Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Matrox G550 PCI-e 1x  (gelezen 841 keer)

Matrox G550 PCI-e 1x
« Gepost op: 2011/12/29, 21:34:06 »
Hi all,
net deze kaart aangeschaft aangezien ik meer dan 2 schermen wil gebruiken. Ik heb al een nvidia gtx560Ti, en de G550 zou erbij moeten komen. (de gtx is uiteraard voor gaming).
Nu heb ik 2 schermen werkend, beide op de gtx kaart aangesloten. Helaas krijg ik de Matrox kaart niet aan de gang, ook niet met de "officiele" drivers van de matrox site zelf.
lspci laat me de kaart ook niet zien..., de kaart werkt helaas wel onder Windows , maar ook alleen als ik de gtx kaart uitschakel.

Iemand ervaring met Matrox kaarten en LInux installaties ?
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Matrox G550 PCI-e 1x
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/29, 21:42:27 »
2 van die verschillende kaarten tegelijkertijd in 1 systeem zal wel het probleem zijn.
Als het in Windows ook niet werkt, dan geef ik je weinig kans dat het überhaupt gaat werken.

Krijg je het wel aan de praat, dan zal dat op een aparte X server moeten. Het slepen van vensters tussen desktops zal dan niet werken, het zijn dan echt 2 gescheiden systemen.

Re: Matrox G550 PCI-e 1x
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/29, 21:45:36 »
2 van die verschillende kaarten tegelijkertijd in 1 systeem zal wel het probleem zijn.
Als het in Windows ook niet werkt, dan geef ik je weinig kans dat het überhaupt gaat werken.

Krijg je het wel aan de praat, dan zal dat op een aparte X server moeten. Het slepen van vensters tussen desktops zal dan niet werken, het zijn dan echt 2 gescheiden systemen.

Normaal gesproken moet een extra pci kaart geen probleem zijn als het goed is. Heb het al eerder werkend gehad op een oudere pc. Dit is mijn huidige pc, met een andere pci kaart erbij. Begin te denken dat het aan de combo GTX en G550 ligt
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)