Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: xp start niet meer op na installatie ubuntu 10.10  (gelezen 1288 keer)

Offline catherine

  • Lid
xp start niet meer op na installatie ubuntu 10.10
« Gepost op: 2011/02/17, 07:29:11 »
aan de hand van artikel in comp.totaal 15-12-2010 heb ik ubuntu 10.10 geïnstalleerd met cd. Na herstart alleen knipperende cursor en vraag om log in. Dat lukte maar 1 keer en toen verscheen mijn naam met -at-ubuntunaam, help, o.i.d.
Hoe kom ik weer bij mijn bestanden. Ik heb wel allerlei mogelijkheden gelezen, maar dat is mij te moeilijk.
Kan ik op eenvoudige manier nog wat, of moet ik naar iemand toe en naar wie dan? Ik woon in Son en Breugel

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: xp start niet meer op na installatie ubuntu 10.10
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/17, 07:59:45 »
Oke, misschien kun je iets meer info geven, dan kunnen we je beter helpen. maar goed,
Jij hebt ubuntu van de cd geinstalleerd. Heb je gekozen om ubuntu NAAST "een ander besturingssysteem", (in dit geval dus windows xp) te installeren? En start ubuntu nog wel op? Krijg je een menu met opstartkeuze te zien? Allemaal vragen die je even zult moeten beantwoorden.

En als je liever iemand hebt die langskomt, kijk even naar een steunpunt bij jou in de buurt. LINK:http://kaart.ubuntu-nl.org/. hier kun je altijd aankloppen met je problemen!

Succes ;), en als je vragen hebt: daarvoor is dit forum he!

Re: xp start niet meer op na installatie ubuntu 10.10
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/17, 08:48:57 »
Ga naar een steunpunt van Ubuntu thuis !

Je zou kunnen Ubuntu 10.10 opstarten (als dat lukt) en browsen naar je XP-bestanden, en m.b.v. een stick of een externe HD deze veilig te stellen. Doe dat alleen als je zeker bent van je stuk !!

de tip hierboven heeft een link naar de steunpuntkaart.

Mogelijk heb je een verkeerde optie genomen met de installatie, maar dat kunnen we pas zeggen als we meer info hebben.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline catherine

  • Lid
Re: xp start niet meer op na installatie ubuntu 10.10
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/17, 12:27:36 »
of ik het naast xp heb gedaan, weet ik niet; ik heb de installatie gevolgd met de voorkeursaangifte.
Ik krijg geen keuzemenu met opstarten: alleen alles zwart met links boven een vraag naar inlog en ww.
Als ik dat ingeef krijg ik een soort welkomsgroet, met mijn emailnaam, wat ik al beschreef. De cursor blijft knipperen, kennelijk moet daar wat worden ingevuld, maar ik weet niet wat

Offline Tom

  • Lid
Re: xp start niet meer op na installatie ubuntu 10.10
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/17, 13:23:17 »
Invullen van de naam - enter - dan invullen WW pas op je ziet niks geen sterren of bolletjes en dan enter.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: xp start niet meer op na installatie ubuntu 10.10
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/17, 15:50:45 »
Als ik jou was gewoon een steunpunt opzoeken, en die lastigvallen (nou ja, lastigvallen...) met je probleem ;)

Offline Mikkel

  • Lid
Re: xp start niet meer op na installatie ubuntu 10.10
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/17, 20:02:45 »
De cursor blijft knipperen, kennelijk moet daar wat worden ingevuld, maar ik weet niet wat

Heb je het advies van Pjotr al opgevolgd?