Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mijn 2 CD/DVD drivers wilden plots niets meer branden  (gelezen 4276 keer)

Offline Solange

  • Lid
Mijn 2 CD/DVD drivers wilden plots niets meer branden
« Gepost op: 2010/03/06, 12:07:20 »
Ik was een paar maanden geleden bezig DVD's de kopieëren met Nero. De eerste drie brandden probleemloos, toen ik na de 4de ging kijken stond er een foutmelding op mijn PC "het branden van deze DVD is mislukt". Begreep er niets van. Moest 6 DVD's branden. Veranderd van driver (ik heb er 2 ingebouwd) en herbegonnen, kreeg als melding "deze DVD is niet leeg, breng een andere in".  DVDschijf in de vuilbak.
3 x herbegonnen met een nieuwe DVD maar van een ander merk, het zelfde liedje. Ik probeerde toen een CD te branden met liedjes die op mijn harde schijf staan. Ik versleepte de tracks met Nero en begon te branden, na 3 liedjes melding " mislukt" CD naar de vaantjes. Geprobeerd in de andere driver : idem. Kan dus van de ene minuut op de andere met geen van beide drivers nog CD's branden of DVD's. Wel spelen beide drivers nog CD's en DVD's. Een onderzoek met Everest meld dat beide drivers probleemloos werken.
Een nieuwe versie van Nero geinstalleerd versie 7 . Alles opnieuw herbegonnen met negatief resultaat.
Het ligt dus niet aan Nero en ook niet aan mijn drivers gezien ze nog CD's spelen. Daar ik nog andere bugs had, heb ik Windows XP opnieuw geinstalleerd. Alle bugs waren opgelost maar ik kan nog steeds geen DVD's nog CD kopieëren of branden. Waar zit hier het probleeem ? Heb een klein programma gedownload
Easyburn waarmee je DVD's kan branden. Dit uitgeprobeerd en dit kleine programmaatje meld meteen dat branden onmogelijk is.Graag hulp aub met dank

Offline Drummies

  • Lid
Re: Mijn 2 CD/DVD drivers wilden plots niets meer branden
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/06, 12:10:59 »
@Solange Welke Ubuntu versie gebruik je ??
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Mijn 2 CD/DVD drivers wilden plots niets meer branden
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/06, 12:40:39 »
Nero, Everest, Windows XP, Easyburn............. klinkt allemaal erg 'Windows'.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Mijn 2 CD/DVD drivers wilden plots niets meer branden
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/06, 13:22:01 »
In windows zit je denk ik.
Alle brandsoftware verwijderen, en andere software die kan branden.
Daemon tools en vergelijkbare software verwijderen.
Brander en kontroller waar hij aan zit verwijderen bij hardware.
reboot.
nero installeren.
branden.

Of

Kijk of bij je brander een gele teken staat bij je hardware in windows.
Zoek met google op upper en lower filter, daar staat hoe dit op te lossen.

Offline Drummies

  • Lid
Re: Mijn 2 CD/DVD drivers wilden plots niets meer branden
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/06, 13:24:54 »
Nu je toch bent aangemeld @Solange kan ik je net zo goed proberen wat verder te helpen  =D.
Veel voorkomende problemen:

CD - DVD brander herkent cd niet

Een andere mogelijke oorzaak is een vuile lens. Bij je lokale computerboer en diverse supermarkten vind je setjes om de lens van je cd-rom/dvd station te reinigen. Wij raden trouwens aan om dit op regelmatige tijdstippen te doen. Deze setjes zijn helemaal niet zo duur en je kan ze bovendien ook gebruiken om de lens van cd/dvd speler in de huiskamer te reinigen. Werkt dit alles nog niet. Wijzig dan je instellingen van je brandprogramma (Nero). Schakel mutlisessie uit en finaliseren in.

Problemen met lightscribe:
Problemen met lightscribe kunnen diverse oorzaken hebben. Het klint misschien raar, maar de meest voorkomende oorzaak is het gebruik van de verkeerde schijfjes. Heb je daarentegen wel de juiste media en lukt het desondanks nog niet, breng dan eens een bezoekje aan deze linkje
« Laatst bewerkt op: 2010/03/06, 13:30:56 door Drummies »
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Mijn 2 CD/DVD drivers wilden plots niets meer branden
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/06, 13:37:41 »
Ik mis Ubuntu in dit verhaal ? Volgens mij is de topicstarter niet op de hoogte van de Ubuntu-oriëntatie van dit forum. Dit is een forum voor ondersteuning bij Ubuntu Linux, voor Windows-ondersteuning kun je beter ergens anders zijn, zoals op helpmij.nl en forum.computertotaal.nl :)

Offline Drummies

  • Lid
Re: Mijn 2 CD/DVD drivers wilden plots niets meer branden
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/06, 13:42:23 »
Ach zie het als een beetje ¨goodwill¨ van onze kant,Wie weet neemt topic starter de moeite om Ubuntu eens uit te proberen.
zie het als een investering  :D
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Solange

  • Lid
Re: Mijn 2 CD/DVD drivers wilden plots niets meer branden
« Reactie #7 Gepost op: 2010/03/07, 09:09:10 »
@Solange Welke Ubuntu versie gebruik je ??

Dat weet ik niet zijn er verschillende, je zit toch op dezelfde, niet ?

Offline Solange

  • Lid
Re: Mijn 2 CD/DVD drivers wilden plots niets meer branden
« Reactie #8 Gepost op: 2010/03/07, 09:10:25 »
Nero, Everest, Windows XP, Easyburn............. klinkt allemaal erg 'Windows'.

Ja ik werk al 11 jaar met Windows en Nero ik heb nog nooit problemen gehad bij het branden van CD'sw en DVD's.

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Mijn 2 CD/DVD drivers wilden plots niets meer branden
« Reactie #9 Gepost op: 2010/03/07, 09:13:21 »
Dit is een computerforum voor gebruikers van het besturingssysteem Ubuntu (van Linux).
Wij doen hier niet aan Windows; daarvoor kun je beter lid worden van helpmij.nl. Dat is een goed forum.

Als je nog eens besluit om Ubuntu te gaan gebruiken, kun je hier je vragen stellen.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/07, 09:15:18 door Lexaldo »

Offline Solange

  • Lid
Re: Mijn 2 CD/DVD drivers wilden plots niets meer branden
« Reactie #10 Gepost op: 2010/03/07, 09:19:35 »
In windows zit je denk ik.
Alle brandsoftware verwijderen, en andere software die kan branden.
Daemon tools en vergelijkbare software verwijderen.
Brander en kontroller waar hij aan zit verwijderen bij hardware.
reboot.
nero installeren.
branden.

Of

Kijk of bij je brander een gele teken staat bij je hardware in windows.
Zoek met google op upper en lower filter, daar staat hoe dit op te lossen.

Werk sinds jaren met Windows XP. Er staat geen gele rechthoek met uittoepteken naast mijn drivers.
Als ik op de drivers klik wordt mij gemeld dat deze toestellen normaal werken. Ze spelen beiden DVD's en CD' probleemloos. Als die beide drivers van de ene minuut op de andere beiden plots niet meer kunnen branden dan is dat volgens mij niet aan de drivers gelegen maar aan iets in de computer. Daarom heb ik Windows XP volledig geherinstalleerd. Al mijn andere problemen waren opgelost, maar CD's en DVD's schrijven kan ik nog niet.
ER valt niets op te lossen want men meld dat alles normaal werkt. So what ?

PS Ik heb al 10 tallen keren Nero en Easy Burn verwijderd, maar het helpt niet. Ik brandde met Nero 6 toen het gebeurde. Heb een upgrade gekocht naar Nero 7 maar die doet het ook niet. Het ligt niet aan de software volgens mij en ook niet aan de drivers. Mijn echtgenoot wil mij nu een externe brander kopen, maar ik vrees dat die het ook niet zal doen...

Offline Solange

  • Lid
Re: Mijn 2 CD/DVD drivers wilden plots niets meer branden
« Reactie #11 Gepost op: 2010/03/07, 09:22:44 »
Ik mis Ubuntu in dit verhaal ? Volgens mij is de topicstarter niet op de hoogte van de Ubuntu-oriëntatie van dit forum. Dit is een forum voor ondersteuning bij Ubuntu Linux, voor Windows-ondersteuning kun je beter ergens anders zijn, zoals op helpmij.nl en forum.computertotaal.nl :)

Ik wist niet dat ik op een forum van linux zat. Sorry.

Offline Solange

  • Lid
Re: Mijn 2 CD/DVD drivers wilden plots niets meer branden
« Reactie #12 Gepost op: 2010/03/07, 09:29:49 »
Nu je toch bent aangemeld @Solange kan ik je net zo goed proberen wat verder te helpen  =D.
Veel voorkomende problemen:

CD - DVD brander herkent cd niet

Een andere mogelijke oorzaak is een vuile lens. Bij je lokale computerboer en diverse supermarkten vind je setjes om de lens van je cd-rom/dvd station te reinigen. Wij raden trouwens aan om dit op regelmatige tijdstippen te doen. Deze setjes zijn helemaal niet zo duur en je kan ze bovendien ook gebruiken om de lens van cd/dvd speler in de huiskamer te reinigen. Werkt dit alles nog niet. Wijzig dan je instellingen van je brandprogramma (Nero). Schakel mutlisessie uit en finaliseren in.

Problemen met lightscribe:
Problemen met lightscribe kunnen diverse oorzaken hebben. Het klint misschien raar, maar de meest voorkomende oorzaak is het gebruik van de verkeerde schijfjes. Heb je daarentegen wel de juiste media en lukt het desondanks nog niet, breng dan eens een bezoekje aan deze linkje

Ik heb een setje om de lens van mijn CD player salon te kuisen, zal dit even proberen, maar dat plots 2 drivers vuil worden terwijl ik er maar één veel gebruik dat gaat mijn verstand te boven, dat kan niet.
Mijn instellingen van Nero zijn zoals U het zegt. Ik ben geen beginneling en schreef al honderden CD's ben begonnen met Nero 5 Ik wilde juist advies wat het zou kunnen zijn als de drivers volgens mijne computer juist werken. Wat de schijfjes betreft ik gebruik uitsluitend Verbatim en TDK. Ik was bezig 6 DVD's te schrijven met TDK en na de 3de laat hij het afweten, heb er daarna nog 10 gebruikt die in de vuibak moesten omdat ze niet meer leeg waren? Nero heeft ze allemaal verpest.

Offline Solange

  • Lid
Re: Mijn 2 CD/DVD drivers wilden plots niets meer branden
« Reactie #13 Gepost op: 2010/03/07, 09:32:56 »
Ach zie het als een beetje ¨goodwill¨ van onze kant,Wie weet neemt topic starter de moeite om Ubuntu eens uit te proberen.
zie het als een investering  :D
Wat is Ubuntu eigenlijk ? Ik zocht een helpforum om mijn probleem voor te leggen.Jullie stonden als eerste vermeld bij Google en ik heb mijningeschreven en mijn probleem voorgelegd, ik begrijp niet wat Ubuntu eigenlijk zou kunnen doen ? Is dit een software dat verkpen ze in België niet. En op internet mag ik niets komen van echtgenoot; Bedankt voor de hulp maar ik zal mij elders moeten wenden.

Offline Drummies

  • Lid
Re: Mijn 2 CD/DVD drivers wilden plots niets meer branden
« Reactie #14 Gepost op: 2010/03/07, 09:45:14 »
Citaat van: Solange
Wat is Ubuntu eigenlijk ?
Voor meer informatie zie link en mocht je interesse hebben zie   
    *  Ubuntu NL
    * Prikbord
    * Documentatie
    * Ondersteuning
    * Richtlijnen
boven aan de pagina

http://www.ubuntu-nl.org/ubuntu
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Solange

  • Lid
Re: Mijn 2 CD/DVD drivers wilden plots niets meer branden
« Reactie #15 Gepost op: 2010/03/07, 11:38:52 »
Citaat van: Solange
Wat is Ubuntu eigenlijk ?
Voor meer informatie zie link en mocht je interesse hebben zie   
    *  Ubuntu NL
    * Prikbord
    * Documentatie
    * Ondersteuning
    * Richtlijnen
boven aan de pagina

http://www.ubuntu-nl.org/ubuntu

Hartelijk dank, maar ik zit nu toch op Ubuntu, wat is het verschil. Hiermee ben ik niets geholpen. Lees aandachtig mijn probleem hebt u geen oplossing zeg het mij dan eerlijk. Zal maandag bij mijn technieker het probleem gaan uitleggen en eventueel mijn computer eens binnen steken voor reparatie, dat doen ze daar zelf. Maar meestal kan ik mijn problemen zelf oplossen tenzij er iets stuk is natuurlijk.
Groetje en dank. Ik ga toch liever naar een belgische helpdienst.

Re: Mijn 2 CD/DVD drivers wilden plots niets meer branden
« Reactie #16 Gepost op: 2010/03/07, 11:47:19 »
Ik snap helemaal niks meer van dit topic.

Re: Mijn 2 CD/DVD drivers wilden plots niets meer branden
« Reactie #17 Gepost op: 2010/03/07, 11:50:29 »
Citaat
Ik ga toch liever naar een belgische helpdienst.

Solange

Jouw probleem kan op 5 minuten worden opgelost op:

http://www.seniorennet.be

Dat is een helpforum dat hoofdzakelijk gericht is op Windows.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Mijn 2 CD/DVD drivers wilden plots niets meer branden
« Reactie #18 Gepost op: 2010/03/07, 20:44:46 »
......... ik zit nu toch op Ubuntu, wat is het verschil.
Alleen maar het besturingssysteem van uw computer. ^-^  Dat is bij u Windows en bij ons Linux. Ofschoon er ook leden zijn die naast Linux ook Windows hebben geïnstalleerd. U zit dus 'op Windows', wij 'op Linux'.

Citaat
Lees aandachtig mijn probleem hebt u geen oplossing zeg het mij dan eerlijk.
Wij hebben aandachtig gelezen. Vandaar dat er geadviseerd werd uw probleem voor te leggen op een forum waar mensen met Windows-problemen terecht kunnen. Ik zou zeggen, klik eens op de links naar Windows-georiënteerde helpsites, die men gegeven heeft. ^-^

Citaat
Groetje en dank. Ik ga toch liever naar een belgische helpdienst.
Heel verstandig. XD

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Mijn 2 CD/DVD drivers wilden plots niets meer branden
« Reactie #19 Gepost op: 2010/03/07, 20:47:53 »
Groetje en dank. Ik ga toch liever naar een belgische helpdienst.
Misschien is multidesk wat. http://www.multidesk.be/