Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: terminalvenster  (gelezen 991 keer)

Offline morijn

  • Lid
terminalvenster
« Gepost op: 2008/05/31, 19:32:28 »
Ik ben nu 2 maanden met Ubuntu bezig en het is even wennen na tig jaar windows, maar het bevalt prima.
Nu mijn probleem; ik draai Hardy 8.0.4 en na het per ongeluk aanraken van een toets op het toetsenbord verdwenen alle pictogrammen links beneden en kwam er een pictogram van het terminalvenster op het bureaublad te staan en na het openen daarvan kan ik de naam van het gewenste programma intypen.
Lange tijd doorgebracht op diverse fora.maar geen resultaat.  Wie heeft hier een oplossing voor?

Nico

Het probleem is dat ik links beneden geen toepassingen meer kan selecteren, de balk is daar leeg.

Offline siegi

  • Lid
terminalvenster
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/31, 19:36:27 »
Een schermafdruk zou me wel kunnen helpen.
Want op dit moment is het probleem voor mij onduidelijk.

Je kan een schermafdruk maken door de toets printscreen.

Offline jopy

  • Lid
terminalvenster
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/31, 19:37:15 »
weet je zeker dat het maar één toets was? Of kan het ook een combinatie van een paar toetsen zijn (ctrl+..+..)
je weet hoe het systeem met meerdere desktops werkt? dat je kan veranderen van desktop en dan een leeg scherm krijgt zonder openstaande programma's?
in het paneel zit een ding waarmee je de goede desktop kan selecteren.

Offline morijn

  • Lid
terminalvenster
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/31, 20:44:40 »
Ik ben nog erg nieuw hier.
Ik heb helaas geen idee wat je bedoelt met verschillende desktops.
Ben nu zover  dat met Alt en F1 mijn programma s weer zichtbaar worden.

Offline vanadium

  • Lid
terminalvenster
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/01, 12:38:25 »
Het klinkt mij alsof je geen takenbalk meer hebt beneden. Je hebt de bovenste en onderste werkbalk. Die balken kun je inrichten zoals je wil, en wellicht heb jij per ongeluk de takenbalk verwijderd. Je kan die terugplaatsen door op de onderste balk rechts te klikken in een lege ruimte, dan "Add to panel", "Window list". In Windows is de takenbalk "ingebakken". Bij Linux staat die er bij de standaard installatie, maar je kan die (ook per ongeluk) verwijderen of elders plaatsen.

Offline morijn

  • Lid
terminalvenster
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/01, 13:18:40 »
Dit was de oplossing.Zo simpel kan alleen Linux zijn.

Nico