 12.04 Lts

Offline andreas

  • Lid
Re: probleem deskjet 2050 All-in-one J510 series
« Reactie #35 Gepost op: 2011/12/07, 19:47:53 »
ik heb dus nu ubuntu release 11.10 geinstalleerd naast elkaar.
Hoe kan ik nu de versie 10.04 terug oproepen.
Als ik start geeft hij mij altijd de nieuwe versie 11.10

Offline Dick2

  • Lid
Re: probleem deskjet 2050 All-in-one J510 series
« Reactie #36 Gepost op: 2011/12/24, 22:56:56 »
Andreas, dan moet je bij het opstarten de shift-toets ingedrukt houden; dan verschijnt het GRUBmenu en kun je kiezen.

Je kunt de HP deskjet 2050 ook in Ubuntu 10.04 gebruiken, zonder enig probleem. Je moet dan alleen de juiste versie van HPLIP hebben; de versie voor 10.04 biedt nog geen ondersteuning voor die printer. Als je in het Softwarecentrum in het zoekveldje HPLIP typt en je bent bij HPLIP terechtgekomen, klik dan op "meer informatie", scroll een stukje naar onderen en dan zie je "website". Klik daarop en je komt op de HP Linux Printing pagina van HP zelf. Daar kun je de nieuwste versie ophalen compleet met installer. Volg dan de online aangegeven stappen en je hebt de printer binnen een kwartiertje aan de praat.
Vanmiddag zelf nog gedaan... ;-)

Succes ermee.

groet,
Dick
__________________________________
Ik draai Xubuntu 12.04 op een AMD 64 x2 productiemachine en op een Acer Travelmate 4000.
Elementaire hulp voor Ubuntu (en veel meer) vind je op http://sites.google.com/site/computertip