Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost)Pop-ups automatisch geblokkeerd via Firefox? Alternatieve mail gezocht  (gelezen 563 keer)

Daarnet zat ik in de stress, omdat mijn toetsenbord opeens niet meer werkte en ik toch wel acuut een document moest mailen (en nog wat andere dingen op de pc wilde doen). Ik kreeg steeds een 'veiligheidswaarschuwing' op mijn scherm. Zo van: 'u heeft vandaag al 590 keer ingelogd op uw mail'. Tja, ik log wel vaak in, maar meer dan 20x zal het toch wel niet geweest zijn. Binnen een half uur had ik een melding dat ik '18.886 keer had ingelogd'. Jahoor, tuurlijk! En ondertussen kreeg ik in de balk onder de browser de melding dat Firefox al 3x een pop-up had geblokkeerd, dat via mijn mail wilde doorkomen. Nooit eerder last gehad van dit soort pop-ups, maar een deskundige gebeld, die me zei dat Firefox automatisch pop-ups blokkeert. Wat is dat heerlijk!
En toevallige samenloop van omstandigheden blijkbaar, dat net tijdens die pop-ups mijn toetsenbord er de brui aan gaf.
En vermoedelijk bleef hangen. Dat verklaart 'meer dan 18.000 x' ingelogd. Een toets die blijft hangen geeft gekke resultaten. Geen wonder dat mijn mailprogramma me eruit gooide.

Toetsenbord losgekoppeld, mijn oude toetsenbord aangekoppeld en voila: het leven (op de pc) lacht me weer toe.

Ik zoek naar een plek op het forum waar ik dit soort gebeurtenissen kan melden. Dus ik zet nu niet onmiddellijk 'opgelost' voor dit topic. Maar ik houd het in de gaten.

Ik ben heel blij met Firefox en Ubuntu, vooral omdat ik hoorde dat dit soort pop-ups speciaal voor dat andere besturingssysteem geschreven worden. En helaas ook voor een mailprogramma dat aan Google gekoppeld is.

Is er een alternatieve mail beschikbaar via bijv. Ixquick of Ubuntu? Ik gebruik al een jaar of zeven Gmail. Zonder problemen, behalve dan vandaag.

Groet Monique
« Laatst bewerkt op: 2012/10/05, 11:01:07 door Monique2009 »
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Pop-ups automatisch geblokkeerd via Firefox? Alternatieve mail gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/03, 21:14:57 »
Werkbalk Firefox: Bewerken - Voorkeuren - tabblad Inhoud: haal vinkje weg bij: Pop-upvensters blokkeren

Re: Pop-ups automatisch geblokkeerd via Firefox? Alternatieve mail gezocht
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/05, 10:59:47 »
Maar ik wil juist wèl dat die pop-up vensters geblokkeerd blijven.... Dus niets doen.
Goed om te weten, waar het knopje zit.
Thanx
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Als de popupblokkade aanstaat in Firefox, dan krijg je altijd de keuze voorgelegd (wanneer een webstek een popup wil lanceren) of je het voor *die* webstek permanent wil toestaan.... Via een melding.

Zo zou je dat dus ook kunnen doen met die e-mail-webpagina: alleen daarvoor maak je dan een blijvende uitzondering op de blokkade.