Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe werkt dat eigenlijk? WLAN instellen?  (gelezen 1515 keer)

Klomogito

  • Gast
Hoe werkt dat eigenlijk? WLAN instellen?
« Gepost op: 2007/07/26, 19:10:03 »
Hallo

Op een computer (desktop) heb ik Linux Feisty Fawn 7.04 geinstalleerd maar tussen mijn netwerkadapters staat geen draadloos internet. Toch heb ik een topcom PCI kaartje steken die een Marvell chip ingebakken heeft.

Tussen die topics van USB sticks en PCMCIA kaarten zie ik het bos door de bomen niet meer. Kan iemand me helpen? Ik wil draadloos internet maar voorlopig kent het systeem mijn kaart niet eens.


Klaas

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Hoe werkt dat eigenlijk? WLAN instellen?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/27, 13:48:42 »
Zoek eens in het reusachtige Engelstalige forum?
http://ubuntuforums.org/index.php

Klomogito

  • Gast
Hoe werkt dat eigenlijk? WLAN instellen?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/27, 14:08:38 »
Ik heb Ndiswrapper al geinstalleerd, maar ik heb geen driver voor m'n wifikaartje.
De chip is een W8300 van Marvell. De fabrikant van het kaartje is dan weer Topcom met het type skyr@cer 154G 54mbps. Echter zijn de huidige kaartjes een 108mbps met een Atheros chip.

Dus de drivers die ik van de fabrikant download zullen niet goed zijn... :(
Ik weet niet wat nu te doen!

Klomogito

  • Gast
Hoe werkt dat eigenlijk? WLAN instellen?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/05, 23:00:51 »
Iemand? :(

Hoe werkt dat eigenlijk? WLAN instellen?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/06, 09:10:45 »
Kijk even of je volgende programmaatjes hebt bij
Toepassingen --> Internet Kwlan,  KWifiManager, Wireless Assistant, Wifi-radar.  Indien niet, kan je ze altijd vinden via
Toepassingen --> Installeren/verwijderen Om het zoeken te vergemakkelijken, vink de categorie 'Internet' aan.
Vervolgens moet je met die programmaatjes maar wat rondzoeken waar en hoe je iets kan instellen.  Als je op je gevoel afgaat, valt het allemaal wel in de plooi.
 
Om te weten wat je systeem nu eigenlijk allemaal kan vinden, zijn de  volgende programmaatjes misschien wel nuttig: onder
Toepassingen --> Systeemgereedschap Sysinfo of 'System Profiler and Benchmark'. (Desnoods weer eerst installeren --zie hierboven).  
Die geven met naam en toenaam alle informatie over elk onderdeel van je computer dat door het systeem wordt herkend.
Ik werk zelf wel onder Edgy, maar veel verschil zal dat hopelijk niet maken.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...