Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HP ENVY krijgt steeds ander IP-adres  (gelezen 8634 keer)

HP ENVY krijgt steeds ander IP-adres
« Gepost op: 2015/06/27, 13:16:49 »
BioStar met Ubuntu 14.04.2 LTS
Modem Ziggo TC7210
Printer HP ENVY 4500
Internet Gateway 192.168.178.1
DHCP IP Reservation:
Printer adres fixed in Ziggo Modem: MAC-address-printer <-> 192.168.178.51
Printer staat op 192.168.178.XXX ; XXX = 51 of 46 of 14 of 55 enzovoort; dat moet ik steeds opnieuw uitzoeken
HELP!
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: HP ENVY krijgt steeds ander IP-adres
« Reactie #1 Gepost op: 2015/06/27, 14:31:30 »
Wellicht staat hier info die bruikbaar is voor het instellen van een vast IP-adres http://www8.hp.com/us/en/campaigns/wireless-printing-center/faq.html?jumpid=re_r11400_wireless_easy_cs_redirect.


Nog een toevoeging voor het MAC adres.

Een MAC adres ziet er meestal zo uit 00:0a:95:9d:68:16





« Laatst bewerkt op: 2015/06/27, 14:44:22 door maasnet »
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: HP ENVY krijgt steeds ander IP-adres
« Reactie #2 Gepost op: 2015/06/27, 15:17:08 »
Ik heb zelf ook zo'n modem (TC7210) en volgens mij kan je géén vast IP-adres van een printer instellen.

Volgens mij moet je het zoeken in het apparaat zelf vandaar het linkje in post 2.

.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: HP ENVY krijgt steeds ander IP-adres
« Reactie #3 Gepost op: 2015/06/27, 17:47:10 »
Dit heb ik nog gevonden in de handleiding van deze printer:

De geïntegreerde webserver openen via het netwerk
OPMERKING: De printer moet op een netwerk zijn aangesloten en een IP-adres hebben. Het IPadres
voor de printer vindt u door op de knop Draadloos te drukken of door een
netwerkconfiguratiepagina af te drukken.
● Typ in een ondersteunde webbrowser op uw computer het IP-adres of de hostnaam die aan de
printer is toegewezen.
Als het IP-adres bijvoorbeeld 192.168.0.12 is, typt u het volgende adres in een webbrowser:
http://192.168.0.12.
De ingebouwde webserver openen via Wireless Direct
1. Druk op de knop Draadloos op het bedieningspaneel van de printer en selecteer Instellingen.
2. Wanneer het beeldscherm aangeeft dat Direct draadloos Uit staat, selecteert u Wireless Direct
en selecteer dan Aan (geen beveiliging) of Aan (met beveiliging).
3. Schakel vanaf uw draadloze computer of mobiel toestel draadloos in, zoek naar en verbind met
de naam van Direct draadloos, bijvoorbeeld: HP-Print-XX-Deskjet 3510 series. Indien de
beveiliging van Direct draadloos aan staat, voer dan het wachtwoord van Direct draadloos in
wanneer u dit wordt gevraagd.
4. In het adresveld van een ondersteunde webbrowser op uw computer typt u het volgende aders
in: http://192.168.223.1.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: HP ENVY krijgt steeds ander IP-adres
« Reactie #4 Gepost op: 2015/06/27, 19:18:51 »
De ingebouwde webserver openen via Wireless Direct
(Printer staat nu op 192.168.178.14)
Hier gaat het fout: actie wordt afgestraft met "onveilige verbinding, uw gegevens kunnen door anderen gezien worden, ga terug naar Veilige Verbinding".
Het modem heeft voor de MAC van de printer de opdracht om 192.168.178.55 uit te reiken.
Dat gebeurt dus niet.
Sedert 8 mei ben ik na 15 ongestoorde jaren van KPN naar Ziggo over, aangetrokken door €20/maand voordeel. Ik heb er nu bijna 100 uur inzitten om alles aan de praat te krijgen, kosten €4000.
Volgende week krijg ik fiber in de meterkast.  In november zal alles operationeel zijn, en hoop ik weer een "normaal" modem van KPN te hebben, waar ik weer de baas van mag zijn... De paar maanden om van het Ziggo-contract af te komen betaal ik wel.
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: HP ENVY krijgt steeds ander IP-adres
« Reactie #5 Gepost op: 2015/06/27, 19:22:00 »
Ik heb zelf ook zo'n modem (TC7210) en volgens mij kan je géén vast IP-adres van een printer instellen.

Volgens mij moet je het zoeken in het apparaat zelf vandaar het linkje in post 2.

.
Kijk eens bij Gevanceerde Opties: DHCP reserved adresses
Daar kun je MAC <-> IP opgeven
Add & Apply

Dit heb ik al eerder beschreven.
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: HP ENVY krijgt steeds ander IP-adres
« Reactie #6 Gepost op: 2015/06/27, 19:50:42 »
Je kan je Ziggo TC7210 ook in bridge-mode zetten en daar een eigen router achter hangen.

Hier staat meer informatie http://www.allesoverdraadloosinternet.nl/draadloze-router/draadloze-router-aansluiten-op-ziggo-upc-modem/

Moet je wel een router kiezen waarbij je wel de IP adressen kan instellen voor de printer anders blijf je hetzelfde probleem houden.

Overigens heb ik voor de zekerheid nog even gekeken op het Chelloo forum en het is inderdaad niet mogelijk om een vast ip adres in te stellen op dit modem.



 
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: HP ENVY krijgt steeds ander IP-adres
« Reactie #7 Gepost op: 2015/06/27, 19:57:26 »
De instelling voor de printer vastgeprikt in de TC7210
 
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: HP ENVY krijgt steeds ander IP-adres
« Reactie #8 Gepost op: 2015/06/27, 20:34:29 »
Kennelijk zijn er weer nieuwere versies van dit modem maar werkt het nu ook?



OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline jolo

  • Lid
Re: HP ENVY krijgt steeds ander IP-adres
« Reactie #9 Gepost op: 2015/06/27, 20:40:56 »
Hier kom ik ook zoiets tegen dat maasnet zei in reactie #5 HP Wireless printing center. > Wireless connection issues > Will a static IP address keep my computer from losing communication with my wireless printer? Ik vind het merkwaardig dat het instellen van een vast IP-adres, via een browser gaat. 

Van een eventuele mogelijkheid om een draadloze all-in-one printer een statisch IP adres te geven via de router, had ik nog nooit gehoord.   

Ikzelf heb ook een HP all-in-one printer. Namelijk een HP Photosmart 6510. Het instellen van een statisch IP adres kan daarmee gewoon via het touchscreen display van de all-in-one printer. Wellicht gaat dat makkelijker omdat die all-in-one printer duurder is, dan die HP ENVY 4500.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: HP ENVY krijgt steeds ander IP-adres
« Reactie #10 Gepost op: 2015/06/27, 20:48:48 »
Dit heb ik nog gevonden in de handleiding van deze printer:

De geïntegreerde webserver openen via het netwerk
OPMERKING: De printer moet op een netwerk zijn aangesloten en een IP-adres hebben. Het IPadres
voor de printer vindt u door op de knop Draadloos te drukken of door een
netwerkconfiguratiepagina af te drukken.
● Typ in een ondersteunde webbrowser op uw computer het IP-adres of de hostnaam die aan de
printer is toegewezen.
Als het IP-adres bijvoorbeeld 192.168.0.12 is, typt u het volgende adres in een webbrowser:
http://192.168.0.12.
De ingebouwde webserver openen via Wireless Direct
1. Druk op de knop Draadloos op het bedieningspaneel van de printer en selecteer Instellingen.
2. Wanneer het beeldscherm aangeeft dat Direct draadloos Uit staat, selecteert u Wireless Direct
en selecteer dan Aan (geen beveiliging) of Aan (met beveiliging).
3. Schakel vanaf uw draadloze computer of mobiel toestel draadloos in, zoek naar en verbind met
de naam van Direct draadloos, bijvoorbeeld: HP-Print-XX-Deskjet 3510 series. Indien de
beveiliging van Direct draadloos aan staat, voer dan het wachtwoord van Direct draadloos in
wanneer u dit wordt gevraagd.
4. In het adresveld van een ondersteunde webbrowser op uw computer typt u het volgende aders
in: http://192.168.223.1.
Ik heb de dokumentatie van de ENVY 4500 compleet (110 pagina's,versie NLWW) in de DropBox staan.
Bovenstaande regel met "4. In het adresveld" kan ik niet vinden. Op welke pagina staat dat?

GEVONDEN:
Hoofdstuk 7 pagina 58
Interessant, eigen oplossing van HP! Afwijkend van de standaarden. Ik zal de konsekwenties van die oplossing opzoeken.

Normaliter blijf ik IP-adressen (vrij of gedwongen) toekennen via de router. Dat lijkt me het veiligste. Ook als de provider 's nachts -om welke reden dan ook- mijn modem een harde reset geeft, kan ik de volgende dag mijn instellingen vanaf de backup terugzetten.
 
« Laatst bewerkt op: 2015/06/27, 21:23:29 door DickStomp »
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: HP ENVY krijgt steeds ander IP-adres
« Reactie #11 Gepost op: 2015/06/27, 20:57:16 »
Hier kom ik ook zoiets tegen dat maasnet zei in reactie #5 HP Wireless printing center. > Wireless connection issues > Will a static IP address keep my computer from losing communication with my wireless printer? Ik vind het merkwaardig dat het instellen van een vast IP-adres, via een browser gaat. 

Van een eventuele mogelijkheid om een draadloze all-in-one printer een statisch IP adres te geven via de router, had ik nog nooit gehoord.   

Ikzelf heb ook een HP all-in-one printer. Namelijk een HP Photosmart 6510. Het instellen van een statisch IP adres kan daarmee gewoon via het touchscreen display van de all-in-one printer. Wellicht gaat dat makkelijker omdat die all-in-one printer duurder is, dan die HP ENVY 4500.
Het gaat niet om "een draadloze printer" maar de gewone mogelijkheid een router te dwingen om aan een bepaald MAC_adres een vast IP-nummer toe te kennen.
Normaliter zal een router na een zachte reset aan de hand van een eigen register bekende MAC-adressen opnieuw hetzelfde IP-nummer geven. Dat gebruiken we bij het delen van bestanden op verschillende PC's die op dezelfde router staan. In een ster-netwerk staan dus de DHCP's van alle switches op Disabled.
     
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Offline DeBaas

  • Lid
Re: HP ENVY krijgt steeds ander IP-adres
« Reactie #12 Gepost op: 2015/06/27, 21:12:46 »
Zinvol om op de printer zelf een static IP in te geven.........
Op de HP site:

Will a static IP address keep my computer from losing communication with my wireless printer?

If your computer regularly loses communication with your wireless printer, it can help to give the printer a static IP address. This address will not change over time and your computer may have an easier time finding the printer after long periods of printer inactivity.

To give your printer a static IP address:

1/    From the control panel of your printer, print a Network Configuration page and Wireless Network Test report, and write down your printer's IP address. Compare the printer's IP address to the gateway IP address. They should have a similar format (for example, the gateway IP address might be 192.168.0.1 and the printer IP address 192.168.0.5). If the printer has an IP address similar to 169.254.XXX.XXX or 0.0.0.0, it is not connected to your wireless network.

2/    Type the printer's IP address into your Internet browser's address bar, and press Return. A web page appears, displaying the printer's internal settings.

3/    Choose the Networking tab, then the Wireless tab, then the IPv4 tab (your menu path may be slightly different, depending on the model).

4/    On the page that appears, do the following:
./        Set a Manual IP. Your wireless router automatically sets an IP address within a specific range (called the DHCP range). If you know what the DHCP range is, set an IP address in which the last set of numbers is outside that range, but no higher than 254. Keep the first three sets of numbers the same. If you do not know the DHCP range, select a fairly high IP address, like 250 (again, for the last set of numbers). To learn about your router's DHCP range, contact your Internet Service Provider (ISP) or wireless router manufacturer.
./        For the subnet address, use 255.255.255.0, unless you know that it is different, in which case you should use that number.
./        For the gateway address and the first DNS, enter your router's IP (it is on the Network Configuration and Wireless Network Test reports). Leave the second DNS field blank.

5/    Click Apply. The screen will not refresh. If you changed the printer's IP address from what you typed into your Internet browser, you will have to type in the new IP address to access the printer. If you did not change your printer's IP address, wait 30 seconds after clicking Apply, and then click the Refresh button in your browser. Print another Network Configuration page from your printer to verify its IP address is what you assigned.

6/    Turn off both the wireless router and printer.

7/    Restart the wireless router.

8/    After the wireless router restarts, restart the printer.

If you changed your printer's IP address in step 4, then there may be an additional step needed, depending on your printer model (and only for Windows users):

    Windows XP, Windows Vista or Windows 7:
    Start -> Programs -> HP -> {your printer model} -> Update IP Address.

    Windows 8:
        Launch the Printer Software from the Start screen (icon for the printer model name) or from the tile named for your printer.
        Select (click or touch) Utilities on the top of the Printer Software screen
        Select Update IP Address
    If this entry exists, click it and enter the new IP Address that you entered in step 4.

Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: HP ENVY krijgt steeds ander IP-adres
« Reactie #13 Gepost op: 2015/06/27, 21:22:24 »
DickStomp,

Ik heb geen Ziggo ....

Ik heb wel een router waarin twee apparaten een statice DHCP IP-adres hebben.
Voorheen was het een D-Link die na 10 jaar het voor gezien achte.
Nu heb een TP-Link.

Mijn DHCP adressen range is veel kleiner, van 100 - 199.
Mijn beide statice DHCP IP-adressen zijn wel buiten deze range ingesteld.
Eens dat de statice DHCP IP-adres via de MAC adres op de router was ingesteld, moest ik wel beide herstarten.
Om dat werkelijk dat ingestelde statice DHCP IP-adres te hebben op die bewuste apparaat.

Als ik op mijn router DHCP clienten lijst bekijk, dan zie ik daadwerkelijk dat die bewuste apparaten een statice DHCP IP-adres hebben.

Miscchien een tip voor uw router.
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Re: HP ENVY krijgt steeds ander IP-adres
« Reactie #14 Gepost op: 2015/06/27, 21:28:08 »
@Maurice
Bedankt! Jij begrijpt het helemaal!
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: HP ENVY krijgt steeds ander IP-adres
« Reactie #15 Gepost op: 2015/06/27, 21:29:27 »
@DeBaas
Gelukkig heb ik die dokumentatie geheel in NL...

Maar ik heb welbegrepen, dat de HP-printers met "update address" aan de router het goede adres moeten vragen (=MAC sturen > IP krijgen). Dat moet je dus doen als je geen verbinding met de printer krijgt.
Voor Windows wordt dat beschreven. Onder Linux moet ik even gaan zoeken hoe dat met HP-DOCTOR, HP-SETUP of zoiets opgelost moet worden.  Dat is voor mij sinds 2014 ook allemaal nieuw. Ik ben daar druk mee aan het experimenteren (noodgedwongen!!).
Zo blijven we leuk bezig!   

Normaliter is het Plug&Play. Soms lukt dat niet en moet je de router ff van de stroom halen. Typisch ook iets van de TV-boeren: doet de TV het niet: modem tien tellen van de stroom af en terug.
« Laatst bewerkt op: 2015/06/27, 22:00:08 door DickStomp »
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Offline DeBaas

  • Lid
Re: HP ENVY krijgt steeds ander IP-adres
« Reactie #16 Gepost op: 2015/06/27, 23:02:29 »
Denkfout.......
Als de HP printer een static adres heeft vraagt ie GEEN adres aan bij de router.
Veel routers herkennen vaak dat adres en geven dat dan niet meer uit.
On de safe site, hier een voorbeeld:
De router geeft (DHCP) adressen uit van 192.168.10.100 tot 192.168.10. 200
De router heeft zelf het adres 192.168.10.1
Veilige optie, geef de printer het adres 192.168.10.50
Als de router zelf static herkent kan de printer ook op 192.168.10.150

Voor het interne netwerk hoeft de printer geen gateway (192.168.10.1) te hebben, wel als je deze via het internet wil benaderen of berichten via mail wil laten versturen.

De range wordt ook bepaald door die (netmask) 255.255.255.0
meestal is dat ook de waarde in je router, dit houd in dat het netwerk de waarden 1 t/m 254 kan gebruiken.

In zowel win als lin als mac kun je de printer nu altijd op hetzelfde adres vinden, maakt niet uit of de router of printer opnieuw worden gestart.

Bij een nieuwe router die in een andere reeks de DHCP adressen uitgeeft moet je uiteraard wel ook het printer adres in de printer en de PC's aanpassen aan de reeks van de nieuwe router.
Je stapt toch niet te vaak over van internetprovider ? ;)
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: HP ENVY krijgt steeds ander IP-adres
« Reactie #17 Gepost op: 2015/06/27, 23:33:54 »
Ik zou op de printer zelf een vast IP adres instellen. Dus je laat hem geen verbinding maken met DHCP.
Geef hem een IP adres dat buiten het DHCP gebied van je modem ligt, bijv. 192.168.178.2.

Op de modem hoef je dan niets aan te passen, al kan je het IP adres wat je voor de printer gereserveerd hebt wel verwijderen.

Re: HP ENVY krijgt steeds ander IP-adres
« Reactie #18 Gepost op: 2015/06/28, 10:04:04 »
De printer staat nu op 192.168.178.14 vast.
Reset modem wijzigt dat niet!
Nu was ik bezig om dat te vast te leggen, zo als in onderstaande handleiding wordt uitgelegd.
Maar dan krijg ik een "privacy problem" omdat 192.168.178.14 geen beveiligingscertificaat heeft...
De printernaam is HP-PRINT-98-KT45a , het paswoord is mij bekend.
Hoe nu verder?
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: HP ENVY krijgt steeds ander IP-adres
« Reactie #19 Gepost op: 2015/06/28, 10:26:33 »
DickStomp,

Ik heb zo'n HP ENVY 4500 heb maar een 'simpele' Brother DCP-165C.
Deze is aangeslotem op een PC die oa als print server dient. (Vast DHCP IP-adres).

Als ik het goed begrijp staat de printer vast op 192.168.178.14 en heeft een ingebouwde configuratie web-server.
Dan volstaat het volgens mij op via een browser http://192.168.178.14 in te loggen.
Ergens zal je het een en ander kunnen instellen wat betreft WiFi en dergelijk.

MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Offline jolo

  • Lid
Re: HP ENVY krijgt steeds ander IP-adres
« Reactie #20 Gepost op: 2015/06/28, 10:44:52 »
Begrijp ik goed, als je met het IP-adres van je HP ENVY 4500 in Firefox probeert in te loggen, je in de adresbalk van Firefox een https adres ziet, met daarin de waarschuwing: Deze verbinding is niet beveiligd. Dan zou je kunnen klikken op "Ik begrijp de risico" zodat je kunt klikken op "Uitzondering toevoegen" en op "Beveiligingsuitzondering bevestigen"
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: HP ENVY krijgt steeds ander IP-adres
« Reactie #21 Gepost op: 2015/06/28, 10:57:21 »
Begrijp ik goed, als je met het IP-adres van je HP ENVY 4500 in Firefox probeert in te loggen, je in de adresbalk van Firefox een https adres ziet, met daarin de waarschuwing: Deze verbinding is niet beveiligd. Dan zou je kunnen klikken op "Ik begrijp de risico" zodat je kunt klikken op "Uitzondering toevoegen" en op "Beveiligingsuitzondering bevestigen"
Ik kom uit in bijgevoegd scherm
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: HP ENVY krijgt steeds ander IP-adres
« Reactie #22 Gepost op: 2015/06/28, 11:15:40 »
Ik begrijp even niet waarom je in de browser het ip adres van de printer wilt openen.
Is daar een reden voor?

(ik heb nog nooit in gelogd op het ip adres van mijn printer, geen idee waarom eigenlijk. Dus hier ook maar eens gedaan haha, en krijg nou wat....het hele gebeuren van de printer zie ik voor me. ALs ik dan naar instellingen en beveiliging ga, dan zie ik inderdaad het venster opdoeken van wat Jolo schreef:  met daarin de waarschuwing: Deze verbinding is niet beveiligd. Dan zou je kunnen klikken op "Ik begrijp de risico" zodat je kunt klikken op "Uitzondering toevoegen" en op "Beveiligingsuitzondering bevestigen" )
Ik log in op de HP ENVY om:
1) iets te scannen
2) te kijken hoe het met de inkt staat
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: HP ENVY krijgt steeds ander IP-adres
« Reactie #23 Gepost op: 2015/06/28, 11:25:46 »
Probleem Beveiliging opgelost!
In plaats van Google Chrome (die dood loopt) de 192.168.178.14 met FireFox benaderd.
Daar krijg ik inderdaad met Instellingen > Beveiliging de mogelijkheid om een uitzondering op de eisen in te voeren.
Chrome is inderdaad FoolProof! En dus ook BoefProef!
Allen hartelijk dank!
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: HP ENVY krijgt steeds ander IP-adres
« Reactie #24 Gepost op: 2015/06/28, 12:23:55 »
Citaat
te kijken hoe het met de inkt staat
Dat kan ook in HPLIP Toolbox. ;)
Ik heb een icon op het Bureaublad "ENVY" naar 192.168.178.14 . Voor HPLIP moet ik weer een BASH-ding maken. Via Terminal > hplip kom ik er niet. Voorlopig heb ik nog uitzoek-werk genoeg...
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail