Ondersteuning > Hardware en drivers

externe soundcard

(1/5) > >>

kfboerne:
Er is zoveel aanbod van externe soundcards dat ik door de bomen ....

Heeft iemand ervaring met een externe soundcard die betaalbaar, niet te groot en kwalitatief goed is (oa goede geluidsweergave) en verder makkelijk compatible is met Linux.

Bedankt!

MKe:
Wat bedoel je met een ‘externe’ soundcard?  Ik gebruik een usb audio interface van Behringer om mijn gitaren op te nemen en om mijn audio monitor op aan te sluiten. Lekker goedkoop en werkt uitstekend onder Linux. Is dat wat je bedoeld?

EvC:
Het is maar wat betaalbaar is. Deze DAC gebruik ik. Tevens zijn de afmetingen gering en is het uiterlijk fraai.
De DAC wordt gebruikt om mijn actieve speakers aan te sturen (vanuit mijn notebook).

MKe:
Mijn Behringer UMC22 was ergens tussen de 30 en 40 euro.

kfboerne:
Ik had wat specifieker moeten zijn. Ik geloof dat de DAC van EvC is wat ik zoek. Ik noem het al sinds jaren een externe soundcard. What's in a name :).

Vroeger heb ik geloof ik een SoundBlaster Audigy gehad en daar was ik tevreden mee. Er zal inmiddels al wel weer een hoop zijn veranderd.

Wat ik wil is het volgende : een externe usb 'soundcard' aansluiten op mijn desktop/laptop en vervolgens de afgespeelde uitgaande audio van de desktop/laptop via rca ('tulp') aansluitingen (rechts en links dus) naar een hifi versterker waar mijn passieve luidsprekerboxen op zijn aangesloten (geen PA dus) laten lopen. Hoop dat dit wat duidelijker is.

@EvC : de prijs van je DAC is voor ondergetekende helaas iets te gortig ;). Zijn er ook een beetje goede te koop voor rond de 50 euro? (Geen Chinese rommel svp.)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie