Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu op Mac OS X  (gelezen 1639 keer)

Kubuntu op Mac OS X
« Gepost op: 2008/01/05, 10:27:20 »
Beste Forumers, heb Kubuntu VOLLEDIG draaiende gekregen op mijn mac... Oef !
Wat ik echter nog zou willen weten...
1 : In eerste instantie het schermpje " Backtrace ", wat betekend dit ?
2 : Ik weet, misschien is een virusscanner niet nodig, dat zeiden ze bij apple ook, doch ze raden toch Virus Barrier aan. Wat raden jullie aan en hoe moet ik het openen met Ark, daar ken ik geen noot van. Ik zou Avast nemen of AVG
Graag een antwoord, Had al eerder gepost, doch denk dat ik op het verkeerde onderwerp bezig was.
groet,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline hello

  • Lid
Kubuntu op Mac OS X
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/06, 11:08:41 »
Op Linux denk ik dat je geen virusscanner nodig hebt (virussen voor windows en mac doen niks op Linux) maar voor de mac zou ik er wel één zetten, de mac komt tegenwoordig veel in 'het nieuws' met veiligheidslekken en de populariteit groeit...

Dat is mijn advies.

Kubuntu op Mac OS X
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/06, 11:35:51 »
Ik vind de titel van je topic nogal vreemd... Als ik hem zag dacht ik aan het virtualiseren van Kubuntu in OSX ofzo. Je hebt dus gewoon Kubuntu geïnstalleerd op een Apple computer.

Jijzelf zal dus geen last hebben van virussen. Maar je kan wel een virusscanner nemen om het verspreiden van virussen tegen te gaan. Om onze Windowscollega's te beschermen als het ware.
Althans, zo heb ik het gehoord.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Kubuntu op Mac OS X
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/06, 11:43:57 »
1: Wanneer krijg je dat schermpje en wat staat er precies in?

2: Een virusscanner is niet nodig. http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/veiligheid/veiligheidinubuntu/#head-e7650ea4939f78d9c206e34e2651a7a1b8beba5c

Wil je toch een virusscanner installeren, kijk dan eerst eens in Adept of Synaptic. Een aantal virusscanners kan je met een paar klikken installeren.

Kubuntu op Mac OS X
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/15, 08:55:18 »
Citaat van: hello
Op Linux denk ik dat je geen virusscanner nodig hebt (virussen voor windows en mac doen niks op Linux) maar voor de mac zou ik er wel één zetten, de mac komt tegenwoordig veel in 'het nieuws' met veiligheidslekken en de populariteit groeit...

Dat is mijn advies.
Sorry voor mijn late antwoord, maar ben weggeweest voor mijn werk.
De Mac, man... Heb ik ClamXav, doch heb er geen vertrouwen in. In Mac in het geheel niet meer.
Nu de Leopard uit is zijn de reklametjes niet meer van mijn scherm weg te slaan, eerst probeerde ik Kubuntu, nu zal het WAARSCHIJNLIJK Xubuntu worden, op de site staat immers dat hij compatibel is met de nieuwste Mac OS X'en.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Kubuntu op Mac OS X
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/15, 08:57:48 »
Citaat van: Johanvd
1: Wanneer krijg je dat schermpje en wat staat er precies in?

2: Een virusscanner is niet nodig. http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/veiligheid/veiligheidinubuntu/#head-e7650ea4939f78d9c206e34e2651a7a1b8beba5c

Wil je toch een virusscanner installeren, kijk dan eerst eens in Adept of Synaptic. Een aantal virusscanners kan je met een paar klikken installeren.
Ja, van in het begin met de 5.10 zet ik er een op, ofwel Avast of AVG, niet voor mezelf doch voor geen anderen te besmetten (Eventueel )
Laat antwoord, doch zat ver van jullie af, Kunstenaars zijn ook reizigers nietwaar, al was het voor mijn job.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Kubuntu op Mac OS X
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/15, 09:02:19 »
Citaat van: blackdrive
Ik vind de titel van je topic nogal vreemd... Als ik hem zag dacht ik aan het virtualiseren van Kubuntu in OSX ofzo. Je hebt dus gewoon Kubuntu geïnstalleerd op een Apple computer.

Jijzelf zal dus geen last hebben van virussen. Maar je kan wel een virusscanner nemen om het verspreiden van virussen tegen te gaan. Om onze Windowscollega's te beschermen als het ware.
Althans, zo heb ik het gehoord.
Moet je niet wreemd vinden, niet iedereen is tevreden met de Apple-dinges...
- 2006 : Jaguar.. 2X
- 2007 : Tiger
- 2008 : Leopard
Als je wil meezijn met het nieuwste kost het véél geld, moet je er een GOEDE virusscanner bijnemen, en, goed Spamprog... Dus een Mac runend houden met de nieuwste software kost wel hopen euros vind ik. Maar het machien is goed.
Doch dit machien kapotmaken met het draaien van een verkeerde Linux zou gek zijn, en, véél zijn er niet die erop draaien.
Heb de keuze uit : Yellow Dog, Debian of Kubuntu, Ubuntu of Xubuntu. Daar houd het op, of het word een Leopard aanschaffen.
Dus... Het is wat testen en zoeken vooralleer ik definitief besluit.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux